slaapritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door loesje1982, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Hallo,

ons dochtertje is nu 18 dagen en ik heb een vraag over t slapen, soms is ze erg onrustig na de fles (ik voed op verzoek een flesvoeding die bijna gelijk is aan moedermelk, ze mag hier van zo veel ze wil drinken en zo vaak ze wil.)

moet ik even bij vertellen dat ik in duitsland woon en dit hier gebruikelijk is, dus heb geen idee of dat in nederland ook zo is.

moet ik haar nu al laten wennen aan t alleen in slaap vallen of mogen we even knuffelen waarbij ze al in slaap valt en ik haar daarna in de wieg leg? en ze slaapt nu overdag in de kinderwagen beneden, s middags gaan we samen boven slapen en s nachts natuurlijk ook boven, ze ligt in een wiegje bij ons op de kamer.

ik heb een spoedkeizersnee gehad na 17uur weeen en ben erg moe, en wil zo graag een beetje regelmaat, al is dit misschien te veel gevraagd met zon jong kindje.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Een goed ritme is; voeden, even op schoot tutten en zodra ze aangeeft moe te zijn ( gapen of huilen) is het het beste dat je haar op bed legt. Een keertje in de box is niet erg, maar de box is om te spelen en niet om in te slapen. Ze moeten zelf een manier gaan vinden om in slaap te vallen. Het beste kun je daar zo vroeg mogelijk mee beginnen. Prima dus, dat je dat nu al doet.

Pas na vier weken is de box handig om even in te spelen. Beneden in de kinderwagen is prima, als het maar niet te druk is, geen spelenden kinderen, radio of tv. Daar kunnen ze erg geprikkeld door raken, waardoor je een huilend kind hebt 's avonds.

Het beste is om van alles een beetje te doen, een middenweg kiezen, en haar overal aan laten wennen. Dus knuffelen is prima, maar niet altijd op je arm in slaap laten vallen. Voor je het weet wil ze niet anders meer.

Probeer flexibel te zijn, en pak rust als de kleine dat ook doet.

Groetjes Adrienne

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    eergisteren wilde ze erg slecht slapen, en gister is ze zo'n beetje van half 1 tot half 9 s avonds wakker gebleven. s nachts is het geen probleem. wat ik nu gedaan heb is, haar net de fles gegeven en bij het moe worden erna naar het wiegje in de slaapkamer gebracht en niet meer in de kinderwagen in de woonkamer.

wiegje wel even voorverwarmt met kruik en (afkloppen!) ze slaapt nu al zo'n half uur! ik hoop dat het volhoudt nu! misschien was de woonkamer te licht en te rumoerig. we wachten af....

hopelijk krijg ik nu ook wat meer rust, want een moeder die op dr tandvlees loopt is voor een kind ook niet fijn

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Oke, zou je haar daarna even willen temperaturen? Even kijken of ze niet te warm wordt door de kruik.

Succes hoor!

Adrienne

Deel Deze Pagina