Ik ben sinds juli 2012 gestopt met de pil. Deze heb ik 14 jaar geslikt. Om me heen hoor en zie je iedereen kort na het stoppen zwanger worden, helaas bij ons niet. Aankomend weekend nadert mijn menstruatie, ik ben benieuwd al hoe wel ik absoluut geen symptomen heb van een mogelijke zwangerschap. We proberen op de gok rond de vruchtbare dagen te klussen maar tot nu zonder resultaat. Misschien zijn we er teveel mee bezig en houd me lichaam me voor de gek!!!! Ik heb ook geen zin om te tempen of ovulatie testen te gaan doen.......gevoelsmatig fok ik mezelf hier alleen maar door op! Deze ronde geen misselijkheid, wel nu 2 dagen gevoelige tepels maar geen verkleuring, wel veel witte afscheiding, toename van puistjes en ongelofelijke behoefte aan sex.... (Bizar gewoon...) Dit kan toch zwangerschap betekenen??. Iemand ervaring hierin
Tuurlijk kan dat op een zwangerschap wijzen en zwangerschapssymptomen heb je meestal niet echt voor je nod. Het is bijna onmogelijk om er niet mee bezig te zijn als je super graag wil zwanger worden. Wij zijn al van mei bezig, ook zonder succes tot hiertoe, maar ben wel sinds vorige maand met ovu testen begonnen. Het is heel simpel en je weet wanneer je ei eraan komt! Ik hoop dat het raak is hoor, veel succes in ieder geval!!
Hoi, je bent niet de enige, ik ben in sept. 2011 gestopt, maar moest eerst ontpillen(heb de pil dikke 10 jaar geslikt). Maar we zijn nu ongeveer een jaar bezig. Nog geen resultaat. Ik voel me echter wel veel beter zonder pil, veel minder hoofdpijn en stemmingswisselingen. Ook heb ik veel meer zin in sex en ben ik daar beneden ook geen stuk schuurpapier meer(hihi). Helaas enige minpuntjes is puistjes, zwarte haartjes op plekken waar ik het nooit had en een onregelmatige cyclus. Ik gebruik wel ov-testen, maar helaas tot nu toe geen resultaat, enige waar ik achter ben is dat ik een ongeveer een week na mijn menstruatie vruchtbaar ben. Dus dan extra goed klussen, hihi. Ik kreeg het advies vd huisarts nog tot april te proberen om zwanger te worden, dan mochten we aan de bel trekken. Ik hoop dat we niet in een medische molen terecht komen. Maarja, je hebt het niet voor het zeggen. Ik vind het heel erg rot om te horen als er weer iemand zwanger is of een baby heeft gekregen. Tuurlijk gun je het diegene, maar als het bij jezelf langer duurt dan gemiddeld, is dat soms erg vervelend. Je bent niet de enige hoor, er zijn er zoveel op het forum zoals wij! Veel suc6 en groetjes!
Fijn om te horen dat er meerdere met mij in hetzelfde schuitje zitten.... Het is zo frustrerend als je om je heen hoort dat ze in 1x zwanger raken...je gaat aan je eigen lichaam twijfelen. Ik voel me wel beter na het stoppen van de pil, idd minder stemmingswisselingen en minder vermoeid. Sinds vandaag enorm raar gevoel in me buik, alsof me ingewanden omhoog geduwd worden. Ik durf het bijna niet te hopen....