zwangere vriendinnen

Discussion in 'Zwanger worden' started by lauwie, Nov 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    hey,

gisteravond had ik een etentje met 3 vriendinnen. 2 ervan vertelden dat ze weer zwanger waren, waarop de 3e vertelde dat ze helaas net weer ongi geworden was (ronde 4).

ik heb niet zo'n zin om die 2 vriendinnen, die wachten tot na de 3 maanden echo om het te vertellen, wel te vertellen over onze wens en ervaringen.
    maar omdat ik niet vertel hoe ik me eronder voel, gaat het de hele avond over hoe leuk echo's zijn en wat voor kleur de babykamer wordt..

hoe gaan jullie met dat soort situaties om?
    ben benieuwd hoe open jullie zijn tegen vriendinnen (die zelf niet open zijn) en of jullie nog tips hebben waardoor ik me er minder rot over kan voelen.

liefs, lauwie

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    Hoi Lauwie,
    moeilijke situatie, ik denk dat je puur naar je eigen gevoelens moet kijken of je het wilt delen (met mensen die het zelf dus niet wilden delen).
    Ik dacht het te delen met een vriendin, we polsten elkaar steeds maar "ineens" was ze 13 weken zwanger, wat een klap in mijn gezicht was dat, weken heeft ze me echt voorgelogen. Met haar deel ik dus helemaal niets meer!

In mijn vriendenkring hebben de meesten al een baby of zijn zwanger, en dat is best moeilijk. Met de ene deel ik het wel en met de andere niet, dat is puur gevoelsmatig.
    Het is ook de vraag of je het aankan als er meerdere mensen steeds naar vragen of het al raak is, want dat krijg je als ze het weten dat je ermee bezig bent...

Wat bedoel je eigenlijk met dat de samenlevingstest niet goed is?

miek

3. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    hey miek,

dankjewel voor je antwoord!
    vervelend van die vriendin, zeg! dat is eigenlijk precies waar ik bang voor ben. dan heb je zo'n spijt dat je tegen haar wel open bent.
    ik zie dat je ook 2 keer een miskraam gehad hebt. dat lijkt me helemaal moeilijk!

ik heb het wel aan een aantal mensen verteld en die weten ook dat ik niet wil dat ze er naar vragen. alleen al omdat dat het moeilijk maakt om er niet mee bezig te zijn. maar toen we de onderzoeken deden, was ik er toch wel mee bezig.
    bijvoorbeeld mijn zusje (zwanger) en beste vriendin (net bevallen) weten het, maar zij waren ook open tegen mij. dat voelt toch anders.

de samenlevingstest was niet goed omdat er helemaal geen zaadcellen gevonden zijn. we moesten toen de dag erna nog eens komen en toen was het weer hetzelfde. mijn vriends sperma is wel goed, dus de gyn begreep het niet zo goed. als ik bijvoorbeeld slecht baarmoederslijm zou hebben, zou je dode spermacellen terug moeten vinden. voor de zekerheid doen we de samenlevingstest volgende cyclus nog (een paar) keer.

veel succes met zwanger worden!
    liefs, lauwie

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    door zo'n miskraam wordt het wel wat moeilijker, in gedachten heb je je baby al vast, we hadden al namen en dachten na over de babykamer, en ineens is het weg... echt slikken, nu ben ik er vrij nuchter in, het vruchtje was niet goed, maar het maakt het er niet makkelijker op.
    Ik leef me altijd erg in in anderen, en als ze dat niet bij mij doen kan dat nog wel eens pijnlijk worden. Ik heb er nu inderdaad veel spijt van dat ik zo open ben geweest, het is toch iets intiems dat je deelt met iemand. Daar moet je toch voor oppassen, want het kwetst ontzettend. Vooral als het totaal onverwacht komt. Ik vertel het nu dus niet meer, alleen met 2 vriendinnen die ook bezig zijn.
    Een van die vriendinnen begint over 2 weken met IVF, ik ben zwanger geweest dus ik vind dat ik nergens over mag klagen, ik ben zwanger geweest en zij nog niet (na 3 jaar proberen).

Ik proef aan je antwoord dat je het eigenlijk niet wilt vertellen aan die 2 vriendinnen omdat het ander voeltdan met je zus en je beste vriendin, niet vertellen dus.

Maar een samenlevingstest is dus dat ze kijken of het zaad kan overleven in het baarmoederslij,m? ik heb er nog nooit eerder van gehoord namelijk.
    liefs Miek

5. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    hoi,

ben nooit zwanger geweest, dus weet niet hoe het voelt, maar kan me wel voorstellen dat als je al heel blij bent geweest dat het gelukt is en al over de toekomst fantaseert en plannen maakt, dat het heel verdrietig is als het niet goed blijft gaan. extra confronterend als zo'n vriendin dan liegt en ineens met haar goeie nieuws op de proppen komt.
    ik weet natuurlijk niet wanneer het zich allemaal afspeelde, maar ik vind het eigenlijk ook wel heel egoistisch van die vriendin. dat ze niet open is, is haar goed recht, maar liegen tegen een vriendin met verdriet...

