Mama en werk idd..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door KeeJBie, 26 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hier wil ik toch wel ff wat stoom afblazen.

    Word er niet goed van!!

    Aangezien ik geen contract heb en geen werk en al in me 20ste week zit, heb ik maar een aanvraag gedaan voor de bijstandsuitkering aangezien ik toch wel wat spulletjes nodig heb en eten.

    Ik ben nu al zo'n 2 a 3 maanden bezig om deze rond te krijgen. Vorige week ben ik er weer op gesprek geweest om mijn hele situatie voor de zoveelste keer uit te leggen.

    Dus OPNIEUW vertelde ik me verhaal dat ik al zolang zwanger ben enz. Wat gaven ze me mee?! Een vacature voor in een fabriek waar je 15 kilo per dag moet tillen en de omgeving zeer slecht is voor je gezondheid en die van je baby. Daarbij komt dat ik een allergie heb voor stof.

    Toen ik die vacature las (waar ze dus echt ook van wilde dat ik erop ging reageren) dacht ik.. Hmmm Die mensen zijn niet goed wijs.. Maar goed ik zal het maar moeten doen anders willen ze me NOOIT helpen.

    Alles is rond gekomen heb erop gesolliciteerd, een bewijs van de dokter erbij gehaald dat ik allergisch ben voor stof, kortom allemaal geregeld dat ik er gewoon niet ken werken.

    Ik heb me sollicitatieformulieren en het hele handeltje voor vandaag meegenomen aangezien ik weer een afspraak had vandaag om 14:00. Ik heel netjes erheen met me papiertjes enz.

    Ik kom binnen krijg ik een bonnetje met een nummertje als of ik bij de slager sta om een lappie vlees te halen. Dus ik kijk die vrouw aan en dacht umm oke?! Ik ging er netjes bij zitten en wachten maar onderhand was het al 3 kwartier verder.


    Ik hoorde alllerlei mensen al klagen dat ze al 2 uur zaten te wachten. Maar dat was mij eerder ook overkomen dus ik dacht dat gebeurd me niet weer..

    Ikke terug na de balie vragen om een verklaring. Bleek die hele contact persoon niet eens aanwezig te zijn. Zo me bloed die begon te koken!!

    Ze gingen het voor me uitzoeken maar ik bleek nergens in de agenda te staan terwijl ik op papier had staan dat ik toch echt die afspraak had!

    Ik mog weer netjes na huis gaan en wachten tot de contactpersoon me belde.

    KORTOM:

    CWI is ook zo klantvriendelijk. En dan maar klagen over de werkeloosheid in NL. Neej die service en die gekke ideetjes zijn fijn?!?!

    Zo nu voel ik me wee rhelemaal opgelucht :oops:

    ;)
     
  2. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    haha jaa dat is het cwi he pff sommige mensen denken als ik het maar goed heb geeft het niet hoe een ander het heeft ;) stomme sukkels daar hahahaha
     
  3. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Mag ik vragen of je soms alleenstaand bent?

    Ivm aanvragen bijstandsuitkering!

    En ik ben het helemaal met je een wat betreft het CWI!
     
  4. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik ben niet alleenstaand maar woon niet samen op papier. Dus vandaar en aangezien ik nog bij me moeder woon heb ik recht op me bijstand aangezien me ma me financieel niet kan steunen :rolleyes:
     
  5. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Ooh zo, nu snap ik het!

    Dat je nu nog moet solliciteren, terwijl je al op de helft van je zwangerschap zit!

    Maarja de gemeente he, doet altijd moeilijk!

    Zie je er niet tegenop om nu nog aan het werk te gaan?
     
  6. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Pffffffffffff, ben ik even blij dat ik nog nooit wat met het CWI temaken heb gehad .
    Als ik dit zo lees , daar word je ook niet erg vrolijk van :(

    Sterkte ermee

    Groetjes Joyce
     
  7. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)


    ik heb precies het zelfde gehad.... ik had met 36 weken pas verlof, en tot die tijd heb ik gewoon 1 keer in de week moeten solliciteren, en wat betreft het cwi....daar ben ik het dus helemaal mee eens... .ik kreeg zelfs op mijn donder dat ik niet genoeg mijn best deed om een baan te zoeken....alsof je wordt aangenomen als je 33 weken zwanger bent....maar goed, ik zit nu in mijn verlof, en ben voorlopig verlost van het cwi....
     
  8. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    KeeJBie: heel veel succes met alles, ik weet precies hoe je je voelt!
     
  9. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Jeetje Agnes dat is toch ook wat!

    Dat snap je toch gewoon niet he!
     
  10. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Je snapt het idd niet.

    Ik bedoel hoe kunnen ze ten eerste bedenken dat je een baan aan moet gaan nemen als productie mederwerkster?!

