ik zit gigantisch in dubio; zal ik over een paar dagen beginnen met ovutesten, zodat ik weet wanneer mn ei is, ik wat gerichter kan klussen en zodat ik weet wanneer ik kan testen? of zal ik eerst maar eens een paar rondes "gewoon" proberen. ik weet het, het is mijn eigen beslissing, maar ik vind jullie meningen belangrijk! ik ben trouwens net gestopt met de pil, ik ben er maar een korte tijd aan geweest en al eerder gestopt. toen had ik al wel direct een normale menstruatie en regelmatig. nou ja, tussen de 35 en 42 dagen. meestal 40 dagen. wel lang dus. maar ik gebruik nu ook etos pillen dus hopelijk worden de cyclussen wat korter! hoe snel zijn jullie met ovutesten begonnen? ook direct bij de eerste ronde of wat later? en wat raden jullie mij aan? liefs madelon
Wat Natasja zegt klopt inderdaad, maar ik kon me toch al gauw niet meer bedwingen. Ben dus ook de tweede ronde begonnen met ovu-testen, vind het gewoon erg makkelijk om zo te weten te komen wanneer je eisprong is. Kun je ook wat gerichter klussen
Ik was in december gestopt met de pil. In januari begonnen met ovu testen en in februari een posi test in handen. Veel succes
Ik ben de 3e ronde begonnen. De 2e ronde dacht ik namelijk mijn eisprong gevoeld te hebben, waardoor we de dagen erna minder zijn gaan klussen. Achteraf bleek mijn eisprong toch een paar dagen later geweest te zijn, want mijn cyclus was 3 dagen langer. Dat vond ik dus een misgeschoten kans. Vandaar dat ik toch met ovulatietesten ben begonnen, ook al zei ik altijd dat ik dit pas na een half jaar zou gaan doen. En zie mijn banner, ze hebben toch nut gehad...
Ik ben pas bij ronde 9 begonnen met testen. Tot nu toe helaas zonder succes overigens. Maar heb het de eerste tijd gewoon lekker luchtig gehouden. Ik wilde het "moeten" voorkomen.
Ik ben in de derde ronde begonnen met ovutesten. Gewoon om ook een beetje inzicht te krijgen in mijn cyclus. Ik was er hoe dan ook toch wel wat mee bezig en zo had ik nog wat te doen. Ik was overigens na 4 maanden ovulatietesten zwanger. Is helaas misgegaan, maar nu ben ik al weer aan het testen. Succes!
Iik heb ze 2 cyclussen gebruikt. Zonder resultaat. Ik vond het wel erg getimed worden allemaal. Ik temperatuur nu. Dan heb ik in ieder geval achteraf een volledig beeld van m'n cyclus. Pim
temperaturen lijkt mij juist zo'n gedoe. omdat je elke morgen om dezelfde tijd op moet staan. ik heb wisselende diensten, dagen dat ik 5 uur op moet. nou, ik zie het dan niet zitten om in het weekend bijvoorbeeld ook om 5 uur sochtends op te staan om te tempen. dat vind ik echt voor later. maar ovu testen, tja ik zie het eerst maar eens 1 a 2 rondes aan, heb ik met mezelf afgesproken. je bent toch ook al gauw 30 euro per maand eraan kwijt. zeker met mijn lange en beetje onregelmatige cyclussen.. maar bedankt voor jullie meningen en reacties.
je hoeft niet op te staan hoor om te tempen, wakker worden, ding in je gat.. pieppiep, kijken en weer verder slapen!
Moet je helemaal zelf weten. Wij zitten nu in ronde 2 en gebruiken geen ovu-testen. Ook temp ik niet. Wij klussen sowieso wel veel, om de dag en soms elke dag, dus hopelijk is dat voldoende.
Ik zag ook tegen het tempen op, maar het stelt niets voor. Net zoals Natasja aangeeft. Ik vind het nog wel leuk om de grafiek elke dag aan te vullen ook, haha! Pim
Ik ben begonnen met ovulatietesten om de dag te bepalen waarop wij moesten insemineren met donorzaad. We hebben het eerst een jaartje 'spontaan' geprobeerd, toen ben ik gaan tempen om voor het ziekenhuis mijn cyclus in kaart te brengen en toen we na een aantal onderzoeken te horen kregen dat het bij ons niet vanzelf zou gaan, vond ik het vroeg genoeg om met ovulatietesten te beginnen. Ik wil niet als een zure ouwe tang overkomen, maar Madelon, als je gelijk bij ronde 1 al begint met ovulatietesten dan maak je seks voor jezelf en je partner gelijk een ontzettend hot item. Geniet gewoon van elkaar zonder er gelijk zoveel druk op te leggen joh. Wat jullie samen hebben moet de basis zijn voor het gezin dat jullie later gaan vormen, en als je dat bij de eerste ronde al gaat meten, in kaart brengen en plannen dan gaat de lol er heel snel af. Natuurlijk moet je dat helemaal zelf weten, maar ik denk dat ik dat als man in ieder geval heel slecht zou trekken. Ik zou me al snel een fokstier gaan voelen in plaats van een geliefde vriend. Relax!
Ik had/heb ook zeer onregelmatige cyclussen, en ben daarom dus ook gaan tempen. Tempen vond ik de beste optie omdat ik dan pas achteraf weet wanneer ik mijn eisprong had, en het dus toch nog leuk bleef. Ik heb nog wel 2 rondes persona ( ook anti conceptie die ook je eisprong opspoort ) want ik kon er nog steeds niet uitkomen wanneer ik nou ongi moest worden. We klusten gewoon wanneer we zin hadden, of er nou een ei symbool op stond of niet. We deden het om de dag of elke dag. Want vooral rond mijn eisprong had ik toch wel meer zin. Ik denk dat je pas moet gaan tempen of ovu testen gebruiken wanneer je ziet dat je cyclus niet regelmatig is en misschien zelfs te lang. Houd de plezier er in en zorg niet voor onnodige extra druk voor jou en je ventje.