een samenlevingstest houdt in dat je vlak voor de eisprong de avond voor de test (verplicht) klust, de ochtend erna halen ze wat baarmoederslijm weg en bekijken dit onder de microscoop. hier willen ze dan levende spermacellen terug zien.
    het onderzoek staat nogal ter discussie omdat het ook vaak genoeg voorkomt dat vrouwen met een negatieve test toch zwanger bleken.
    na een jaar proberen en een uitslag die 'negatief' is, heb ik er toch wat minder vertrouwen in dat het vanzelf gaat lukken.
    maar wie weet is het volgende cyclus wel positief...

liefs, lauwie

6. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Een vriendin van mij had moeite met zwanger worden. We waren allebei in dezelfde tijd bezig om zwanger te worden en hadden het hier ook vaak over.
    Toen ik zwanger was, heb ik het haar direct verteld (zodat ze het niet hoefde te horen in situatie met anderen)

Haar reactie was heftig (waar ik ook al een beetje op voorbereid was)
    Haar letterlijke woorden waren: ik ben degene die zwanger moet zijn.

Onze vriendschap was toen op een laag pitje gezet vanuit haar kant.

Toen ze 12 weken zwanger was (wat ik toen niet wist) maakte ze opeens weer contact en toen vertelde ze het dat ze zwanger was.

Tja ik was erg blij voor haar, maar dit gaf toch een beetje een nare bijsmaak.

Mocht ik ooit weer een keer zwanger zijn, dan hoort zij het ook pas later.

Met andere vriendinnen deel ik wel mijn wens. Tenminste een aantal vriendinnen bij wie ik me prettig voel en waar we heel open kunnen praten. Ik zou zeggen doe wat je gevoel je ingeeft.

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    precies, je moet echt je gevoel volgen... en dan nog kan het mis gaan, ik heb het niet zien aankomen.
    liefs miek

8. marun

marun Lid

Feb 5, 2007
    77
    0
    0
    fysiotherapeut
    In april heb ik een miskraam gehad. Daar heb ik het deze tijd (uitgerekende datum) best moeilijk mee.
    Een goede vriendin van mij is zwanger. Ze heeft het me gelukkig gelijk verteld, al vond ze dat wel moeilijk. Als ik het erover heb, lijkt het net of ik er meer mee bezig ben dan zij. Zou ze het doen om ij te sparen of wil ze het er niet met me over hebben?

9. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    hey chacha, bedankt voor je reactie en advies. kan me voorstellen dat je daar een naar gevoel bij hebt/had.

hey marun, moeilijke tijd voor je nu. kan me voorstellen dat je vriendin je daarom wat in bescherming wil nemen en niet uitgebreid wil vertellen hoe leuk het voor haar is.
    mijn beste vriendin en ik zijn tegelijk begonnen met proberen. zij heeft inmiddels een dochtertje en probeerde ook om niet te enthousiast en uitgebreid tegen mij te vertellen. terwijl ik me juist een beetje buiten gesloten voelde omdat ze me op afstand hield. we hebben het er laatst een keer goed over gehad en samen zitten janken dat het toch wel verdrietig is dat het bij mij nog niet gelukt is om zwanger te worden en dat ik me soms zorgen maak of het nog gaat lukken. daarna was de lucht geklaard en begrepen we dat we voor elkaar aan het invullen waren. dat het een soms lastige situatie is en dat we het daarom beter expliciet kunnen hebben over hoe we er allebei mee om zouden willen gaan. mij heeft dat erg geholpen. misschien voor jou ook een idee om haar te vragen of ze het moeilijk vindt om met jou erover te praten en uit te leggen wat jij graag zou willen?
    succes ermee!

liefs, lauwie

10. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    hebben jullie trouwens ook dat je situaties gaat mijden omdat er zoveel over zwanger worden wordt gepraat?

ik heb bijvoorbeeld helemaal geen zin meer in hockey omdat het gesprek elke week gaat over wie de volgende is.

of ik heb geen zin om (minder goeie) vriendinnen te bellen van wie ik vermoed dat ze ook bezig zijn, maar er niet open over zijn en elk moment kunnen vertellen dat het (weer) gelukt is.

11. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    nee, ik ben niet dingen aan het mijden, als ik nu denk dat iemand bezig is praat ik er niet meer over, want als ze er niet over willen praten dan gaan ze liegen en daar hou ik niet van...

Wel jammer dat het zo lang kan duren, ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn!

Wel fijn dat je er goed met je vriendin over hebt gesproken. En af en toe lekker janken is ook goed, hahahaha
    liefs miek

12. marun

marun Lid

Feb 5, 2007
    77
    0
    0
    fysiotherapeut
    Hoi Lauwie,

Misschien is dat wel een goed idee. Ik praat er niet zoveel over (hoe ik me voel). Morgen moet ze voor het eerst naar de VK en ik kijk wel hoe ze dan doet.
    Ik ben geen dingen aan het mijden, maar ik ga het ook niet opzoeken.
    Gelukkig, voor mij, zijn er verder geen stellen in mijn omgeving bezig.

Share This Page