Hoi! Vrij korte vraag eigenlijk.. maar wie is er zwanger geraakt door een paar dagen voor de eisprong te vrijen? ik heb 2 dagen voor de eisprong seks gehad en ben nu aan het wachten tot mijn NOD... spannend!
Het is perfect mogelijk, maar natuurlijk vergroot je je kansen wel wat meer als je gemeenschap hebt op de dag van je ovulatie. Maar zelfs al heb je gemeenschap op de dag van je ovulatie kan je ei net zo goed bevrucht worden door sperma van 2 dagen eerder
Zaadcellen blijven gemiddeld nog 2-3 dagen leven in je lichaam. Soms zelfs langer. Dus je maakt zeker een goede kans, succes!
Je maakt zeker een goede kans, op de dag van positieve ovulatietest maak je volgensmij zelfs beste kans en dat is mogelijk 2 dagen voor je eisprong. Op de dag van je eisprong ben je vaak zelfs te laat.. omdat het vruchtbaar vermogen van het ei vrij snel afneemt en het zaad tijd nodig heeft om bij het ei te komen. Het is dus beter als er al een voorraadje klaar ligt die meteen proberen eicel binnen te dringen. In mijn ziekenhuis geven ze zelfs aan dat zaad 5 dagen in je baarmoeder leeft.
Voor zo ver ik weet ben je het meest vruchtbaar tussen de 3dagen voor je ei en de 2 dagen erna. Dus je heb seks gehad in je meest vruchtbare periode, dus kans op een zwangerschap
Niet erna. Als het eitje eenmaal gesprongen is is het te laat, tenminste ik heb begrepen dat je dan gemiddeld nog zo’n 6 uur hebt. ‘T Vrouwtje heeft geen zin om te wachten, dus de mannen moeten voor haar klaarstaan