hoi hoi ik zit in de ziektewet wegens zware BI nu hoorde ik vorige week van mijn baas dat ik 100% sta ziekgemeld bij het uwv. maar ik werk wel voor 50% boventallig. aanwezig zijn noemt mijn baas het. maar nu zouden we vanavond een vergadering hebben moet ik daar nu wel naartoe of niet?? en als ik zou gaan kan ik die 2 uur toch aftrekken van de uren die ik aanwezig moet zijn???
dat vroeg ik me ook af. ik dacht dat ik voor 50% stond ziekgemeld bij het uwv en vorige week zei ze dat het 100% was. toen vroeg ik al ja maar waarom ben ik hier dan 50% boventallig(aanwezig) ze zei dat dat te maken had met het in contact blijven met de werkvloer. dat blijf ik zoiezo want onze dochter zit op ons dagverblijf dus als ik haar breng zie ik zoiezo iedereen. maar ik vraag me nu wel heel erg af wat mijn verplichtingen zijn.
dit klopt niet. als jij 50 % werkt of het boventallig of niet is maak niets uit. hoor je ook 50 % ziekgemeld te staan. nu krijgt jou werkgever 100 % jouw salaris van het uwv terwijl hij maar 50 % hoort te krijgen omdat je de andere 50 werkt.. ik zou het uwv eens bellen,met de vraag hoe het precies zit. en dan gewoon zo zeggen als hij , mijn werkgever zegt dat ik volledig ziek sta gemeld, ik werk 50 van mijn uren hoe moet ik nu mijn ueren rekenen.. ofzo.. gaat er vanzelf een belletje rinkelen bij ze.
in contact blijven met de werkvloer, wat een b**lshit. ja makkelijk voor haar dat er nog iemand is bedoelt ze.. BI is BI en geen mentale ziekte, waarbij het soms van belang kan zijn therapeutisch te werken. Dan komt het wel eens voor dat iemand nog vol ziek staat en 2 uurtjes komt proberen zo een keer of 3 voordat die uren van de ziekmelding afgehaald worden. jouw verplichting reikt zover alsdatjij lichamelijk aankan, als je BI werken helemaal belet dan is jou verplichting thuis blijven.en als je 50% werkt, blijf je 50% werken als dat gaat
het uwv belt morgen voor zo'n belafspraak dus dan zal ik het gelijk eens melden terwijl ik het vorige keer ook al gezegd heb en zij dat genoteerd heeft want het staat in die brief. mijn baas zei dat het te maken had met dat mijn ziekmelding is vanwege zwangerschapsklachten. en dat dan het uwv altijd 100% ziekmelding doet. of dat zo is weet ik niet en weet al helemaal niet waar ik nu aan toe ben
mijn taken als leidster op de groep kan ik niet meer uitvoeren vandaar dat de bedrijfarts toen gezegd heeft je gaat 50% boventallig doen. mijn fysio zegt weer als je je eigen huishouden al niet aankan kan je ook niet werken maar de bedrijfarts luistert niet echt. het boventallige werk is ook niet echt af te wisselen met lopen zitten enz. heb al zoveel gesprekken met mijn baas gehad dat het niet te doen is maar de bedrijfarts heeft het laatste woord en die vind dat die 50%wel kan.
Kan best kloppen hoor. Conform wet Poortwachter moet je contact houden met de werkvloer. Als je niet "normaal" kan worden ingezet maar andere taken krijgt of boventallig wordt ingezet ben je 100% ziek. De uren die je er wel bent zijn "arbeidstherapeutisch". Als het goed is moet dit wel zijn vastgelegd in je "plan van aanpak" en is dit ook een advies van de bedrijfsarts/arts van UWV. Werkgevers en werknemers moeten gestimuleerd blijven om samen te werken anders bestaat het gevaar van afstand nemen van het werk steeds meer. Als je alleen al een pen kan optillen is het de bedoeling dat je komt. Al is het maar voor enkele uren per week. Of je naar die vergadering kan/moet ligt aan jouw gezondheid en of je het lichamelijk kan opbrengen. Het mag wel vallen in je boventallige uren van 50%.
ik kan het wel en niet ja ik kan er naartoe maar nee ik kan niet 2 uur zitten ik hou dat max 10 min vol. dus het valt wel in die 50% dus deze 2 uur kan k dan aftrekken van bv de woensdag dat ik normaal 4 uur aanwezig ben
Een vergadering van 2 uur zou ik persoonlijk niet zien zitten, ik heb ook bekkenklachten en zag vanmiddag enorm op tegen een 3 uur durende cursus maar die verviel gelukkig. 2 uur stilzitten... Tsja, of je belt of je elk kwartier een rondje mag lopen?
