Zijn er meer meiden die al spulletjes voor de baby hebben gekocht, terwijl er nog geen sprake is van zwangerschap? Ik wel. Vertelde dat laatst aan een vriendin die ook bezig is met zwanger worden, en zij keek mij heel raar aan...
Ja ik alleen dat stapelt zich best op met 2,5 jaar proberen. Nu ik eenmaal zwanger ben vind ik het super handig dat ik m'n aankopen al verdeelt had. Zo had ik al hydrofiel luiers, neutrale rompertjes, flesjes, koeka producten etc gehaald. Nu ik weet dat het een meisje is heb ik er ook meiden spullen bij gekocht maar de basis had ik al. Boeiend als ze je raar aan kijken.. De reden waarom ik het deed was om niet de moed te verliezen dat het ooit zou lukken. Dus elke ronde als ik weer ongesteld werd ging ik bijvoorbeeld een ledikant lakentje of een badjas of iets kopen.
Heb ik ook gedaan! Flesjes, spuugdoekjes etc. Dingen die je toch nodig heb.. en heus niet alles in een keer maar hetzelfde als ryanne.. als ik weer eens ongesteld geworden was "verwende" ik me met zoiets.. 😁
Nee, nooit gedaan... Voor mij zou het de teleurstelling van ongesteldheid groter maken. Maar dat verschilt dus per persoon! Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt
Gelukkig ben ik niet de enige. En voor iedereen is dat natuurlijk anders! Voor mij werkt dit ook als 'verwennen'. Als ik ongesteld ben, haal ik ook iets kleins... word zo blij van die lieve dingetjes! @ Ryanne; zo denk ik ook. Vind het alleen maar handig om al het een en ander in huis te hebben, aangezien babyspul best duur is! Hier al wat rompertjes, pakjes, een (wikkel)dekentje en flesjes. Zat ook te denken om iets van Koeka aan te schaffen... daar heb ik nu nog het geld voor. Hier stapelt het zich ook een beetje op! Hoe reageer(de) jullie vriend/man daar eigenlijk op? Die van mij vindt het maar niks.
Nee, echt niet. Maar hier in de familie is zwanger worden soms een probleem. Bij mijn man zijn de ooms verminderd/niet zwanger. Bij mijn moeder heeft het ook 10 jaar en wat miskramen gekost voordat ik kwam. En daarna ook nog 4 jaar voor mijn zusje. Dus we durfden echt niks te kopen, eigenlijk niet eens te kijken. En dan blijk je samen zo vruchtbaar dat het in de 1e maand gelijk raak is En dan nog hebben we tot de 13 weken & 1e echo gewacht voor we iets kochten.
Bij mijn eerste 2 niet. Nu we bezig zijn voor een derde heb ik wel al iets gekocht. Nu hopen dat het geen ongeluk brengt..
deepfreeze; wat fijn dat je zo snel zwanger was! Ik snap dat je dan bang bent... Babystew; vast niet! Weet de baby alleen maar dat ie heel gewenst is.
Oh ik ben zo blij te lezen dat er hier nog dames zijn die hetzelfde doen als ik Ik heb ook al wat basisdingen in huis, wat slabben, rompertjes, spuugdoeken, uniseks kleedjes, sokjes, mutsjes, tetradoeken, een dekentje voor de maxicosi... Ook allemaal kleine dingen om mezelf te troosten. De kamer die als babykamer zou dienen hebben we ook al wel in een mooie kleur gezet, een bijpassend lampje om op te hangen, een oude kast opgeknapt en geverfd... Laatst heb ik wel iets groters gekocht, een schommelstoel van 275 euro...maar hij was zo prachtig en zit zo goed! Dat kon ik niet laten. Ik denk ook dikwijls bij mezelf, als ik nu her en der al wat aanschaf, moet het niet allemaal in 1 keer gekocht worden als het zover is, dan worden de kosten ook wat gespreid. Ik heb wel een vriendin van me aangestoken met dit virus ze is nog niet zwanger en ook nog niet bezig, maar heeft ook een grote kinderwens en zou ook graag dit jaar starten. Volgende week gaan we trouwens samen babyshoppen, leuk toch!
