Werkzoekend en ongepland zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Vica86, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo,

Ik zit een beetje met een probleem.
    Momenteel ben zit ik in een bijstandsuitkering voor alleenstaande moeders. Mijn nieuwe vriend en ik willen graag gaan samenwonen dus was ik op zoek naar een baan. Ik zou eerst mijn fulltime opleiding afmaken maar die is nu omgezet naar een avondopleiding.
    Als we gaan samenwonen raak ik mijn uitkering kwijt en kunnen we niet rondkomen, bovendien ga ik de schuldsarnering in.

Maar goed, nu ben ik zwanger, de kans dat ik nog een baan vind is heeeeel erg klein he?

2. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jah, werkgevers staan niet echt te springen om een zwangere dames in dienst te nemen.. Je zou er ook voor kunnen kiezen om het nog even te verzwijgen.. Je bent namelijk niet verplicht om het te melden (ligt er aan hoe lang je zwanger bent natuurlijk)..

De kans is dan vaak wel groot dat je er na een bepaalde tijd (proeftijd) onstlagen wordt (al mag dat hun reden niet zijn, helaas komt het wel voor)..

Heel veel succes met het vinden van een baan..
    En nog hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap :)

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Tja, denk dat de kans dat je een baan vind inderdaad vrij klein is nu. Ik zit met hetzelfde probleem.

Ik was toen ik net 4-5 weken zwanger was begonnen met een nieuwe baan, maar toen ze erachter kwamen dat ik zwanger ben was dit hun reden om mij te ontslaan (binnen proeftijd).. Je zou het dus kunnen verzwijgen dat je zwanger bent, maar dat had in mijn geval dus niet veel nut want werd er alsnog uitgegooid.

Veel succes!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Daar was ik al bang voor.

Baal alleen enorm omdat mijn vriend niet bij mij in kan wonen...
    Zelfs als hij er te vaak is en ze gaan een keer controleren raak ik mijn uitkering natuurlijk kwijt..
    En mijn vorige zwangerschap was heeeeeeeeeeeeeeel zwaar, dus ik wil hem toch bij me hebben

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gelukkig zijn er ook nog wel werkgevers die de gok wel durven te nemen. maar die zijn met een lantaarntje te zoeken denk ik zo.

Je kunt ook gewoon via uitzendbureaus gaan werken oid. Ligt er ook wel een beetje aan wat je achtergrond is qua opleiding etc en waarnaar toe je gaat verhuizen. Met het oog op de hoeveelheid vacatures bedoel ik dan.

Veel succes.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb geen afgeronde opleiding, ben bezig met een avondopleiding.
    Via het uitzendbureau kan ik straks goed aan data-entry banen komen, maar dat is allemaal heel tijdelijk.

Beetje jammer.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja uiteraard is dat jammer, maar als je niet of moeilijk rond kunt komen omdat je bijstand wordt stopgezet vanwege samenwonen, dan helpen alle beetjes toch?

En wie weet als je goed bevalt (wat een woordspeling :D;)) heb je toch kans op een langer contract.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

ja maar meestal is het voor een week of 5. En dan zit ik daarna weer zonder werk/uitkering.. Aangezien ik een schuldsarnering in ga zal al het extra geld wat ik verdien rechtstreeks naar de schuldeisers gaan en zie ik er niks van terug.

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Sorry Pino maar wat wil je nou eigenlijk van ons horen?
    Het zou mij mijn eer te na zijn om van de bijstand te moeten leven omdat ik anders de schuldsanering in moet. Dan maar in de schuldsanering, kan ik na een aantal jaren in elk geval van mezelf zeggen dat ik mijn best heb gedaan mijn schulden weer in te lossen.

Als je niet wilt werken waarom vraag je dan hoe groot je kansen zijn om een baan te vinden?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jij leest ook niet goed he...
    Volgens mij is iemand gepikeerd ;)

Goed even voor de duidelijkheid. ik heb een uitkering, ik ga de schuldsarnering in (alleen nog handtekening zetten). Ik wil werken en als ik werk heb kunnen mijn vriend en ik gaan samenwonen. Voor die tijd kan het gewoon nog niet omdat ik dan de uitkering kwijt raak en mijn vriend niet alles kan betalen. En ik wil niet dat hij opdraait voor mijn schulden.

