Gaan voor een 2de.... dubbel gevoel... meer meiden???

Discussion in 'Zwanger worden' started by francescak, Aug 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    hoi meiden!

wij hebben na heel lang twijfelen besloten te gaan voor een brusje voor sem!
    We twijfelden niet aan het feit dat we een 2de kindje willen maar we kunnen ons nog niet goed voorstellen dat je van nog iemand zoveel kan houden!! ( zal ongetwijfeld vanzelf gaan!)
    We zijn ook nog zo ontzettend gek met onze kleine jongen!!

Kennnen jullie dit gevoel?

2. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    niemand?

3. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    Hoii.

Ik heb het ook wel hoor...ik heb dan een dochter van 5 en ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat je van je tweede kindje ook zoveel kan houden hahah..en ik wil zoo graag een tweede kindje,echt raar is dat he maar denk idd dat het vanzelf komt hoor...zal me er geen zorgen om maken...

4. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Ja, idd heel dubbel. Net of je dan niet voor de volle 100% voor je eerste kindje gaat. Tenminste zo voel ik het. Wij willen heel graag nog een kindje, maar zijn ook helemaal stapel van ons zoontje. Als ik al naar hem kijk stroom ik over, kan zo ineens emotioneel worden als hij zijn liefste lachje schenkt. Het gevoel van kun je net zoveel van nog een kindje houden en doe je je kind dan niet tekort heb ik ook. Als het zover is komt het vast allemaal op zijn pootjes terecht want er zijn genoeg mensen met meerdere kinderen die het dus ook kunnen. Wij dus ook!

5. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    precies mijn gedachten!!! hihihi

je wilt de eerste niet te kort doen!
    Gebeurt ook niet! waarschijnlijk word ook hij/zij er gelukkiger van!!

6. Marilene

Marilene Actief lid

Nov 17, 2006
    336
    0
    0
    docent
    herkenbaar, maar na 1 seconde een blik op mijn meisje wist ik: dat ik daaraan getwijfeld heb! En ze is niet meer mooi of meer lief dan onze oudste. Als ze beiden slapen 's avonds en je doet je 'laatste ronde', dan word ik overspoeld met liefde voor beide kindjes. Onvoorstelbaar dat je zoveel liefde kunt voelen...!

Succes met jullie keuze/beslissing!

7. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    dit zijn de berichten die we willen lezen hihihihi
    thnx!!!

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    dit is zo herkenbaar...
    ik had dit alleen niet voordat ik zwanger wilde worden van de 2e, maar toen ik al zwanger was!!
    toen ging ik echt opeens twijfelen van oei wat heb ik gedaan? heb ik nog wel zoveel liefde over als dat ik van mijn dochter hou, kan ik die aandacht wel verdelen... wat als deze kleine niet zo lief wordt als der zusje... al dat soort vragen...
    nu zie ik het helemaal zitten! het komt echt allemaal goed, dat weet ik zeker... je hoeft je liefde niet te delen, het wordt alleen maar meer!

9. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    @cherryl hihihi ja dat kan natuurlijk ook nog dat het je ineens bevliegt als je al zwanger bent!
    mij is ook gezegt liefde voor je kinderen hoef je niet te delen je hart word steeds een stukje groter!

10. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    zie je komt allemaal goed hahha...en er zijn er velen die dit waarschijnlijk gevoeld hebben..en nu intens gelukkig zijn

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Nee ik herken het helemaal niet. Ons hart en gezin is groot genoeg voor meerdere kindjes en dat doet niets af van de liefde voor onze dochter! Lijkt me lastig da gevoel maar het lijkt me dat de liefde voor die tweede ook echt vanzelf komt!

12. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    ja idd! daarom hebben wij ook besloten er gewoon voor te gaan!
    hihihi vind het wel enorm spannend!!
    Zit midden in de cyclus nu dus de vruchtbare dagen! dussss flink klussen hier hihihi

13. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ja dat gevoel ken ik! Wij zijn ook bezig voor een 2e en af toe denk ik dan ook wel eens Hoe zal dat gaan, heb ik wel genoeg aandacht voor een 2e, ik wil de een niet verwaarlozen omdat ik er zo graag nog 1 wil ma ondertussen zie ik het ook helemaal zitten!!! Ik wordt er elke keer weer warm van als ik er aan denk!!!

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi,

hier ook iemand niet ik zelf maar mijn man. mijn man twijfelde enorm over dat hij idd wel zoveel kan houden van de tweede als je eerste kindje. hij is bang dat hij van zijn tweede kindje geen liefde meer heeft omdat hij zoveel liefde voor zijn zoon heeft. ik denk ook dat je je liefde niet hoeft te delen dat je alleen maar een groter hart krijgt. en dat je straks weer netzoveel van je tweede kindje gaat houden als van je eerste. hij heeft zijn gevoel aan de kant kunnen zetten en denkt nu ook van waarom zou je niet van iets wat van jezelf is niet kunnen houden. dat bestaat niet. en als je een kleine baby in je armen hebt dan smelt je toch? en al helemaal als het je eigen baby is wat je weer 9 maand hebt gedragen. waar je weer je uiterste best voor hebt gedaan tijdens de bevalling. weer die pijn hebt voor geleden. daar ga je gewoon van houden en daar krijg je ook weer giga veel liefde voor. je hart word gewoon een keer groter haha

15. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    mooi gezegt sunlight!!
    en zo is het ook!
    het blijft alleen wel spoken!
    wij hebben die gedachten ook aan de kant gezet!
    want wat is er nou mooier dan er nog zo;n geweldig kind bij krijgen!!
    Er is niks mooiers dan mijn lieve manneke! daar wil ik er wel 2,3,4 van hihihi (ook een dametje natuurlijk)

16. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Herkenbaar!!!!
    Voor mijn zoon geboren was, vond ik het maar onzin dat mijn moeder maar 1 kind heeft gekregen (ik), omdat ze dacht noooooit nog net zo veel van een 2e te kunnen houden.
    Nu ik zelf een zoon van 5,5 maand heb, herken ik het al. Hij is zo leuk. lief, mooi en gemakkelijk, zou een 2e ook zo zijn???
    Maar mijn moeder stond aan mijn kraambed en keek naar mijn zoontje en zei: 'Ooooo, had ik er maar 10 gekregen, ik houd nu al zoooo veel van hem!!'.
    Dus sindsdien denk ik: 'Ja, je kunt van een volgend kindje (of in haar geval kleinkind) ook net zo veel houden'.

17. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    hihihhi grappig!

Hoezeer ik soms ook met die twijfels zit! ik kan me ook echt niet voorstellen nooit meer baby te krijgen!
    wil zo graag nog meer van die prachtige kindjes!!

18. Joyce012

Joyce012 Actief lid

Aug 7, 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    Ook ik ga voor een tweede en hoezeer ik ook een tweede wil vind ik het ook echt moeilijk tegenover mijn dochtertje, zij is nu mijn alles en echt m'n oogappeltje! we zijn altijd samen te vinden en (bijna) nooit gescheiden van elkaar. We kunnen ook niet zonder elkaar. Maar nu wil ik een tweede en ben ik bang dat ik haar tekort zal doen. Toch probeer ik dit uit miijn hoofd te zetten want voor je kinderen heb je oneindig veel liefde want ze zijn van jouw eigen vlees en bloed

19. Joyce012

Joyce012 Actief lid

Aug 7, 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    ow en zo hard als zij zal moeten wennen zullen wij dat ook moeten dus dan kunnen we beter samen wennen en het beste er van maken dan met een schuldgevoel te zitten

20. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    Net of ik het geschreven heb!!
    hihihi
    Komt goed meid! nog meer liefde te geven! en dubbel liefde ontvangen!!

Share This Page