Snap het niet meer :(

Discussion in 'Zwanger worden' started by yeira, Mar 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yeira

yeira Lid

Mar 1, 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    Ik snap er even helemaal niks meer van :cry:

Volgens de calculator zou ik vandaag mijn eisprong moeten hebben:

27 Februari 2009 Eerste dag van je laatste menstruatie
    6 Maart 2009 Een beetje vruchtbaar
    7 Maart 2009 Vruchtbaar
    8 Maart 2009 Erg vruchtbaar
    9 Maart 2009 Eisprong
    14 Maart 2009 Innesteldag
    23 Maart 2009 Vanaf hier kun je testen
    30 November 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum

Ik ben donderdag 5 maart begonnen met ovulatietesten (van Kruidvat):
    5 maart: geen teststreepje
    6 maart: licht teststreepje
    7 maart: licht teststreepje
    8 maart: geen teststreepje
    9 maart: licht teststreepje

Naast de ovulatietesten neem ik iedere ochtend mijn temp op en die is vanaf eerste dag ongi 36.6/36.7 graden. Ik heb nog geen temp-verhoging kunnen waarnemen, dus ga er een beetje vanuit dat ik m'n ei nog niet heb gehad.
    Maak me een beetje zorgen want volgens de berekeningen zou ik vandaag mijn ei moeten hebben en ik voel al 3 dagen 'krampjes' in mijn lies.
    Ik zit nu in ronde 8 en ben zo bang dat ik geen eisprong heb.....
    Is het mogelijk dat je wel een eisprong hebt, maar geen positieve ovulatietest en ook geen tempverhoging (na de eisprong)?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

De calculator is slechts een indicatie en klopt bij bijna niemand helemaal

Ik zou meer op je ovutesten/temp en je lichaam vertrouwen. Stel je hebt maar 1x per dag ovutesten gebruikt dan kan je je ei op de test gemist hebben. Bijv om 12 uur was je test negatief en stel je zou die dag om 20.00 nog een keer testen dan kan hij ineens posi zijn

Liefs daantje

3. yeira

yeira Lid

Mar 1, 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    Vandaag (10 maart) en gisteren (9 maart) was mijn temp lager namelijk 36.3 en 36.4 graden. Wil dat dan zeggen dat ik geen ei heb gehad?
    Of juist dat mijn ei eraan komt?

Als ik iedere 24 uur een ovulatietest doe, dan kan ik mijn LH-piek toch niet missen?

4. SeaShell

p.s ook zijn de kruidvat ovutesten BAR slecht.. zelfs bij mijn vriend geven die positief ( geen geintje) en tijdens mijn ongi ook, en vele meiden met mij die er net zo over denken

er zijn goedkopere en betere testen te koop, onder andere sensitest

5. SeaShell

ook kan je je piek wel missen als je maar 1 keer per dag een ovutest doet

als je in mijn album kijkt zie je op 2-2 om 11.30 een posi test en om 20.00 is hij negatief.

stel ik had die dag alleen om 20.00 getest dan had ik mijn piek gemist

6. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland

Jij bent echt een ovu test expert meid! ;) Ik zat even mee te lezen, en ben hiermee ook echt geholpen! Mocht het deze maand niet lukken bij ons dan ga ik ook aan de slag met de ovu testen....handig dat je erbij verteld dat de kruidvat ovu testen niet echt naar tevredenheid zijn, dan weet ik teminste al dat ik die niet hoef te kopen. Dat andere merk wat je noemde waar kan ik die kopen? Tot nu toe doe ik alleen aan temperaturen, ben wel in behandeling bij een gynaecoloog deze doet bloed testen bij mij om te zien hoe die ovulatie vorderd, maar dit is afgelopen maand ook mis gegaan, heb mijn ei eerder gehad dan dat ik bloed moest prikken, dus ik denk dat deze uitslag dan ook negatief zal uit vallen, moet er aanstaande vrijdag naar toe voor een vervolg onderzoek, dan zal hij dit met me gaan bespreken.... ben benieuwd.