DUIDELIJK????????

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Misschien dan niet alles goed gelezen, sorry daar voor.
    Maar in al je reacties ben je heel erg anti-werk. Je ziet allerlei beren op de weg. Daarom lijkt het net alsof je eigenlijk niet wilt werken. Schijnbaar dus te voorbarige conclusies getrokken, niet netjes van me en ook niet zo hard bedoeld als dat het eruit kwam.

Als je wilt werken dan ga je namelijk echt wel wat vinden hoor! Echt! Alleen moet je inderdaad wel rekening houden met tijdelijke banen. Niet leuk, dat is zo maar je woont dan wel samen met je lief! En misschien heb je mazzel en vind je een baan tot aan je verlof of kun je misschien zelfs na je verlof weer terug komen.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik wil heeeel graag werken, maar het probleem van tijdelijk banen is (dan bedoel ik tijdelijk als in een paar weken) dat ik daarna weer zonder baan zit. En dan woont mijn vriend bij mij in en dan draait hij nog voor alle kosten op. Hij heeft ook geen breed salaris.
    Dat wil ik het liefst voorkomen.

Als ik de aankomende weken geen andere baan kan vinden ga ik het zeker aannemen, al is het alleen al om te laten zien wat ik kan.
    En dan hopen dat ik langer kan blijven en mijn vriend en ik alsnog samen kunnen wonen.

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ah ja, je krijgt natuurlijk pas een ww-uitkering als je 26 weken onafgebroken hebt gewerkt... En ik denk dat je met 2 kindjes ook niet fulltime wilt werken (werk ik ook niet) dus ook al zou je dan een ww-uitkering krijgen dan nog is het niet genoeg.

Maar krijg je dan echt helemaal niets meer als jullie gaan samenwonen? En misschien kun je thuis ook aan de slag? Weet niet zo snel wat maar daar is vast meer over te vinden.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik moet, financieel gezien zeker 32 uur gaan werken. En ja, ik krijg echt geen cent meer als we samen gaan wonen. Erg lastig! Ik ga morgen kijken of mijn klantmanager mij snel aan het werk kan helpen.

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    heel veel succes met de zwangerschap en het werkzoeken....is niet niks die hele situatie, mijn nichtje heeft het ook gehad...had een kleine van 9 maanden, schuldsanering, ex die spoorloos was en haar voor alles liet opdraaien, en een nieuwe vriend die er voor haar was, maar idd niet alles op zich kon nemen, hoe graag hij wilde....
    die jaren hebben ze het wel samen gered, en nu heeft ze een eigenhuis en haar leven op de rails....

haar vriend heeft trouwens tijdens die periode 2 nachten per week mogen blijven slapen, en overdag is geen probleem, want op"bezoek" gaan, daar is iedereen vrij in!

16. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

das idd het vervelende want dan moet je vriend voor jou "zorgen" zoals dat zo mooi wordt verteld.
    Sta je wel ingeschreven bij cwi of iets dergelijks. Misschien dat ze je daar ook verder kunnen helpen met een baan vinden en kan je ook je situatie uitleggen met je zwangerschap.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dames, ik heb een baaaaan!

Ik heb vandaag een gesprek gehad bij de belastingdienst!
    Mag maandag al beginnen!

Het is wel een tijdelijke baan maar voor 6 a 9 maanden ofzo.. konden ze niet met zekerheid zeggen. Dus laten we zeggen tot aan het zwangerschapsverlof!

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh en ze weten dat ik zwanger ben en dat was geen enkel probleem!

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Gefeliciteerd! Super zeg!!!
    Wat voor functie is het?

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het is een functie bij de afdeling uitbetalingen. Gaat vooral over de kleine uitbetalingen die niet automatisch gaan (bijvoorbeeld zakelijke belastingen)

Deel Deze Pagina