Gisteren had ik voor het eerst echt vruchtbaarslijm, en natuurlijk meteen "gebruik" van gemaakt . Maar mijn ovu-testen is een ander verhaal. Volgens mijn vorige cyclus, en de bijsluiter, moest ik op dag 9 beginnen. De eerste twee testen (MatCare) hadden een erg vaak streepje. Maar de drie testen daarna, helemaal niks. Zou mijn streepje niet juist dikker moeten worden? Op mijn temp. curve zie ik nog niks gebeuren, dus ik denk dat mijn ei nog moet komen. En ik had inderdaad al gelezen dat het slijm tot zelfs een week eerder kan. Maar die testen... wie snapt dat?
Halootjes, dat heb ik hier nu al van meerdere dames gehoord dat het slijm en de testen niet met elkaar overeenkomen,ik heb ze zelf niet gebruikt omdat wij nog maar net gestopt waren maar wel het slijm in de gaten gehouden ze zeggen dat als je het slijm hebt je binnen 3 dagen je eisprong kan verwachtte,en die tests geven toch tussen de 48 en 24 uur een eisprong aan? Wat wij hebben gedaan is gewoon beginnen met klussen vanaf het moment dat je menstruatie weg is tot ongeveer weer een week voor je menstruatie,kan natuurlijk ook langer maar dat moet je wel volhouden En dan is het kwestie van geluk en het moment en afwachtte. Wij hebben dit de tweede maand gedaan en het is gelukkig gelukt.Hopen dat het voor jou en de andere dames ook niet meer langer op zich laat wachtte. Groetjes jeslin
vruchtbaar slijm heb je een paar dagen van te voren waarschijnlijk als je vandaag of morgen weer test is de test wel positief, slijm kan wel een dag of 4-5 aanhouden tot de eisprong achter de rug is meid, sommige denken ik heb slijm en dus ook mijn eisprong, maar dat duurt meestal een paar dagen tot de eisprong is geweest, dan veranderd het slijm weer.. succes.... misschien heb je die 1e twee testen in de ochtend gedaan en dan is de concentratie lh (die je altijd in je urine hebt) het hoogst waardoor de test toch een licht streepje gaf? groetjes smoekie
Ik heb de testen om 12:00 gedaan. Allemaal, vandaar dat ik het dus niet snap. Ik heb de testen van MatCare, en die raden het gebruik van ochtendurine af. En klussen doen we wanneer het uitkomt. Gem. 1 à 2 x per week... Werken beide fulltime, en dan is hubby meestal moe 's avonds. Daisy
Hallo Daisy, Ik heb precies 't zelfde! Begonnen met ovulatietesten (matcare) op dag 10, eerste twee tests een licht streepje, laatste 3 tests geen streepje. Alle tests gedaan tussen 13.00 uur en 14.00 uur... Mijn temp is nog laag en dat vruchtbare slijm blijft ook maar weg, terwijl het inmiddels dus dag 14 van mijn cyclus is. Mijn cyclus is gemiddeld 28 dagen dus waar blijft dat slijm? De vorige keren - toen ik zwanger wilde worden van Sterre - heb ik wel een beetje op het slijm gelet, maar niet zo intensief als nu. Toen had ik dat slijm zo rond dag 11 t/m 14, herinner ik me. Dus ik snap er eerlijk gezegd niets meer van. Gewoon maar doorgaan met testen en observeren... Of heeft iemand nog een tip? Hoe doe jij om 12.00 uur een ovulatietest als je fulltime werkt? Lijkt me best lastig (zelf ben ik nu nog niet aan het werk, maar ik ga over 4 weken weer beginnen)
Hihi, Nou twee dagen heb ik de urine opgevangen en bewaard (ik werk in een ziekenhuis) en meegenomen. En de andere 3 dagen eigenlijk gewoon op het werk. Ik heb patiënten, en tegen 12:00 heb ik lekker pauze. En moet ik toevallig naar de WC . Wel jammer dat zo'n test 10 min. nodig heeft voor je hem af kan lezen. Hubby weet ook niet dat ik test (omdat hij anders niet meer kan presteren als hij weet dat ik weet wanneer mijn ei er is), dus het testen nu in het weekend gaat wel wat lastiger. 10 min. op de WC rond blijven hangen is best wel lang . CB was binnen 1 minuut, dat valt natuurlijk minder op.
Hoi Daisy, Hier ook even een antwoord van mij. Ik ben deze cyclus voor het eerst begonnen met ovu-testen. Ben voor de zekerheid begonnen op dag 6 (eigenlijk gelijk de volgende dag na mijn laatste menstruatie), heb een cyclus van gemiddeld 28. Eerste 5 dagen steeds hele lichte streepjes. Tot gister had ik een hele duidelijke streep, net als de controle streep, dat was dag 12 van mijn cyclus. En vandaag, dag 13, was de streep zelfs dikker als het controle streepje! Mijn servixslijm had ik op dag 8+9 (dus inderdaad 3/4 dagen eerder dan positieve ovu-test). Ik denk dat jij over een paar daagjes een positieve ovu-test hebt. Doeg Vanilia
Die urine opvangen en meenemen is misschien wel een optie... hoewel, ziet iemand je met een jampotje urine uit de wc komen... In een ziekenhuis ben je natuurlijk redelijk anoniem... Ikzelf werk bij een klein bedrijfje. Ik kan beslist geen tas meenemen naar de wc. De dames-wc op mijn werk is zo'n hokje van 1 bij 1 meter... daar kan ik echt geen 10 minuten blijven.... dus opvangen is de enige optie, of 's avonds als ik thuiskom direct testen. Mmm, nou maar hopen dat het deze ronde raak is, heb ik dat probleem ook niet. Mijn vriend vind het geen probleem dat ik test, maar ik zal ook niet gaan roepen: "Nu heb ik twee streepjes nu MOETEN we" want ik denk dat dat niet zo bevorderlijk is voor de prestaties...
@ Vanilia: ik hoop het. @ Aquilegia: Ik heb zo'n klein urinecontainertje die ik gebruik voor het opvangen. Past goed in m'n uniformjaszak . Ze verkopen die containertjes bij de apotheek, en de drogisterij, misschien een ideetje? Is tenminste kleiner dan Jampot
[quote="DaisySanches] Ze verkopen die containertjes bij de apotheek, en de drogisterij, misschien een ideetje? Is tenminste kleiner dan Jampot [/quote] Hé, dat kende ik niet, die kan ik wel in een broekzak frummelen of onder m'n jasje ofzo. En omdat het bedoeld is om urine op te vangen, hopelijk ook geen lekkage... Als ik weer ga werken, dan schaf ik zeker zo'n dingetje aan. Bedankt voor de tip!
't Is weer zover. Maar ik heb wel het idee dat ik mijn ei vandaag ook daadwerkelijk al gehad heb. Ik hoop dat de foto zo duidelijk is. Dit al weer urine dat ik om ca. 12:00 heb opgevangen en mee heb genomen. Ik heb eerst de MatCare test gedaan, en daarna Clearblue. Rond dat zelfde tijdstip had ik lichte krampen in mijn buik. Even het gevoel dat er een band om mijn buik werd strak getrokken. En toen ik de urine opving stroomde het baarmoederslijm zeer vloeibaar naar buiten. Gister had ik ook wel lichte kramp, maar dat was alleen maar rechts. De rest is voor mij (ook vanuit mijn herinnering) volledig nieuw.
Nou succes hè! En ovulatiepijn kun je voor, tijdens of na je ovulatie hebben, dus niet alleen daar op afgaan hoor!