Goedemorgen, Ik moet mijn ei nu kwijt want ik trek het niet meer. Ik kom nergens meer aan toe en zeker niet meer aan mijzelf, ik heb het gevoel dat ik een slechte moeder ben en ik weet niet meer wat te doen. Mijn dochter leg ik op bed wanneer ze gaapt of moe is en dan zodra ik wegga zet ze het op het gillen.Ik ga er dan heen en troost haar vervolgens blijft dit gebeuren, en ik weet dat ze moe is. Maar gaat dan compleet over de rooie. Wat moet ik in godsnaam doen!! Ik trek het zo niet meer, zoveel huilen dat ze doet, ik kan er niet tegen en zeker omdat ik zelf ook op mijn eind ben.En ik heel erg verdrietig ben,want ze doet het alleen bij mij thuis en niet bij de oma's, en daarom krijg ik het idee dat ik het niet goed doe. Sorry maar ik moest het even kwijt. Het doet me pijn wanneer ze zo huilt en er is verder niks met haar aan de hand hoor, ze is gewoon moe en kan dan de slaap niet vatten. Maar je kan begrijpen dat dit mij ook opbreekt. Nu ook met het eten, dan raak ik ook wel eens van slag want dan slaapt ze op het tijdstip dat ze zeg maar groenten zou krijgen en dan weet ik het soms niet op te lossen. En dan denk ik waarom gaat het bij anderen wel allemaal zo makkelijk. Gr Des
Hoi hoi, Ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit!! Je denkt dat het bij een ander allemaal makkelijker gaat, maar je kunt je troosten met de gedachte dat dat niet altijd zo is hoor. Veel mensen vertellen het niet als het niet goed gaat. Jij bent zo dapper om dat wel te doen. Hoe lang heeft ze dit al, en is het altijd? Of alleen maar overdag? Je zou eens iets kunnen lezen over de Ria Blom methode. Daar is op internet veel over te vinden. Ze is waarschijnlijk overprikkeld, ze kan dat zelf niet doorbreken. Daar zul je haar bij moeten helpen. Het is belangrijk dat je weet waarom ze huilt. Neem het huilen af en is ze een tijdje stil waarna ze weer opnieuw begint, dan probeert ze in slaap te vallen. Als je iedere keer gaat kijken, dan krijgt ze er weer een prikkel bij. Als je toch gaat kijken, praat met een lage stem, zeg dat alles oke is, er niets aan de hand is, en dat ze gewoon kan gaan slapen. Ga dan weer gewoon weg, ook al huilt ze nog steeds. Geen oogcontact, want dan denkt ze meteen dat ze iets moet. Omdat ze het alleen maar bij jou doet, en niet bij de oma's, denk ik niet dat ze iets mankeert. Je kunt eventueel hulp inroepen van het CB ook, maar je mag ook mij altijd mailen hoor. Het zla niet makkelijk zijn, maar het is te doen om hier doorheen te breken. Groetjes en succes Adrienne
Bedankt voor je bericht, en het huilen is inderdaad omdat ze moe is, nu vanmorgen is het weer goed gegaan. 6.3 a 7.00 de fles 180 en 30 laten staan. Om 8.30 op bed gedaan en dat ging gewoon weer goed. Maar ik moet je ook zeggen dat ik veelste veel met het eten zit, ik sta er mee op en spookt de hele dag door mijn hoofd, hoe ik het nu allemaal moet doen. Ook omdat ze fruit en groenten moet gaan eten en dat gaat er nog niet van harte in. Ze laat over vier flessen tussen de 100 en 150 staan. Dus ze heeft er genoeg aan, maar kan jij mij helpen met een schema met fruit en groeten. De dag begint om 6.30 7.00 met 180/6 opvolgmelk dan gaat ze slapen van 8.30 tot 10.30 10.30 wil ik een fruithapje proberen hoe verder dan,want ik weet niet hoelang de opvolgmelk vult. voor de rest slaapt ze van 12.30 tot 14.30 en dan 16.00 tot 17.00. en de laatste fles is nu 19.00 a 19.30. Ik hoop dat je me hierin kan helpen. Ik kijk straks of ik antwoord heb. Dank je wel voor zover. Gr Desi
Hoi hoi, Ik weet nog wel dat ik bij mijn zoon dat ook had. Hele dagen alleen maar bezig met eten geven. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit hoor wanneer je het geeft. Als je kindje slaapt geef het dan op een later tijdstip. Ik zou het volgende schema hanteren. 07.00 fles opvolgmelk 180+6 08.30 tot 10.30 slapen 10.30 fruithapje 11.00 fles opvolgmelk 180+6 12.30 tot 14.30 slapen 15.00 fles opvolgmelk 180+6 16.00 tot 17.00 slapen 17.00 groentehapje 19.00 laatste fles ?? Drinkt ze nu ook al wat anders dan opvolmelk. Het lijkt me dat ze ook rijstebloem of diksap drinkt of zo? Dat ze niet meteen enthousiast is over het fruit en groentehapje, dat is normaal. Ze moet op een andere manier leren slikken. Dat vergt een paar weken. Groetjes en succes Adrienne
Hoi Adrienne, Dank je wel voor je bericht, ik ga het idd zo proberen. Nee Demi drinkt geen rijstebloem(moet dat dan en wanneer) en diksap en dergelijke heeft ze ook niet zoveel kijk naar. Ik bied het wel aan maar dan hoeft ze het niet. Ik wil misschien te perfect doen,maar daar kom ik wel mee in de knoei en zit ik mezelf giga in de weg, wat ik uit op mijn man, en dat doet me ook verdriet.En ja wat ik nog steeds niet moet vergeten is dat ik klok kan kijken en Demi niet. En dat niet alles precies op de tijden uitkomt, kan best een half uurtje spelling. Nou ik ga nu tegen mezelf zeggen dat ik me wat losser moet gaan opstellen. Dank je wel. Groetjes Desi
Hoi hoi, Als het goed is krijg je op het CB te horen wat je dochter mag en moet eten en drinken. Ga er gerust wat soepel mee om, daar worden ze juist flexibel door. Wel is het nodig dat ze alle voeding binnenkrijgt die het CB je voorschrijft. De tijden kun je soepel mee omgaan. Groetjes en geniet van je dochter. Adrienne
Hoi, Ik wilde even laten weten dat Demi heerlijk tussen 10 en 10.30 fruit eet en daarna krijgt ze een flesje en daar laat ze meestal van staan, prima. En sávonds eet ze ook groenten(half potje) en een toetje en voordat ze naar bed gaat nog lekker wat melk. Het gaat dus goed nu, mama blij. Maar nu doet zich het volgende voor, ik weet niet of dit een fase is maar normaal als ze naar bed ging dan ging ze heerlijk slapen, en nu gaat ze gewoon weer om 19.30 naar bed en we doen alles hetzelfde, maar dan vervolgens gaat ze huilen en dan troosten we haar, aai over de bol enz en dan weer weg, even stil en dan begint ze weer, en dit gaat dan door tot 20.30 a 21.00 en dan geeft ze eindelijk toe aan haar slaap. Dit is nu 3 dagen. Daarom vraag ik me af is dit een fase? want normaal is het allemaal geen probleem. Groetjes Desi
Hoi hoi, Het kan zijn dat het ritme anders is geworden door het veranderen van voedingspatroon. Maar het kan ook dat ze met wat minder slaap toe kan. Geeft ze wel aan om 19.30 dat ze moe is? Groetjes Adrienne