wie herkent dit met HYPOALLERGENE VOEDING

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mariska1976, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Hallo
    Ik ben de wanhoop nabij en mijn man en ik zijn onderhand uitgeput.

Ik zal beginnen bij de oudste(is nu nog 4)Omdat ik geen bv kon geven,hebben we haar normale friso gegeven.Dit ging goed.Alleen kreeg zij eczeem,eiwit allergie,dat later verdween en ze boompollen allergie voor in de plaats kreeg.
    Bij mijn man in de familie komt astma voor en bij mij eczeem.

Omdat ik bij de jongste vanwege sterfgeval van mijn schoonmoeder(die is op dezelfde dag overleden toen mijn dochtertje geboren werd)kon ik dus wederom geen bv geven.Ik ben toen hypoallegeen gaan gebruiken.
    De laatste 3 dagen dat de kraamhulp er was leek het goed te gaan,totdat deze weg ging.Toen kwam het geemmer.

Ik redden het niet meer om haar om de 3 uur te voeden.

Het cb hebben we 3 keer gebeld.Iedere keer kregen we ander advies.
    de 1e keer zeiden ze,dat ze haar streefgewicht niet had bereikt.(maar dat zou ze 2 dagen erna wel zijn)de 2e keer moesten we haar water geven,de 3e keer weet ik zo niet meer.

Nu waren we donderdag 10 Februari haar gaan wegen.Ze woog 3280 gram.
    Ik legde het probleem voor en ik vroeg of ik naar andere voeding mocht overstappen.Dat mocht dus niet...
    Ik moest het het ophogen en om de 3 uur gaan geven...
    Dat red ze niet eens.
    Ze komt om de 1.5/2.5 uur en drinkt nu 110/120 cc en dan 8 voedingen,wat dan zo per dag 850/880 cc over 24 uur is.
    Ik betwijfel of dit wel zo goed is,zeker omdat ze vandaag(12 feb) precies 1 maand oud is en nu ongeveer(na mijn schatting)3360 moet wegen.Als ik zo voort moet borduren,dan zit ze zeker over 1.5 week op 1000 cc per 24 uur.
    Dit is wel erg veel voor een kind van nog geen 1.5 maand oud....
    En haar de hele dag laten krijsen is ook niets.

Daardoor zijn man man en ik nu de uitputting nabij.Daarnaast heb ik een 4 jarige,die ook aandacht vraagt.Door het vele voeden,kan ik haar het niet geven,ondanks dat ik haar hierbij betrek.Hierdoor gaat zij gefrustreerd gaat reageren als ze wilt afspreken met een vriendin en dat gaat niet.(voor dat de jongste geboren werd,reageerde ze alleen beteuterd en nu gaat het gepaard met huilbuien)

Neem bijv vandaag.Zij kan niet tegen vele prikkels,dus verteld dat we boodschapjes gingen halen,de jongste eten geven,samen een kleurplaat voor oma kleuren,wiien, samen boterham eten,de jongste eten geven en douchen,voordat we naar oma gaan.
    alleen de boodschappen hebben we gedaan,want de jongste gooide roet in het eten,waardoor zij alleen moest eten,alleen moest kleuren en aan wiien zijn we niet eens aan toe gekomen.

wie herkent dit en hoe hebben jullie dit opgelost.want ik vind dat dit niet kan.

en ik weet ieder kind is anders,maar dit gaat wel heel erg ver.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Drinkt ze de fles op een normaal tempo? Als ze te snel drinkt, zou je eventueel Nutriton toe kunnen voegen dan wordt de voeding wat dikker en is ze ook beter voldaan.. Nutriton is in eerste instantie bedoeld om spugen tegen te gaan maar dat is ook niet de reden dat wij het gebruiken. Onze dochter trok een fles in vijf minuten leeg en was dus niet verzadigd en nu met nutriton doet ze er ongeveer een kwartier over en gaat het stukken beter..

Je kunt ook proberen om extra water toe te voegen aan de fles, ze krijgt dan meer volume maar dezelfde hoeveelheid voeding..