    Daar sta je dan achter de lopende band of een tafel met je dikke buik waarvan de omgeving helemaal niet juist is voor je baby.

    En denken ze nou werkelijk (ook al weten ze misschien niet achter de balie wat zwanger zijn betekend) dat ik de gezondheid van me babytje op het spel gaat zetten voor een btje centjes?!

    Welke mamsie zou dat doen?!!!
     
  11. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Het is niet zo dat ik niet wil werken want ik ben juist iemand die wilt werken voor een carriere. Ik heb tenslotte me secretaresse diploma.

    Het allerliefst zou ik nu juist HEEEEL graag willen werken. Ook omdat ik dan al zo snel mogelijk ken beginnen met de babykamer en ik ook zo graag allemaal leuke babyspulletjes wil hebben.

    Maar de baby laat het niet toe en me lichaam ook niet. Ten eerste is het al moeilijk om naar me werk te gaan aangezien de baby telkens als ik ga fietsen klem zit. Ik voel dan dat het beentje of armpje tussen mijn buik en benen zit geklemd waarop die als eerste reageerd met trappen!

    Daarbij komt ook nog is dat ik me de ene dag heel goed voel en dan zou kunnen werken maar de andere dag voel ik me heel ziek en dan lig ik alleen maar boven de wc.

    Daar sta je dan als secretaresse die mensen hoort te ontvangen maar telkens alleen op de wc zit omdat ze alleen al misselijk word als de lunch begint met al die rare etensluchtjes. :S haha

    En dan nog is. Hoe verberg je een buikje van 20 weken?!

    Dus het is allemaal zo lastig en veel baantjes houden op he. Productiewerk is niet best met 15 kilo tillen, schoonmaken is niet juist met al die chemicalieen waar je mee moet werken.

    Enige oplossing zou nog thuiswerk kunnen zijn maarja dat is hier niet in overvloed:S
     
  12. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb weer ander nieuws..

    Ben vandaag er weer geweest.

    Ik heb nu alleen nog me sollicitatieplicht tot ik echt niet meer kan dan moet ik naar een bedrijfsarts.

    en laten ze me controleren. En nu maar wachten op de gemeenten tot die me gaan uitbetalen :S
     
  13. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    En nu ben ik alweer dik een maand verder.. Me uitkering zou eindelijk rond zijn al een maand geleden.

    Maar voor als NOG.. heb ik nog steeds niet uit betaald gekregen. Ze hebben me gezegd dat het maandag over is gemaakt.. Maarja heb tot nu toe nog steeds geen geld op me bank :(
     
  14. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik lees sit nu allemaal pas, wat ontzettend frustrerend!!
    Ik snap dat je helemaal gek word. Mijn vriend zit in de ziektewet na nu al de zoveelste operatie. Maar hoe slordig ze af en toe omgaan met het storten van geld!! Ze begrijpen echt niet dat sommigen mensen huur moeten betalen hoor. Laatst hadden we 3 weken! niks gekregen. Nou dan zit je te stressen hoor. En dat omdat 1 persoon verzuimd had de goedkeuring door te geven.

    Zucht al die instanties ook..
    Je moet ze gewoon bellen KeejBie en vragen hoe het nou zit.
     
  15. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja kijk ik had dus maandag gebeld omdat ze me al hadden gezegd dat de blokkade van mij naam af was.. En er dus uitbetaald ging worden..

    Nu kreeg ik vorige week 24 euro.. JEUJ. daar heb ik dus helemaal niets aan..

    Maandag had ik erheen gebeld en toen zei me contactpersoon dat het allemaal was overgemaakt (maanden januari en februari) en dat het dus dinsdag of woensdag erop moest staan.

    Vorige week stond het er op dinsdag op dus ik dacht gisteren JEUJ!! Ken ik me rekeningen betalen en al wat belangrijke spulletjes kopen voor de kleine.

    Maar nee het stond er niet op dus best wel beetje pissig. Ja zei me mannetje wacht maar tot morgen (vandaag dus) dan zal het er wel opstaan.

    Vandaag nog steeds niets. Dus ik belde die man weer op om te vragen of die nog eens kon kijken of het echt wel overgemaakt was.

    Nu kwam die opeens met het verhaal dat het 3 werkdagen duurd voordat het geld erop staat. Dus dan zou het er dus morgen op moeten staan. Ben benieuwd..

    Want ben nu toch al wel bijna aan het einde van de week :(:(
     
  16. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Wow :confused: 24 hele euro's wat moet jij je rijk hebben gevoeld :( Maar niet heus.
    Dan zal ik heel hard voor je duimen dat het er morgen op staat.
     
  17. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha of niet!
     

Deel Deze Pagina