Hey meiden, Ik heb gehoord dat een man een spermatest kan laten doen wanneer die wil. Maar voordat ze bij vrouwen gaan kijken naar gekke dingen, moet je zeker al een jaar aan het proberen zijn. Heeft 1 van jullie enig idee hoe dat kan of waar dat mee te maken heeft? Kan me zo voorstellen dat het bij vrouwen te maken heeft met ontpillen, maar als ik naar mezelf kijk...wij zitten nu in ronde 7 en weet van 6 maanden zeker dat ik een eisprong heb gehad (ovutesten en tempen) en heb keurige cycli. Nouja, komt er op neer, dat ik daar gewoon benieuwd naar ben.
Mijn huisarts stuurt door na een half jaar pilvrij. Het kan ook zijn dat ze je na een jaar door sturen wanneer je wel gewoon een eisprong hebt, het is immers heel normaal dat je in 6 tot 12 maanden zwanger wordt.
Over het algemeen moet je eerst zelf een jaar proberen. tenzij je ouder dan 35 bent, dan word je na een half jaar doorverwezen. Heb nooit gehoord dat een man op ieder moment een zaadcheck kan laten doen, tenzij je liegt over hoe lang je bezig bent...
De reden dat je het vaak eerst een jaar moet proberen is omdat het grootste gedeelte gewoon binnen een jaar zwanger raakt. Heb overigens ook nooit gehoord dat een man eerder zijn zaad mag laten testen, tenzij er speciale redenen voor zijn.
Een man mag zijn sperma wel testen wanneer hij wil. Dat heeft mijn vriend een aantal jaren geleden ook gedaan. De reden die er achter zit, laat ik maar achterwege, maar in elk geval daar uit is gebleken dat hij matige zwemmers had 40% bewegelijke zwemmers, maar hoeveel daar weer goed van zijn, dat weet ik niet. Dat wil hij me niet vertellen ( schaamte denk ik ) Wij willen daarom ook binnen kort een afspraak maken bij de HA voor een nieuwe check-up. Dan weten we in elk geval waar we aan toe zijn.
Hey meiden, bedankt voor jullie antwoord. Op zich snap ik het principe wel van dat je pas na een jaar zelf proberen hulp kan krijgen. Ik zat alleen met de vraag waarom mannen dan wel eerder een spermacheck kunnen doen.
heej je hebt ook thuistesten voor sperma. Dan kun je checken of het veel cellen bevat en of ze snel zijn. Niet geprobeerd maar heb dat op internet gezien.
hey, ja weet dat die er zijn, maar heb er hele slechte verhalen over gehoord. Heb testpoint ook een mail gestuurd (2x) maar nooit iets over gehoord, dus ik heb daar niet zoveel vertrouwen in. Maar bedankt voor je antwoord
maar ik ben meer benieuwd naar de reden waarom mannen wel op elk gewenst moment een spermatest kunnen doen
Ik weet het niet zeker maar ik kan me voorstellen dat de man eerder mag testen omdat het een relatief eenvoudige test is. Potje inleveren en na laten kijken en klaar is Kees! Bij vrouwen moet er echt uitgebreid onderzoek verricht worden; echo, bloedtest, samenlevingstest, eileiders doorspuiten, enz, enz.
Kosten? Vrouwen zijn moeilijkere patienten? Ik 'verzin' wat hoor kweb...........ik vind je gedachte wel interessant, nooit over nagedacht....... ik denk kosten. Bij vrouwen is meer onderzoek nodig om een beoordeling te krijgen, bij mannen is het puur labwerk......
Mannen worden niet eerde onderzocht dan vrouwen hoor. Ook mannen moeten een jaar wachten, tenzij er andere redenen meespelen. bijv. op jonge leeftijd het niet goed indalen van de balletjes o.i.d. De reden dat ze eerst testen bij de man, is omdat die onderzoeken relatief eenvoudig zijn. De testen bij de vrouw zijn ingrijpender en kostbaarder, vandaar. Bron: mijn HA
Hoi Kweb, Ik werd bij 8 maanden doorgestuurd. Nu mag ik aankomende maand met hormonen gaan beginnen...... Mocht het zover komen natuurlijk. Ik zit nu wel in de 13e maand. Maar heb wel al een tijdje onderzoeken en gesprekken gehad met de gyni. Anders moet je gewoon eens langs je HA gaan en zeggen ik wil doorgestuurd worden. Meestal doen ze dat dan wel ook als je er bij zegt dat je een temp curve hebt gemaakt en dat je natuurlijk wel op de juiste dagen gesext hebt. Groetjess Que
ok nu snap ik het. Nooit over nagedacht dat er bij vrouwen zoveel onderzocht moest worden. Klinkt in elk geval erg logisch. Wij proberen nog even zelf, mss met een maand of 9/10 dat we er 2 maandjes bij verzinnen. Maar wie weet is het deze ronde wel raak....lucky nr 7