Wij hebben zelf ook een aantal allergien vandaar dat onze dochter HA krijgt en het consultatieburo raadt aan om dit zeker tot een half jaar vol te houden en.. Het is licht verteerbaar en dat was in het begin een probleem, een hele tijd niet en nu begint het weer, ze is niet meer voldaan... Nog een maandje en dan kunnen we over naar de opvolgmelk en dat wordt dus wel standaard..

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn dochter drinkt tussen de 15/20 minuten de fles leeg,daar ligt het niet aan.
    Ook al hebben we met wat meer water en dezelfde hoeveelheid voeding geprobeerd,ze blijft eerder komen.

Ik weet dat alle kinderen niet hetzelfde zijn,maar ik weet dat mijn dochters allebei niet groot en zwaargewichten waren bij de geboortes.

Mijn oudste was bij 40 weken en 3 dagen 48cm en 2750 gr
    en de jongste bij 38,5 week 47 cm en 2785 gr(ze is eerder ingeleid,vanwege mijn schoonmoeder,was ze bij 40 weken gekomen,dan had ze ook 48 cm geweest en 2900 gr,volgens de groeiecho's)

de oudste heeft Friso1 gehad,daar kregen wij het advies met 1 maand om haar 6 voedingen en evt een nachtvoeding van 100 cc te geven.
    die nachtvoeding heeft ze nadat we opgehoogd hebben niet eens meer gebruikt.Meteen met 1 maand en 1 dag sliep ze door
    Dus ik vind het zelf heel erg vreemd dat de 1 met normale friso 6 voedingen met totaal 600 cc per 24 uur een happy baby is.
    En de andere met Hypo van friso,8 voedingen met totaal 850/880 cc toe moet komen....
    Als ze nu 7 voedingen van 100 had of 6 voedingen van 110,dat zou meer in haar straatje passen.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik zou de flessen eens wat ophogen. Nu krijgt ze 90/3, toch? Ik zou eens 120/4 doen. Misschien dat ze dan beter verzadigd is en dan ook langer tussen de voedingen in laat. Als je het te veel voeding in 1 keer vind, kun je er ook nog wat uitschudden tot de 120cc, maar dan zit er wel 1 schepje meer voeding in, wat misschien beter verzadigd.

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Sluit me aan bij Antje. Jammer dan dat het Cb dat niet 'goed'vindt: jouw baby! Gewoon ophogen en dan goed in de gaten houden dat ze niet té veel drinkt: ga (als het nodig is)rekken door te wandelen, badje, massage met olie etc. Jouw meisje heeft mss gewoon al iets meer nodig, ookal zou dat niet bij haar gewicht passen. Een baby is geen curve of machine :D

6. fafje

fafje Niet meer actief

komt je kindje echt om de honger, of kunnen het ook eventuele krampjes zijn, of maagzuur?...
    warme melk verzacht namelijk in beide gevallen...

7. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Onze kleine meid, 47 cm en 2700 gram bij de geboorte krijgt ook hypoallergeen van Friso maar zij raakt bij deze voeding juist eerder verzadigd dat van andere voeding.
    Klinkt inderdaad alsof je kind misschien geen honger heeft maar misschien toch ergens anders last van heeft.
    Maar op basis van een forum bericht kan en wil ik daarover niet oordelen, jij kent je kindje het beste en zal zelf wel weten of het honger of iets anders is.
    Moelijk te beoordelen dus, maar wat ik hier al eerder las je kindje is geen curve. Schijt aan het cb, ga op je eigen gevoel af. Zolang je kindje groeit is het prima, hoop dat je met misschien iets meer voeding een tevredener kindje krijgt..

Sterkte ermee, zou willen dat ik 'het' advies voor je had, maar helaas....

8. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Nee,het is helaas geen 90 water met 3 scheppen,maar 120 water en 3 scheppen.Daar is ze dus ook niet verzadigbaar door,kan weer ophogen,maar dan blijft het een bodemloze put

9. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Ik kan de voedingen gaan rekken,maar dan kan ik de hele dag door gaan wandelen.
    Massage met olie heb ik nog nooit gedaan.Je had van die cursussen,maar die waren te ver weg(heb nl geen rijbewijs) dus k weet niet wat een baby lekker vind of niet.

10. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    hier het zelfde probleem!
    alleen met de nutramigen ,mijn zoon was flink bij zijn geboorte en is door de borstvoeding in 7 weken tijd 2 kilo ! aangekomen
    Nu krijgt die sinds 1 week nutramigen vanwege koemelk allergie ik geef nu 180 water en 5 scheppen voeding echter komt die ook vaker en ik geef dan toch maar 100cc water en 3 scheppen voeding extra dan kom ik wel over de 1000cc voeding heen, hij is echt heel hongerig, speentje wilt die niet heb met de zuigflesspeen al een speen gemaakt maar daar trapt die nu ook niet meer in, soms helpt het wel hem in de ring sling te dragen om tijd te rekken, en anders toch wat extra tijdelijk geven, het is ook zo wat om je kindje honger te laten lijiden

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Waarom doe je 120 water met 3 scheppen? De verhouding is toch 1 schep op 30cc water? Ik zou er dan toch eens 4 schepjes voeding in doen.

12. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    ja,behoorlijk.
    als ik met die hypo zo door ga,dan zit ze over 5 dagen echt op de 1000 of erover.
    en honger lijden is ook zo zielig.

13. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

ja.ik bedoelde eigenlijk 120 water en 4 scheppen.:)
    had net met manlief een discussie over de laatste voeding,vandaar dat ik het fout intypte:$

14. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik heb sinds een dag of wat bij de hypo nutriton van nutrilon bijgedaan,vanwege de verdikkende werking van Johannesbroodpitmeel.Dit werkt erg goed en ze rekt nu de 3 uur.We drinkt ze nu 110.Maar dan stuiten we nog steeds op 1 probleem.Zowel voor de johannes broodpitmeel als alleen met hypo voeding,kan mijn meisje nog steeds moeilijk poepen.Het dot zo zeer bij haar.Ze huilt iedere keer als ze poept.Ook is de frequentie van poepen erg weinig.Normaal heeft een kleine baby 2 tot 3 poepluiers per dag,maar zij hallt met veel pijn en moeite 1 luier.
    wie heeft hier ook weer moeite mee

15. fafje

fafje Niet meer actief

jbpm geeft krampjes, was heir zo het geval...en lees dit ook vaker ...ik ben er om die reden mee gestopt

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier gelukkig geen last van met de jbpm. Maar zou het niet kunnen zijn dat ze in een sprongetje zit en dáárom zoveel wil drinken? Ik weet nog bij Devin dat ie ook aan de 900 cc zat, hij dronk toen ook wel eens 8 flessen van 110 cc weg. Die had echt een sprongetje.

17. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Herkenbaar! Mijn kleine moest in het begin even een inhaalslag maken en zat op 7 keer 120-4. Dit kreeg hij dus om de 3 uur.
    Vorige week was ik op het CB en die vertelde mij dat hij omdat hij nu boven de 4 kilo woog hij maar 6 keer 120-4 mocht. Dus ik reageerde ook gelijk dat hij om de 3 uur kwam en dat ik die 4 uur dus nooit ging halen zonder een uur een huilend kind. Zij raadde me toen aan om schepje nutriton (johannesbroodpitmeel) erdoor heen te doen. Ik doe nu 120-4 met 2 schepjes nutriton. En hier slaapt hij nu dus 4 uur op. Gaat hartstikke goed. Misschien dus het proberen waard!

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier juist waterdunne poep met de h.a voeding -wel veel krampjes ook gehad. Wij vonden dat infacol hier een heel stuk tegen hielp. Hierdoor leek ze ook minder snel te komen voor een voeding. Alsof haar maagje rustiger was...

19. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Zou kunnen,maar kunnen ze dat echt 3 weken een sprongetje hebben,want vanaf een paar dagen,dat de kraamhulp de deur uit was,wilde mevrouw meer en meer drinken.
    Het verschil tussen mijn oudste en haar is,dat de oudste 26 gr per dag aankwam en zij onderhand 40 gr per dag.Zeker al 3 weken lang.

Dit waren ze bij de geboorte.

Enya 48 cm groot 2750 gram.bij 40 weken en 3 dagen
    Andy 47 cm groot 2785 gram bij 38.5 weken(zou bj 40 2900 gr wegen)

Nou moet ik zeggen,dat Andy onder de 10% was afgevallen,maar daar zat ze 1 week nadat de kraamhulp weg was al op.
    Maar die groeit ook goed.

Deel Deze Pagina