Hallo allemaal, Ik zit met het volgende en hoop dat hier misschien iemand is die mij wat informatie zou kunnen geven. Mijn man en ik zijn nu zo'n 2 jaar bezig met het 'zwanger raken'. In het ziekenhuis is vorig jaar PCO vastgesteld. Halverwege januari bleek ik zwanger en halverwege februari kreeg ik een miskraam. Op 7 mei ben ik begonnen met Clomid. Een kuur van 5 dagen kreeg ik. Moest 14e terug komen voor een echo. Mijn eisprong zou op de 15e zijn. Vanaf de 17e heb ik heel erg veel last van erg pijnlijke en harde tepels (normaal gesproken heb ik hier nooit last van. Zelfs niet als ik ongesteld moet worden) Af en toe steken in de borsten (alsof er van die bliksems doorheen gaan en het gevoel alsof er een draad gespannen is van de binnenkant van je tepel naar je borstkas toe)Vlagen van misselijkheid, onderbuikgevoel alsof je Of naar het toilet moet Of je ongesteld moet worden en veel moe. Zijn dit bijwerkingen van Clomid? Kan het zijn dat je na een eventuele bevruchting al zo snel last zou kunnen krijgen van sympthomen? Ik weet eigenlijk alleen dat ik nu heel erg ongeduldig ben. Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een bloedtest en om te kijken of er daadwerkelijk een eisprong is geweest. Maandag krijg ik de uitslag. Misschien dat iemand mij nu al van wat informatie zou kunnen voorzien? Groetjes
Voor zwangerschapssymptomen lijkt het me te vroeg. Bijwerkingen van clomid weet ik niet. Kan wel zijn dat je dus meestal helemaal geen eisprong hebt en nu natuurlijk wel, dat je daarom last hebt. Ik heb ook meestal erg last van mijn tepels rond mijn eisprong. Ik hoop voor je dat het een goed teken is! Succes!
Het lijkt mij ook wat te vroeg voor zwangerschaps symptomen. Ik heb nu ook net de eerste ronde clomid gehad en heb nu eigenlijk nergens last van. Misschien wat krampjes, maar die zullen wel tussen de oren zitten. Ik heb 14 mei mijn eisprong gehad. Dinsdag krijg ik uitslag van de progesteron waarde!
Ja dat zou inderdaad ook goed mogelijk kunnen zijn. De reden dat ik ook aan een bevruchting dacht is omdat ik ook vrouwen heb gehoord die op z'n vroegst zelfs al een paar uur na de bevruchting last hadden van zwangerschaps sympthomen. Ik zag aan je balk dat je over een week ook mag testen. Ik wens je heel veel succes!
Het klinkt als een progesteron effect, progesteron is een hormoon dat pas na de eisprong vrij komt en ervoor zorgt dat je bijvoorbeeld pijnlijke borsten en dat soort klachtjes krijgt.
En als ik het goed begrijp is er alleen een kans om bevrucht te raken als dat progesteron hormoon vrijkomt? En is het dan zo dat ik ook alleen die kans heb op de dag dat de gynaecoloog heeft gezegd dat mijn eisprong zou zijn? de 14e dus? Ik ben hier niet echt thuis in
Dankjewel! Ik begin alweer zenuwachtig te worden. Maar ik heb wel al last van menstruatiekrampen dus het zal wel weer slecht nieuws zijn. Jij ook succes met het bezwangeren
Ik ga met je meeduimen dat je menstruatie uit zal blijven. Maar dat gevoel van menstruatiekrampen heb ik destijds ook gehad. Ik had zo'n week lang het gevoel alsof ik ongesteld moest worden of nodig naar het toilet moest. Heb later een bloedtest gehad. Bleek dat ik zwanger was. Ik wil natuurlijk geen valse hoop geven, maar het is een mogelijkheid. Mocht het zijn dat je ongesteld moet worden hoop ik in elk geval dat je snel zwanger zult raken
De progesteron waarde moet 20 of hoger zijn voor een goeie eisprong. Zou die dus lager zijn dan heb je geen goeie eisprong gehad en dan kan het zijn dat de dosis verhoogt moet worden. En het kan best zijn dat de klachten komen van de clomid, voor eventuele zwangerkwaaltjes is het denk ik nog iets te vroeg.