Mijn vriend vond het gelukkig helemaal niet gek hij zei toen al, dat scheelt straks mooi weer uitgaven als je het nu al wat verspreid hebt. En als je zwanger bent en je heel veel uitgaven hebt dan haal je ook minder snel exclusieve dingen zoals koeka (als ik voor mezelf spreek in ieder geval). Of als ik leuke aanbiedingen bij de kruidvat zag voor babyproducten, uitverkoop bij de Hema etc.. Ik sprokkelde van alles bij elkaar Hopelijk dat je snel zwanger je aankopen kan gaan doen maar tot die tijd.. Voel je niet raar.
Dora, jij hebt dus ook al wat in huis! Alleen maar handig voor 'later'. Welke kleur heb je de babykamer geverfd? Hier allemaal spulletjes (nou ja, nog niet zo heel veel) in wit, mint, turquoise, lime en rood! Net ook op baby-dump een mintkleurig boxkleed met wolkjes erop besteld. Zo schattig! Veel plezier met het babyshoppen van de week! Ryanne, fijn dat je vriend zo reageerde! Deed die van mij dat soms ook maar. Bedankt trouwens!
Jeetje wat bijzonder om te leZen! Besef me ineens hoeveel vertrouwen er dan bij jullie is dat het wel goed komt ooit en besef me des te meer wat een gebrek ik er aan heb... Waarschijnlijk onterecht. Mijn zus vraagt al maanden of ik alle babyspullen die zij over heeft bij mij wil zetten inclusief opknap commode. Ik durf het niet. Het lijkt me te pijnlijk om steeds die spullen te zien en nog niks in mijn buik te hebben. Wellicht is het idd juist WEL goed.
Hier eigenlijk totaal geen vertrouwen! Zit pas in de derde (bijna vierde, aangezien ik een witte test heb), maar ik denk dat er van alles mis is met mijn lichaam. En toch haal ik spullen voor de baby. Maar dat is natuurlijk verschillend voor iedereen. Ik hoop dat je gauw zwanger wordt!
Nee, niet gedaan, en daar ben ik ook blij om. Ik zou het nu pijnlijk confronterend vinden als ik steeds tegen al die babyspullen aan zit te kijken. Ik ben blij dat de toekomstige babykamer nu gewoon nog een logeerkamer is.
Ik heb nog helemaal niets gekocht. Heb vaak genoeg leuke spulletjes gezien. Ik ben blij dat ik nooit iets heb gekocht. Na bijna 2,5 jaar nog altijd geen kindje. Spulletjes zouden mij alleen maar herrineren aan het feit dat we nog altijd geen kindje mogen verwelkomen.
Nee, gelukkig niet. We hebben vijf jaar moeten wachten, tegen die tijd waren mijn spullen ouderwets geweest. Ook leuk om tegen die babyspullen aan te moeten kijken als je niet weet of een zwangerschap en kindje jou ooit gegund zijn...
Ach, wat jammer meiden... Kaila en catlady, ik hoop dat jullie gauw een prachtig wondertje mogen verwelkomen! Jippie, wat fijn voor je dat je droom alsnog is uitgekomen! Daar denk ik ook weleens aan. Ik word (nu) juist blij van de spulletjes. En ze liggen allemaal in de kast, dus zie ze niet direct.
Nu word je er misschien nog blij van. Maar als het maar niet wil lukken en iedereen om je heen wordt wel zwanger, dan worden de spullen erg confronterend... Ook als ze in een kast of op zolder liggen, want je weet dat je de spullen al uitgezocht hebt. Ook je spullen liggen te wachten op die lang gekoesterde wens. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat je de spulletjes snel nodig hebt!
Ja hoor, ik deed het ook! En ben nu geneigd om het weer te doen, terwijl het zeker nog een jaar duurt voor we het weer gaan proberen. Ik heb geen problemen met zwanger worden, wel met zwanger blijven. Maar wanneer het mis gaat, dan troost ik mezelf juist met de babyspulletjes, omdat het voor mij een tastbare herinnering is. Ik kocht trouwens geen grote dingen hoor. Wat sokjes, slabbetjes, een dekentje, speeltjes. Het gaf mij hoop en gaf me een fijn gevoel
Nou ik heb zelf niks gekocht. Heb wat spulletjes overgenomen van mijn collega. Ze weet (als enige) dat wij bezig zijn... Haar kindje is inmiddels 2 en kan nou geen kinderen meer krijgen. Omdat ze toch nog een hoop spulletjes had, wou ze er toch iemand mee blij maken. Heb gekregen: Sokjes, rompertjes, 2 setjes kleertjes maat 50 (neutrale kleur), slabbertjes, omslagdoeken en nog wat doekjes.