Hoi meiden, Ik heb een beetje een vieze vraag... ik ben namelijk na een vrij lange cyclus (weet niet precies hoe lang, maar sowieso niet sinds juni ongesteld geweest) "ongesteld" geworden. Alleen is het erg weinig en erg donker. Het lijkt nog het meeste qua kleur en consistentie op appelstroop. Als ik het afveeg aan wcpapier kleurt het een donkerrood. Overigens voelt het wel als een vrij heftige ongesteldheid qua buikpijn, maar dan verlies ik altijd vrij veel en helder bloed. Ik maak me een beetje zorgen, aangezien ik geen pil gebruik, vorige week eenmalig positief testte bij de CB digital en sindsdien negatief test (een uur later al, trouwens). Door die lange cyclus, de al dan niet positieve testen en de soort bloeding nu, snap ik mijn lijf niet meer. Ik lees verschillende verklaringen - van oud bloed tot kanker - op het het internet. Herkent iemand dit en kan iemand me alsjeblieft wijzer maken? Is dit een vroege miskraam of zijn mijn hormonen verstoord? Is het wel een echte ongesteldheid? Het lijkt sowieso wat veel - en erg onwaarschijnlijk - voor een innestelingsbloeding. Ik durf niet zo goed naar de huisarts, ik ben een beetje bang voor niks te gaan. Oh ja, ik gebruik ook sinds twee weken de Etos zwanger worden pillen. Maakt dat nog uit?
Heej zilvervosje.. Ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn, maar ik wil je toch adviseren om even je ha te bellen (en nee, dan ben je echt niet zeikerig, zeurderig..en het is nooit voor niks als je zo erg twijfelt!) Als je op internet gaat zoeken en je komt dingen zoals kanker tegen, dan maak je jezelf echt helemaal gek..Wellicht krijg je hier ook geen eenduidig antwoord..Dus misschien toch maar even bellen.. Liefs, Anna
ik zal ook niet weten wat het is. als ik jou was belde ik de huisarts even op die kan je beter helpen denk ik meer kan ik je niet helpen helaas ik wens je veel sterkte toe liefs marnat
Appelstroop... Hm het zou gewoon wat oud bloed kunnen zijn, dat heb ik ook (soms aan het begin van mn ongi maar meestal aan t eind) en dat komt ongeveer ook wel overeen met appelstroop, erg donkerbruin.. Je zou het nog een dagje of 2 aan kunnen kijken, wellicht komt je echte ongi dan alsnog door.. Maar als jij het niet vertrouwd, kun je uiteraard ook gelijk je HA bellen...
hoi meid, zou ook niet weten wat er scheelt, maar zoals de andere meisjes zeggen, zou ik eens bellen naar je huisarts, misschien gaat hij je kunnen helpen!! veel succes liefs,
Tja.... misschien moet ik dat maar eens doen. Ik was een beetje afgeschrikt omdat de assistente afgelopen week erg laconiek reageerde op de positieve test. "Oh ja, en dan is de wens de vader van de gedachte" zei ze, terwijl ik gewoon een digitale test gedaan had, en niet streepjes had verzonnen. Ik kreeg ook helemaal geen uitleg over de negatieve test, of dat een misser zou kunnen zijn, of ik ooit zwanger ben geweest enz. Ze hing vrijwel meteen op na de uitslag. En de week daarvoor zat ik er nog omdat ik al sinds juni niet ongesteld was geworden. Ik wil ook geen kind aa huis worden. Helaas denkt mijn lijf er anders over, die stelt me steeds voor raadsels. Kennelijk moet ik maar eens uitleggen dat ik echt neit hysterisch bezig ben met zwanger worden, maar toch wel eens weten waarom het allemaal zo gek gaat. Ik wacht het nog even af, misschien breekt het inderdaad door. Anders ga ik inderdaad maar naar de huisarts. Dan mijn schroom maar even voorbij.
Heej zilvervosje.. Wat een kl*te reactie van die assistente zeg..Maar doe gewoon wat jouw lijf je ingeeft..Doktoren zijn (meestal) niet heel vriendelijk, maar wel enigzins verplicht jou informatie te verschaffen..Als je er echt niet meer wijs uit wordt mag je best om raad vragen aan diegenen die er wel verstand van (horen te) hebben.. Veel succes meis! Liefs, Anna
Zwart bloed, het kan veel zijn. Het kan oud bloed zijn, het kan ook een teken zijn van je lichaam om aan te geven dat er iets niet goed is. Het beste is gewoon om de huisarts te raadplegen, helemaal als je zekerheid wilt hebben. Ik had zelf soms ook wel periodes met donkere bloedingen dat het inderdaad net leek op appelstroop. Toen stapte ik over op een andere pil en toen was het over. Kan ook zijn dat er iets is met je hormonen-huishouding. Hoe dan ook, raadpleeg je huis arts en die assistente moet der mond houden, helemaal met zo'n rare onprofessionele reactie. Succes Zilvervosje!