mijn baas is niet echt super meewerkend maar ik heb wel zoiets van ok ik laat ook mijn goede wil zien maar als ik 2 uur moet zitten en blijven zitten ben ik zo weer thuis
Je kunt het idd aftrekken van de je andere uren die je die dag moet werken, maar als je 2 uur achter elkaar niet trekt kun je beter overleggen: een gedeelte bijwonen (en dan even overleggen welk gedeelte voor jou het meest van belang is) of helemaal niet komen en je "normale" boventallige uren werken. Je kunt het voor de zekerheid ook even overleggen met de bedrijfsarts (zijn advies in deze).
als 2 uur niet lukt...aangeven, je hebt dan iig je goeie moed getoond. wat betreft dat werken en ziekgeschreven staan.... als je ziek ben wegens zwangerschap krijgt je werkgever jouw salaris 100% vergoed, dit om vervanging te regelen.... ik werk zelf 15 uur, was/ben ook 100% ziek gemeld, en zou ook eerst wat vervangend werk op kantoor doen, maar dacht eigenlijk waarom? ben kapot als ik zo'n dag op kantoor zit.... heb gewoon aangegeven dat ik vanaf 20weken helemaal niet meer kom....mijn werkgever was gelukkig meegaand....
Kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het zit voor wat betreft die vergadering. Maar waarom maak je je druk over of je werkgever 100% vergoed krijgt terwijl jij 50% 'aanwezig' bent?! Maak je je ook druk over hoeveel geld het de BV NL kost doordat je een jaar thuis zit vanwege een zwangerschap??????
maak me er helemaal niet druk om vind het gewoon belachelijk vind het niet eerlijk vind dat ze maar 50%horen te krijgen dan maar ik bepaal die regels niet dus klaar en even voor de duidelijkheid de laatste opmerking slaat nergens op ik heb er niet voor gekozen om thuis te zitten door me zwangerschap
Maar je weet wel, dat als je toch op soort van arbeidstherapeutische voorwaarde werkt, dat je naar huis kan, als het niet gaat? Dus die 'eis' dat je 50% aanwezig 'moet' zijn. Is volgens mij niet zozeer moeten, maar vooral proberen. Gaat het niet, dan moet je op dat moment naar huis kunnen, want je staat tóch boventallig. Denk aan jezelf hoor meid!
dank je wel hier heb ik echt wat aan want nee dat wist ik dus niet mij werd gezegd dat ik verplicht was die 4 uur per dag vol te maken want ik lever nu iedere keer mijn verlofuren in om naar huis te kunnen als het echt niet gaat
dat je verlofuren moet inleveren als het niet meer gaat is belachelijk!! Je staat immers 100% ziekgemeld en dan kan/mag je niet eens vakantiedagen of overuren opnemen ( werk als planner in de zorg en weet inmiddels alle regeltjes wel aardig) Dat je 50% aanwezig moet zijn terwijl je 100% ziek staat gemeld klopt wel. Je staat immers boventallig en werkt op AT-Basis. Zo maar tot je verlof thuis blijven als je nog wel wat zou kunnen doen mag volgens de wet Poortwachter iid niet. Je moet contact met je werk blijven houden. Want hoe langer je niet aanwezig bent hoe lastiger het is om weer te beginnen ( ook als je lichamelijk ziek bent) Maar als het niet gaat dat gaat het niet. Twee uur vergaderen als je zo slecht kan zitten kan dus gewoon niet. Je zou zelfs bij het UWV een second opinium kunnnen vragen als je werkgever en arboarts dwars blijven liggen. Gelukkig heeft mijn werkgever en arboarts nooit dwars gezeten toen ik met bekkenklachten al snel mijn werk in de zorg niet meer kon doen maar ik heb tot mijn officiele verlof zo'n 2x 2 a 3 uurtjes op kantoor wat gerommeld. En dat vond ik zelf ook prettig.
dank je wel voor deze info. dat ik geen verlofuren zou mogen inleveren dat wist ik dus ook niet. dat zal ik eens gaan bespreken en even de bond voor bellen. donderdag moet ik weer naar de bedrijfarts eens kijken wat zij er ook van zegt