Hoi allemaal, Onze dochter is nu bijna 5,5 maand en ik kan bijna over naar Nutrilon 2. Nu is het zo dat, wanneer ze 6 maanden wordt, we net voor 3 weken naar Spanje gaan. Kan ik zomaar overstappen naar 2, moet ik eerst 1 en 2 mengen of moet ik langer 1 geven? Ik weet het niet echt, heb ook geen idee hoe het moet of kan. Wat was jullie ervaring met de overgang van 1 naar 2 en hoe heb je het gedaan?
Ik ben gewoon begonnen. Het pak nr. 1 was op dus toen gewoon met 2 begonnen. Merkte geen verschil. nathan weigert nu wel weer regelmatig zijn fles maar of dat aan de voeding ligt?? volgens mij niet want het begon pas een paar dagen nadat we met nr 2 begonnen.
Wij hebben wel 1,5e week de tijd genomen. Maar we wilden van 1000cc nutrilon forte+nutriton nr1 naar 800cc standaard nr2. (max nr 2 is 800cc) Dus vandaar dat we het rustig aan hebben gedaan. Normaal kun je wel zo overstappen. Eventueel kun je dat nu ook al doen, als je liever die wisseling niet hebt op vakantie. Of juist nr1 een weekje of 2-3 langer, is ook niet erg. Het enige is dat nr2 vaak iets meer vult, dus je kunt misschien merken dat zij wat minder gaat drinken.
Ok bedankt. Ze drinkt al heel erg weinig voor haar leeftijd dus als het nog minder wordt krijgt ze misschien te weinig vocht binnen...
Aan de andere kant zitten er in nr2 meer voedingsstoffen per cc. Dus dan krijgt ze meer groeispul binnen dan met dezelfde hoeveelheid nr1.. Maar dan zou je het liefst wel hebben dat ze er nog iets naast drinkt, of in ieder geval goed fruit en groente eet.
Ik ben gewoon nu zo ergens een dikke 2 week over op standaard 2 van Nutrilon! Ik gaf eerst die voor krampjes geloof dat die Omneo heet omdat ze Nutrilon standaard 1 echt met golven uitspuugde.. En ben zo overgestapt op 2, en gewoon op standaard! Ze spuugt niet omdat ze er broodpitmeel door krijgt.. Maar naar mijn idee kan je gewoon over stappen hoor! en dat hoeft ook niet precies met een half jaar dat kan wel voor die tijd..