Hee dames. Geen idee of dit op de goede plek staat maar ik wist even niet waar ik dit kwijt moest.. Sinds ongeveer een week a 1,5 week merk ik allemaal rare dingen in mijn buik gelijk na het vrijen... Mn buik raakt al snel wat opgezet/opgeblazen, wat samen gaat met steekjes en krampjes in mijn onderbuik en ook heel erg veel gerommel en onrust helemaal onderin mijn buik, net boven mijn schaamstreek. Drukke darmen ken ik wel, vroeger wel eens last van gehad en soms nog steeds, maar dat zit veel hoger meer bij mijn navel. Dit is echt helemaal onderin... Herkent iemand dit? Enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb dit serieus nog nooit eerder gehad dus vind het heel raar...
Het kan helaas alles zijn. Ontpillen, groeien van eitjes, eisprong, opbouw bms... Tenzij je vergaat van de pijn zou ik er niet te veel aandacht aan besteden. Als je je lichaam beter wilt leren kennen raad ik je aan een app bij te houden, je temperatuur te meten en evt. ook slijm te checken en ovutesten te doen. Op een gegeven moment kun je plaatsen welke symptomen bij jou bij welke fase horen. Succes met zwanger worden.
Dank je voor je reactie. Een app hou ik al bij maar temp (nog) niet en ovu testen ook (nog) niet. Als het goed is kan ik elk moment nu ongi worden, heb 28 sept waars mn ei gehad... Maar vroeg me zo af of er vrouwen zijn die het herkennen of weten weten wat het zou kunnen zijn omdat het vreselijk irritant is.. Dat gerommel gaat er best heftig aan toe waardoor ik niet echt rustig lig... Vroeg me dus af of er wat aan te doen zou zijn...
Ja meerdere... Zaterdag ochtend leek er een heel licht streepje te staan. Test van onbekend merk van de drogist. Daarna z&k gedaan 2x en vanochtend een kv2v5... Die waren allemaal Omo wit. Zit vandaag op 17 dpo en nog geen ongi of klachten van een naderende ongi.
Je lichaam kan behoorlijk veranderen na het stoppen met de pil. Al dat gedoe van tempen en ovu testen zou ik toch zeker even laten geniet van het zwanger worden zonder al die verplichtingen
Wanneer is je nod? Al is dat moeilijk bepalen omdat je in ronde 1 zit, hj er rekening mee dat het erg lang kan duren voorda je ongi wordt. Dit betekent niet gelijk dat je zwanger bent
Grote kans dat het dan alles te maken heeft met ontpillen. Ik had er zeker 3 maanden last van. Had álle symptomen van een zwangerschap, behalve een positieve test Gun je lichaam even de tijd om pil-vrij te worden en om nu alles zelf op gang te laten komen.
@lov23: dat is precies de reden waarom ik nog niet temp of ovu testen doe. We willen eerst gewoon de natuur zijn gang laten gaan. Dat soort dingen kunnen allemaal later nog, als het niet 'vanzelf' gaat.. Wel weet ik praktisch zeker dat ik 28 sept mijn eisprong gehad heb op basis van klachten en gevoel. Wanneer je lang niet ongi word na het stoppen met de pil is dat toch mede omdat je geen eisprong hebt? Wanneer er een eisprong is geweest moet er toch zowiezo een ongi volgen?
Ja eigenlijk wel.... Als je zeker weten een ei hebt gehad, maar dat weet jij niet dan moet je toch ergens 14 dagen later ongi worden. Maar je moet ook onthouden, dat als je altijd de pil geslikt hebt je nooit een ei hebt gehad, dus eigenlijk weet je niet hoe je lichaam doet als je een ei hebt. probeer geen beter weten te zijn he maar voordat ik van ons zoontje zwanger raakte duurde het even en daardoor heb ik gemerkt dat een vrouwenlichaam raar in elkaar steekt. Je kan je soms zo zwanger voelen en is het gewoon je gekke lichaam. Je kan dingen denken en voelen omdat je er zo duidelijk op zit te letten. Ook moet je oppassen dat je elkaar niet gek gaat zitten maken op dit forum. Het is een super forum om vragen te stellen..... Maar soms maken meiden zich helemaal gek hier Kortom wacht af wat er gaan gebeuren en blijf nuchter. En idd al dat gedoe met ovus enz dat komt wel. Zwanger worden is een leuke tijd geniet daarvan
Heb nergens gezegd dat ik me zwanger voel, integendeel. De negatieve testen en het feit dat het de eerste ronde is spreken voor zich. Vroeg alleen of iemand het herkent (niet zo zeer van zwanger zijn maar mis juist van ontpillen) en of er wat aan te doen is. Overigens weet ik zeker dat ik mn ei heb gevoelt, maar dat maakt verder niet uit.
Sorry hoor probeerde alleen maar aardig advies te geven maar dat wordt dan niet gewaardeerd... Prima....succes verder
Als jij echt je eisprong hebt gevoeld, zul je met ongeveer 14 dagen ongesteld worden. Ik heb, toen we net begonnen, ook wel 100.000x gedacht iets te voelen. Achteraf bleek dit niet zo te zijn. Tijdens de pil heb je geen ei, dus ik wist eigenlijk niet wat ik zou moeten voelen, maar alles wat 'nieuw' was, was voor mij een ei. Natuurlijk hoop ik voor je dat je gelijk hebt. Maar staar je er niet blind op, want in het begin kan je lichaam je van alles laten voelen wat er eigenlijk helemaal niet is.
