Snap het niet meer

Discussion in 'Flesvoeding' started by Isis26, Feb 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Paar dagen geleden zat mijn zoontje nog op 7 voedingen van 150/5. Hij dron zijn flessen slecht. Hij drinkt nu nog steeds niet perfect maar drinkt nu zo'n 130 cc per keer, voldoende dus. Alleen opeens komt hij om de 4 uur en heeft daardoor nu 2 flessen laten vallen. Zijn schema nu is

04:00
    08:00
    12:00
    16:00
    20:00

Na de fles van 20:00 gaat hij naar bed en slaapt hij tegenwoordig dan tot 03:00 a 04:00

Ik kan kan hem wel rond 24:00 wakker maken maar dan drinkt hij amper en wordt hij nog om 04:00 wakker dus daar ben ik al snel mee gestopt. Drinkt hij niet te weinig nu?

2. Silmarien

Silmarien Actief lid

Feb 26, 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    7 voedingen van 150/5? Dat is ruim over een liter heen! Ze mogen absoluut niet meer dan een liter per dag hebben, hoor!

Hoeveel weegt hij nu? Het CB zei tegen ons dat de richtlijn 150 tot 180 ml per kg lichaamsgewicht is.

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Isis, hier precíes hetzelfde hoor, alleen hier nog geen ritme.. En nee hij drinkt niet te weinig nu. Misschien krijgt ie zn sprongetje van 8 weken bijna, dan zie je vaak dit soort taferelen.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje drinkt ook zo weinig. Hij wil gewoon niet meer en is juist sinds een paar weken minder gaan drinken. Hij groeit goed, dus hij zal denk ik niet meer nodig hebben.

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ja hij kwam 7 keer maar hij drinkt nooit zijn flessen leeg. Hij liet altijd 60 staan dus hij is nooit aan 1 liter gekomen.

Ben benieuwd vannacht of hij ook slaapt op 5 flessen.

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hoe is het gegaan Isis? Hier ook geen grote drinker. Drinkt nu pas sinds 2 weken 5 x 165 leeg (na 1 maand pepti gebruik) en gezien zijn gewicht nu (ong. 6kg) zou hij echt veel meer mogen/moeten. Maar wat hij niet wil drinkt hij niet. Hij sliep hier door (van 22.30 -7.00) met een gewicht van 5,5 kg en 700cc per dag.

Hebben jullie een goede nacht gehad/

7. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Nou hij heeft van 21:00 t/m 05:00 geslapen dus was helemaal verrast vanmorgen. Nu drinkt hij weer zijn flessen niet leeg. Vanochtend naar CB geweest en hij weegt 5020 KG en is 58 cm lang

05:00 100 CC
    08:00 110 CC
    12:00 110 CC

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ah dat slapen is mooi! Met dat gewicht dronk die van ons ook deze hoeveelheden, en dat is niet 'standaard' volgens het pak, maar als hij op een dag 5 a 6 x ong. 110-130 cc drinkt komt hij wel aan zijn quotum. Ik heb hier gezien dat het echt vanzelf komt die grotere flessen, maar sommige baby's zijn daar niet zo rap mee. (hij heeft voorheen toch niet 5x165cc gedronken?)

Ik heb op een gegeven moment dus 3 weken lang bijgehouden (controlfreak ;) ) wat ie nou dronk en kwam toen aan zo'n 650 a 700cc op een dag, hij was vrolijk, groeide goed, nou prima! En opeens dronk hij 5 x 165 leeg, toen ben ik maar gestopt met bijhouden.

Lekker laten gaan, je zult zien dat ie opeens wel grotere flessen gaat drinken, op zijn eigen tempo

9. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Heb m net na 4 uur maar wakker gemaakt en hij drinkt nu net aan 60 cc. Komt dit door de prikken?? hij slaapt alleen maar.

