Dames gister was mn NOD maar net negatief getest. Dus ik weet zeker dat ik vandaag ongesteld ga worden. Nu heb ik voor vanmiddag een afspraak bij de huisarts gemaakt omdat het al 1,5 jaar niet lukt. Daarna dacht ik had ik even moeten wachten tot ik ongesteld wordt? En wat kan ik verwachten van zo'n gesprek? (het is ook een huisarts die ik niet ken dat vind ik wat minder)
Meid, wat spannend allemaal... Ik denk dat het goed is dat je gebeld hebt! Ik denk niet dat je zou moeten wachten tot je ongesteld werd, je weet nu toch bijna zeker dat je het gaat worden. Ik durf niet te zeggen hoe zo'n gesprek gaat verlopen, maar wil je wel heel veel succes wensen.
Ik denk dat het niet uitmaakt dat je nog niet ongesteld bent. Als je alsnog zwanger blijkt maakt het niet uit dat je een eerste gesprek bij een arts hebt gehad. Wij hebben wel een gesprek omdat de eerste zolang duurde, ging over afspraken maken over welke tests er gedaan zouden worden, stelde niet heel veel voor.
Spannend hoor! Het gesprek zelf stelt niet veel voor, huisarts zal je wat vragen stellen mbt je cyclus etc en misschien stelt ie voor om alvast een zaadonderzoek bij manlief te doen. Waarschijnlijk krijg je gewoon een verwijzing omdat je al 1,5 jaar bezig bent. Wbt nog niet ongesteld.. Tja maakt toch niks uit, misschien doet de huisarts wel een testje Zou leuk zijn als er iets positiefs uit komt! Heel veel succes en hopelijk is alles goed.
Mijn huisarts stelde verder niet echt vragen...kregen meteen een verwijzing naar het zkh, ml als eerste een zaadonderzoek gedaan, en daarna alle andere onderzoeken gehad.
Ik kan ff niet uitgebreid reageren. maar wat voor test kan de ha doen dan? Bedankt voor jullie reacties.
Zaadonderzoek, onderzoek van de geslachtsorganen, samenlevingsonderzoek (of doet de gyneacoloog dat?)
Het zaadonderzoek kan al bij de huisarts gedaan worden. De rest van de testen welke Kangerootje opnoemt werden bij ons bij de gyn. gedaan.
Hoi dames, nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ben dus bij de ha geweest. Maar omdat ik vanaf mei ben gestopt met borstvoeding moet ik eigenlijk vanaf juni rekenen dat ik echt vruchtbaar ben. Nou ja op internet lees ik hier echt verschillende dingen over. Een ander lid hier zei een keer dat haar ha had gezegd dat zodra je menstrueert je gewoon weer vruchtbaar bent. Maar goed mn ha gaat overleggen met een gynaecoloog en belt me dan. Ik ben overigens nog niet ongesteld geworden terwijl gister mn nod was. Maar toch denk ik dat ik wel ong ga worden omdat mn test negatief was vandaag. Ik weet wel dat sommigen later positief testen maar mn gevoel zegt me niet dat ik zwanger ben.
Mijn ha heeft bloed afgenomen op begin cyclus en net na eisprong. Zo kwamen ze erachter dat mijn progesteron te laag is. Binnenkort mag ik voor de eerste afspraak naar de fertiliteitskliniek.