Ja, ik vind dat wel lastig, temeer omdat we daardoor opnieuw weer behoorlijk aan huis gebonden zullen zijn, als dat dus zo uitkomt. Vind ik voor mezelf dan niet de grootste ramp, maar we hebben nu wel onze oudste dochter ook, die juist op een leeftijd is om er lekker op uit te willen, niet meer slaapt overdag, enz. Maar goed, we zien wel. Misschien is deze jongedame wel veel gemakkelijker (Thirza was een huilbaby door kiss, KMA+eczeem en chronisch ontstoken neusamandel, waardoor erg vaak oorontsteking. Deze keer zal ik dat soort problemen hopelijk veel sneller herkennen en dus ook sneller onder controle hebben dan, wat ws erg zou moeten gaan schelen in hoe het allemaal gaat, ook qua slapen).
Hier in het begin steeds op de zij laten slapen (om en om) en dan gewoon strak ingestopt. Na een tijdje draaide ze zelf terug naar haar rug. Vanaf dat ze kan draaien gaat ze heel het bed door. Heb haar nooit recht gelegd of teruggedraaid en al helemaal niet vastgelegd! Mijn schoonmoeder vertelde dus dat ze vroeger wel lintjes aan de slaapzak had gemaakt om te voorkomen dat mijn schoonzus rechtop kon gaan zitten. Die vond ze regelmatig hartje winter rechtop in bed met helemaal koud met blauwe lippen en handjes.... Ze kende ook mensen die hun kind op een of andere manier aan het matras hadden vastgebonden (linten onder het matras door) en die stond dus iedere ochtend in bed met het matras op z'n rug . Moet er niet aan denken dat je kindje dan voorover valt het matras op zich krijgt!
Ah dat lijkt me echt vreselijk als je kind zo is. Gelukkig sliepen onze knderen overal, gewoon kwestie van aanleggen en op schoot houden als we ergens waren. Scheelde natuurlijk wel dat ze geen eigen bed hadden.
In de periode dat er in Nederland een buikligadvies gegeven werd steeg het wiegendoodcijfer enorm. Rugligging schijnt het veiligst te zijn, maar daarin zijn ze ook weer doorgeschoten...nu zijn er weer veel meer kinderen met afgeplatte schedels. Beste lijkt mij om naar het kind te kijken ente doen wat bij het kind past...