Ik hoop voor je dat het raak is natuurlijk, maar ik had die symptomen die jij beschrijft ook toen ik chlomid had. Nu de derde maand chlomid, was het anders en bleek ik zwanger. Succes, Kaat
Wat goed dat het al vrij snel aansloeg bij je! Wat waren jouw klachten toen jij zwanger was? Toen ik zwanger was had ik nl ook deze klachten, maar slikte toen idd nog geen clomid.
Het progesteron hormoon komt vrij na de eisprong. De eicel zit in een follikel en als de eisprong geweest is, dus de follikel is opengebarsten, gaat het follikel (inmiddels gele lichaam genoemd) progesteron produceren, dit hormoon zorgt er ook voor dat bijvoorbeeld je temp omhoog gaan, je borsten zeer gaan doen en je menstruatie uitblijft. Alleen wanneer een eicel niet bevrucht raakt, verschrompelt het gele lichaam na 14 dagen, neemt het progesteron gehalte af en wordt je dus ongesteld. Als de eicel is bevrucht en innesteld gaat het HCG produceren waardoor het gele lichaam in stand blijft en progesteron blijft produceren. Snap je? Zo niet dan moet je maar even googelen, er is genoeg over te vinden.
Bij jou zullen ze dus waarschijnlijk ook je progestron geprikt hebben. Geen goede eisprong betekend dat het eitje of niet springt maar verschrompeld ofzo (dan lijkt het op de echo alsof hij gesprongen is), of er is een leeg eiblaasje gesprongen.
Ik moest heel erg veel plassen, sterkt ruikende urine en mijn urine was ook troebel. Verder was ik ook erg moe. Dus de maanden voordat ik zwanger werd was het zoals jij beschrijft, en toe ik zwanger was had ik dat niet (wel pijn na mijn ovulatie), maar alleen veel naar de WC. fijne avond, Kaat
haha ik blijf me verontschuldigen, maar ik zit toch nog met een vraag naar aanleiding van een van de eerdere reacties. De gynaecoloog zei dat mijn eisprong hoogstwaarschijnlijk de 14e mei zou zijn. Ook zei ze dat we op die dag 'ons intieme moment' moesten pakken. Ik dacht dus dat ik op die dag het meest kans heb op de bevruchting. Net las ik dus dat als een eicel niet bevrucht is, hij na 14 dagen verschrompelt. Wanneer is het zaak om het te proberen dan? De 14e (en 15e) toch?
@Joyce: Toen bij mij PCO geconstateerd was en ik clomid voorgeschreven kreeg heb ik ook meteen een folder meegekregen van het ziekenhuis over de eisprong en de soorten medicatie die er voor zijn. Heb jij die niet gekregen? Wil de link wel ff voor je opzoeken als je dat wilt? Overigens denk ik dat je klachten idd te maken hebben met de progesteron. Als je een goede eisprong hebt gehad, neemt je progesteron snel toe. Ik ben zelf met mijn tweede ronde bezig (nog 5 dagen tot NOD!) en ben al de hele week hartstikke moe! Maar dat was ik vorige ronde na de clomid ook wel, dus denk dat dat meer te maken heeft met de progesteron dan met de clomid. Hopelijk ben je lekker zwanger! Wordt wel eens tijd he?
Ow ja graag! heb hem inderdaad niet gehad. Iedereen hier lijkt echt ontzettend goed ingelicht te zijn, maar bij mij lijkt het er ook niet echt makkelijk in te gaan Wat spannend zeg! En dan duren die 5 dagen lang he?! Ik ga met je meeduimen. Laat je het wel weten dan? Ben erg benieuwd. Haha ja het zal inderdaad tijd worden. Mocht straks blijken dat ik het niet ben, dan gewoon hopen dat het snel raak is