Wat voelde je dan? Want ik meende ook altijd mijn ei te kunnen voelen, maar helaas. Heb ervaring met het ziekenhuis, medische behandelingen en weet daardoor dat het niet mijn eisprong was, maar juist het groeien van de follikels! Maar als jij zeker weet dat het je eisprong was (blijkbaar wil je niks anders horen) en er nu dus eigenlijk vanuit gaat dat je nu dus wel overtijd moet zijn, dan wil je dus zeker ook van ons horen dat je nu dan wel zwanger moet zijn. Maar dat hoeft dus echt niet zo te zijn (gezien je negatieve testen). Om teleurstellingen te voorkomen zou ik als ik jou was, er maar vanuit gaan dat het ontpillen is en je cyclus nog gewoon op gang moet komen. Wanneer ben je gestopt met de pil? Heb je behalve de pilbloeding die je altijd in de stopweek krijgt, al een eerste echte natuurlijke menstruatie gehad?
Wat een rare reacties zeg... Ik stel gewoon een vraag en krijg gelijk dit soort dingen. Nogmaals, ik denk helemaal niet dat ik zwanger ben en ook zeker niet dat ik overtijd ben want ik las dat een LF ook makkelijk 18 of 19 dagen kan duren. Tuurlijk hoopte ik er even op, helemaal nadat ik zaterdag een heel licht streepje zag. Maar ben me dr nu goed van bewust dat het wel een indroog of vals streepje zal zijn geweest. Ben vorige jaar ook al eens gestopt geweest met de pil, dus het is niet zo dat dit voor het eerst is. Niet omdat ik zwanger wilde worden toen maar omdat ik die stomme hormonen gewoon echt zat was. Maargoed, nav wat ik gevoeld heb ga ik er vanuit dat ik mijn eisprong gehad heb ja.. Icm een half uurtje heel licht bloed verlies, en andere symptomen kan ik daar redelijk zeker van zijn ja. Maar goed dit topic gaat nu over iets heel anders als waarvoor ik het geopend heb en daar heb ik niet zoveel zin in.. Nee ik wil niet horen dat ik zwanger ben, ik denk dat ook helemaal niet, ik had alleen een simpele vraag. Ik ervaar die rommelende buik en de steken als zeer storend en vraag dus alleen wie het herkend, hoelang het ong geduurd heeft en of er wat aan te doen is... Da's alles
Hai Redhead, Achterhalen waar een bepaalde pijn vandaan komt is helaas heel erg lastig. Alle cyclus-pijntjes lijken namelijk een beetje op elkaar. Eisprong, groeien van de eitjes, bevruchting, innesteling, zwangerschap, naderende ongi.. Ook voelt alles bij elke vrouw weer anders, waardoor we elkaar ook maar moeilijk kunnen adviseren in deze. Nogmaals, als je echt dingen zeker wil weten over je lichaam kun je tempen en ovutesten. Na een paar cycli weet je dan wat beter waar je aan toe bent. Het kan goed zijn dat je je eisprong hebt gevoeld, hoor. Maar 100% zeker weet je het natuurlijk pas met ovutesten en tempen (en dan nog is het precieze moment lastig vast te stellen vond ik). Als je gewoon een eisprong hebt gehad kan het zijn dat je luteale fase wat langer duurt dan normaal. Het is ook mogelijk dat er een bevruchting op is getreden, maar dat het niet goed is gegaan. Dan duurt je cyclus ook wat langer. Zou ook je verdwijnend licht streepje kunnen verklaren. Helaas zelf ook 2 keer meegemaakt. Mijn cyclus was daardoor 5-6 dagen langer. Als je nog niet te veel met alles bezig wilt zijn (tempen, ovutesten etc) dan raad ik je voor nu aan je symptomen zo veel mogelijk te negeren. Lekker vrijen, lekker dromen. Nu ben je er misschien ongemerkt en misschien ongewild ook erg veel tijd aan kwijt. Succes met zwanger worden.
Ik herken je klachten, alleen had geen last van het vrijen. Ik heb heel erg last gehad van ontpillen. Heel misselijk, steken in onderbuik, obstipatie, bloedend tandvlees, slechter zicht, pijnlijke tepels, enz, enz, enz. De pil is troep en moet echt even je lijf uit. Je moet echt alles afwachten. Heel vervelend. Bij mij kwam ook de eerste keer een hele milde menstruatie, ik had dus geen ei gehad, waardoor ik mij lichaam helemaal niet meer kende. Nu in de 3e maand heb ik pas het gevoel dat alles normaal functioneert. Heb afgelopen menstruatie ook een normale gehad, dus ik denk/ hoop dat ik een normale eisprong heb en blijf hebben. Hormonen kunnen een verschrikking zijn en heb een aantal keer echt de neiging gehad weer aan de pil te gaan, maar de wil voor een kindje is toch altijd groter geweest. Ik merk dat ik veel geduld moet hebben en normaal heb ik dat ook, maar wat betreft ongesteld worden ja of nee, niet echt. ik hoop dat je hier wat aan hebt.