Hoe is het met je Daantje? ben je weer redelijk hersteld en bij gekomen van die moeilijke tijd in je prille zwangerschap? Ik zie dat de weken al aardig verstrijken! :D Joepieee het is blijven zitten meid!

Trouwens, is het dan wel aan te raden om de ovu testen meermaals per dag uit te voeren? Zo ja, wanneer is het het beste...´s morgens en ´s avonds voldoende?

7. SeaShell

hoi meid

de sensitest kun je op www.sensitest.nl kopen. je moet dan voor de sensitest dipsticks gaan, die zijn spotgoedkoop en de beste testen die ik ken én een van de goedkoopste ( goedkoper dan de kruidvat zelfs) en heel duidelijk ( zie album)

bij een cyclus van 28 dagen moet je op dag 11 beginnen, cyclus 29 dagen op dag 12, etc

zodra je ziet dat het tweede lijntje op de test donkerder wordt ( dus nog niet positief) is het verstandig om 2 keer per dag te testen, bijv om 9 uur 's morgens en om 21.00 's avonds, anders kun je dus weldegelijk je piek missen. als de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep dan pas is je ovutest positief. je kunt ooit 2 dagen een positieve ovutest hebben, dit is niet erg. bij de eerste posi ovutest duurt het 24-48 uur voordat je ei springt.

nu is dat bij de sensitest testen niet zo erg dat je twee keer per dag test omdat ze vrij goedkoop zijn ( met een digitale clearblue ovutest moet je dit dus niet doen, die zijn bijna 30 euro voor 7 ofzo :confused: en werken er niet beter op, je betaald daar alleen voor die domme smiley die de test geeft als hij positief is, maar dat zie je zo ook wel

maar balen zeg dat je ei al was gesprongen voordat er bloed werd geprikt, dat voelt dan weer als een gemiste kans he

maar met mij is het goed, al blijft het weer héél spannend totaan de echo van volgende week haha, dat blijf ik denk ik wel houden, ik ben toch al zo'n onzekere van mezelf.

liefs Daantje

8. yeira

yeira Lid

Mar 1, 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    Had toevallig de testen van Sensitest (extra gevoelige) al besteld en vanmiddag binnen gekregen.
    Vol goede moed een test gedaan, maar helaas negatief (teveel gedronken denk ik).
    Net nog een gedaan en daar verschijnt een heel licht streepje.
    Pffff, frustrerend!

Maargoed, als ik een cyclus van 23 tot 25 dagen heb, dan zou mijn eisprong toch al geweest moeten zijn, of uiterlijk vandaag?

En die temperatuurdaling van de afgelopen 2 dagen, kan dat met een eisprong te maken hebben?

9. SeaShell

Hoi meid,
    Extra gevoelige? Heb je dan geen zw testen ipv ovutesten besteld? Volgens mij bestaan er geen extra gevoelige ovutesten..Als je eisprong is geweest stijgt je temp een dag erna, hij daalt dan niet

10. SeaShell

ik zie idd dat er xtra gevoelige ovutesten zijn ja..
    Wie weet is je cyclus deze maand langer of heb je hem vandaag en stijgt je temp morgen

11. yeira

yeira Lid

Mar 1, 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    WhaaaAAAAA!
    Ik word er echt wanhopig van nu!
    Sensitesten blijven een licht streepje geven (3 keer per dag getest) en mijn temp is nog steeds niet gestegen.
    Zit nu op dag 14 van mijn cyclus en nog steeds geen spoor van mijn ei.
    Maak me echt zorgen :cry:
    Heb net zelf een zwangerschapstest gedaan, ik dacht wie weet ben ik al een maand zwanger en gewoon ongi geworden, maar ook die was negatief (helaas).

Mijn cyclus is al 7 keer tussen de 24 en 26 dagen, dus een langere cyclus deze keer lijkt me onwaarschijnlijk.

Zijn er meer meiden die geen tempverhoging hebben en negatieve ovutesten, maar toch een eisprong hebben?
    En als ik naar de ha ga, kan hij dan checken of ik wel een eisprong heb?

12. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    niet iedereen (eigenlijk bijna niemand) heeft precies 14 dagen voor de mestruatie de eisprong. Als je LF korter of langer is dan zijn die dagen ook minder of meer. die van mij was 11 dagen. dus heb ik 11 dagen i.p.v. 14 dagen voor mijn NOD de eisprong. Het is even een rekensommetje

13. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    je moet blijven testen tot je streepje donkerder wordt. (zie in mijn album voor mijn testjes).. morgen en overmorgen doortesten dus. Ik heb mijn ei in feb ook gemist in de zin dat ik geen echte positieve test had. (moet het streepje net zo donker zijn als het controle streepje, in januari had ik wel een hele duidelijke. Als je 2 streepjes ziet weet je dat je ei er iig aan zit te komen. na mijn ei heb ik nl helemaal geen streepje meer. Succes!

Ohja wanneer je WEL een posi test hebt springt je ei binnen 24-48 uur, dus vanaf dat moment flink aan de klus!

Succes!

14. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Ohja en ik heb ook pas de 15e/16e/17e dag mijn eisprong terwijl ik eerst ook dacht dat deze rond de 14e zou zijn..

meid het komt allemaal goed.. geloof me.. vanavond laat nog eens testen en dan morgen pas weer. 3x per dag is echt wel genoeg. (11.00 - 18.00 - 22.00)

15. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Het is inderdaad slimmer om van de testjes en van je temp uit te gaan. Die calculator zegt niks, die is vooral handig als je cyclus elke maand hetzelfde is.

Even een vraag over die extra gevoelige ovutesten, wat is daar het voordeel van? Zie je dan dat het streepje langzaam donkerder wordt ofzo? Heb nu de gewone en die wordt dan bijv. 's avonds iets donkerder en dan smorgens is ie posi.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hey, hier een temper.
    Je moet elke ochtend op dezelfde tijd tempen direct als je wakker word, zo is het, het betrouwbaarst. Je temp stijgt 1 of 2 dagen na je eisprong en blijft dan hoog tot je menstruatie. Je hoeft niet perse een daling te hebben voor je ei maar het kan wel. Heb net even mijn eigen kaartjes gekeken en ik had het 3 keer niet en 2x wel...Er staat trouwens een kaartje in mijn album...dat is echt een onmogelijk kaartje dus kan je zien dat het heel raar kan gaan. Ik heb ook 2x ovu-testjes gebruikt van kruidvat en denk inderdaad dat er betere zijn maar moet wel eerlijk zeggen dat ze altijd positief waren bij mijn eisprong en negatief als ik geen ei had of erna.

Oja, vul je je temp ook in op fertility friend? Die is echt heel handig voor het vinden van je ei qua temp.

Liefs!

17. yeira

yeira Lid

Mar 1, 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    @ Lotte1987:
    De extra gevoelige ovutesten van Sensitest zijn speciaal voor vrouwen die moeite hebben hun LH-piek te vinden. Hoe ze precies werken weet ik niet, maar waarschijnlijk heeft dit ook met LH-niveau te maken.

18. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    oh okee dank je! Had ook even op de site van sensitest gekeken en zag dat ze idd voor vrouwen zijn die hun piek moeilijk kunnen vinden. Heb daar tot nu toe geen problemen mee gehad, dus zijn ze niet echt voor mij bedoelt. Hou t lekker op de testjes die ik al heb :)

19. yeira

yeira Lid

Mar 1, 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    Eindelijk gisteren een knalpositieve ovutest! :D
    Maar vanochtend was mijn temp ook gestegen met 0.4 graden .
    Kan ik gisteren dan mijn ei hebben gehad? Eisprong is toch pas na 24-36 uur bij sensitesten?

20. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    hmm das wel vreemd. Heb je op dezelfde tijd getempd? Anders is je ei inderdaad al geweest!

Had je gister ochtend ook getest? Het kan namelijk ook dat ie toen al zo knap was en dat je nu dus je ei al hebt gehad.

Share This Page