snap het niet:P

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ik20, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik20

Ik20 Actief lid

13 jan 2009
    101
    0
    0
    vraag maar
    Groningen
    vind het allemaal een beetje raar :p
    ze zeggen dat als je de pil vergeet in week 1 of een paar pillen in week 1.dat je dan een grote kans hebt op zwangerschap.
    maar op een site staat dit:

De eerste week van de cyclus, de dagen van de menstruatie en vlak daarna, zit de baarmoedermond potdicht :rolleyes: :rolleyes:

2. anna22

anna22 Lid

21 jan 2009
    63
    0
    0
    Ik denk dat die pillen die je in week 1 slikt gelden voor de tweede week medicatie moet eerst inwerken . ben je bezig om zwanger te worden ?

succes in ieder geval

3. Ik20

Ik20 Actief lid

13 jan 2009
    101
    0
    0
    vraag maar
    Groningen
    ja ben er wel mee bezig om zwanger te raken :)

4. vlinder29

vlinder29 Lid

21 nov 2008
    55
    0
    0
    Maar slik je dan nog de pil omdat je die vraag stelt?

5. Ik20

Ik20 Actief lid

13 jan 2009
    101
    0
    0
    vraag maar
    Groningen
    ben gelijk na de stopweek gestopt.. ja en gister en vandaag de pil nog geslikt..

6. vlinder29

vlinder29 Lid

21 nov 2008
    55
    0
    0
    Oke, maar als je zwanger wilt worden moet je geen pil meer slikken ook na de stopweek niet meer. En ik zou, als ik jou was , beginnen met foliumzuur! Veel succes!

7. Ik20

Ik20 Actief lid

13 jan 2009
    101
    0
    0
    vraag maar
    Groningen
    okeee thnx

8. Ik20

Ik20 Actief lid

13 jan 2009
    101
    0
    0
    vraag maar
    Groningen
    ook als je pas 2 maand aan de pil was?

9. vlinder29

vlinder29 Lid

21 nov 2008
    55
    0
    0
    Ja! Foliumzuur verkleint de kans dat je baby wordt geboren met een ernstige aandoening.

Succes meid!

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    huh je wilt zwanger worden en je hebt vandaag toch nog de pil geslikt? :rolleyes:
    Heeelllll vaag!

Is je nooit verteld dat je als je zwanger wilt worden moet stoppen met de pil? :oops:
    Sorry misschien komt dat lullig over maar als je zwanger wilt worden dan weet je toch dat je dan geen pil meer moet slikken?

11. Ik20

Ik20 Actief lid

13 jan 2009
    101
    0
    0
    vraag maar
    Groningen
    thnx!

Liefs,

12. Ik20

Ik20 Actief lid

13 jan 2009
    101
    0
    0
    vraag maar
    Groningen
    weet het.maar mijn moeder weet het niet en ik weet dat ze het er niet mee eens zal zijn maar wij willen het graag.

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Woon je dan nog thuis?

En als ik het goed begrijp dan slik je nu af en toe de pil om "stiekem" zwanger te worden?
    En ga je dan tegen je moeder zeggen dat het een ongelukje is?

of vat ik het nu dan verkeerd op?

14. vlinder29

vlinder29 Lid

21 nov 2008
    55
    0
    0
    Ik zou er nog maar eens goed over na denken. Ik kindje op de wereld zetten doe je niet zomaar!

15. Ik20

Ik20 Actief lid

13 jan 2009
    101
    0
    0
    vraag maar
    Groningen
    ja inderdaad.
    en woon nog thuis ja.

16. Ik20

Ik20 Actief lid

13 jan 2009
    101
    0
    0
    vraag maar
    Groningen
    nee dat is waar ..
    maar mijn vriend en ik hebben het er wel over gehad

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou sorry hoor maar dat vind ik echt heellll stom van je!
    Niet zo zeer dat je thuis woont maar zwanger worden door een paar pillen te vergeten in de hoop dat je zwanger wordt en dan vervolgens zeggen dat het een ongelukje is vind ik eigenlijk diep en diep triest!

Dan loopt dat kindje strax altijd met het idee "ik was een ongelukje" en ik moet ook eerlijk zeggen ik vind het best naïef van je...
    Weet je wel wat het allemaal met zich mee brengt?
    Voor een kind kies je bewust en niet in de hoop dat het "perongeluk' gebeurt...

18. vlinder29

vlinder29 Lid

21 nov 2008
    55
    0
    0
    Ik sluit me hier helemaal bij aan!

19. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    Hier valt niets meer aan toe te voegen.
    Denk goed na voor je hiermee doorgaat. Heb al enkele topics van je gelezen en, sorry dat ik het zeg, maar je kom nogal naïef over. En helemaal nog niet klaar voor een baby. Denk dat je het allemaal nogal licht inschat. Wil je hier niet mee kwetsen, maar zo kom je naar mij toe over...

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ow en idd zoals Kegi zegt: we willen je er heus niet mee kwetsen maar je komt nogal naïef over en alsof je er helemaal niet goed over nagedacht hebt....

Om even een voorbeeld te geven ik zelf ben 20 maar ik heb er wel goed over nagedacht ik wilde een aantal doelen bereiken:

- eerst samenwonen --> je vriend kan nog wel zo'n leuke gozer zijn maar als je samenwoont kan dat nogal gruwelijk tegenvallen....
    - Diploma MBO halen en een leuke baan hebben --> Zonder diploma heb je minder kans op werk
    - Financieel goed zitten ---> Want je kan een kind wel veel liefde geven maar als je helemaal geen geld hebt dan wordt het lastiger om een kind op te voeden...

Uiteraard hebben we ook heel wat gesprekken gehad over of we het aan konden, het finaniceel haalbaar was en hoe we om zouden gaan als de reacties van anderen niet zo positief zouden zijn... Bovendien zijn die 3 punten die ik nu net heb opgenoemd maar een fractie van wat je allemaal te wachten staat met een kind want een kind heeft natuurlijk veel meer nodig! Daar moet je je wel bewust van zijn....
    Nu is het voor ons dus een bewuste keuze maar zeker een kezue waar over nagedacht is!
    En bij jou (sorry dat ik het zeg) heb ik het idee dat het misschien een soort van "vlucht" is? en dat je / jullie er duidelijk niet goed over nagedacht hebben!
    Anders ga je het niet stiekem doen in de hoop dat je per ongeluk zwanger raakt....

Nu weet ik natuurlijk niet hoe het bij jou zit maar meid: denk er alsjeblieft goed over na en zorg dat je eerst alles op orde hebt en samenwoont etc!

Deel Deze Pagina