Hij drinkt soms 165 cc leeg maar dat zijn grote uitzonderingen

10. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Door de prikjes gaan ze heel veel slapen ja! Moet ik die van ons ook altijd wakker maken. Hier dronk hij ook sporadisch die 165cc, mss 1 x id 2 dagen, tot 2 weken terug dus en vandaag lijkt het erop alsof hij méér wil...tsss is geen pijl op te trekken hoor die baby's :D

11. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Herken dit verder helemaal niet mijn oudste was een vuilnisbak daar ging alles in

12. Maria74

Maria74 Niet meer actief

hahaha ja die heb je er ook bij!

Ik zou me vooralsnog echt niet druk maken als ik jou was (heb ik ook gedaan hoor) want ik denk dat het vanzelf gaat komen, net als hier. Als hij geen gekke dingen heeft (huilen tijdens de fles, koorts, eczeem etc.) is het gewoon niet zo'n grote eter, komt misschien nog als ie aan de hapjes gaat

13. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Casper krijgt 4x 180 cc

08:00
    12:00
    17:00
    22:00

Hij drinkt elke fles helemaal leeg en hij weeg inmiddels 5kg

14. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Het is weer raak vanaf 3 uur tot nu heeft hij net aan 180 cc gedronken en nu ook weigert hij gewoon maar huilt wel. Ik heb het zo gehad en ben ik staat hem een hele tijd geen fles te geven want hij drinkt toch niks en ik ben alleen maar bezig met voeden, doe over 90 cc 1,5 uur. Wanneer veranderd dit nou en ik trek dit niet meer

15. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

May 24, 2007
    1,849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    google eens op koemelk alergie ;)

en als ze ingeent zijn slapen ze ook meer.

16. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hij heeft al speciale melk voor koemelk allergie. Zijn huidje is alweer lekker zacht ipv droog en ruw. Ben echt radeloos en ik merk ook dat ik kwaad op hem wordt

17. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

May 24, 2007
    1,849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    hoe lang gebruik je nu de dieetvoeding en welke gebruikje?

probeer ter allertijde rustig te blijven want hij doet dit niet om je te pesten. ik denk dat je manneke heel erg moet wennen aan de nieuwe voeding, vaak duurt dit 2 weken en als ze eenmaal gewend zijn dan zal je zien dat die ineens weer beter gaat drinken (daarom ook de vraag hoelang en welke voeding dus het merk je gebruikt)

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Laat het een beetje los... Misschien heeft hij gewoon zijn "week" niet. En misschien heeft hij sowieso niet veel nodig. Ga hem een keer extra wegen volgende week om te zien of hij wel voldoende groeit. Zolang hij in ieder geval 500cc binnen krijgt gedurende 24 uur, kun je hem voor nu best gewoon zijn gang laten gaan. En even aankijken of hij over een paar dagen weer beter gaat drinken.

Mijn oudste was ook een veelvraat en ik heb dan ook echt een knop om moeten zetten met de jongste. Hij drinkt in verhouding zo vreselijk weinig. Ik probeerde eerst krampachtig hem meer te laten drinken, maar daar ging hij alleen maar van huilen. Nu stop ik gewoon wanneer hij met zijn tong de fles naar buiten duwt. Dan accepteer ik dat hij niet meer hoeft. Het is gewoon niet anders... Als hij niet goed zou groeien, zou ik me meer zorgen maken, maar dat is dus niet het geval. Hij heeft rond de 8 weken wel een dip gehad, maar toen dronk hij echt heel erg weinig.

19. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Dat is balen ja dat snap ik, maar zoals Yukl zegt: probeer het iets los te laten, als hij honger heeft laat hij zich wel horen en dan mag hij lekker drinken. Mss regeldagen? Had die van ons ook (ookal kreeg hij de fles!). Idd hoe lang gebruik je de dieetvoeding en welke? Duurde hier echt 1 maand voordat ik met pepti een beter resultaat qua drinken kreeg en hij meer ging drinken

Sterkte!!

Share This Page