Hallo allemaal, ik heb hier al eerder geschreven dat wij bijna 1 jaar bezig waren om zwanger te worden. Nu zitten we in cyclus 13 en helaas nog zonder resultaat... Wel alle onderzoeken achter de rug en er is bekend geworden dat het zaad van mijn man niet optimaal is. De gynaecoloog gaf aan dat het niet slecht is maar dat dit zeker de reden kan zijn ( in combinatie met mijn leeftijd) dat het al iets langer duurt. We hebben samen al een kindje en daar was ik vlot zwanger van. Nu verder onderzoek van de zaadcellen en dan verder kijken waar we voor in aanmerking komen iui of ivf. Heftig om te horen! Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die zich in dit verhaal herkennen en hoe dat bij jullie verlopen is. Alle tips tav zaad verbetering zijn ook zeer welkom.
Hier ook vlot zwanger vd 1ste en 2de duurde 15rondes. Ml z'n zaad ook niet optimaal maar goed genoeg dus moeten na 13 rondes nog min 3 rondes geduld hebben voor we zouden starten met iui. Mijn ervaring/advies is dus: geduldig zijn want het kan toch zomaar ineens lukken. Nu trouwens weer supervlot zwanger vd 3de. Dus t is echt onvoorspelbaar
Dank voor je reactie! Altijd fijn om een succesverhaal te lezen. Hebben jullie nog iets gedaan om de zaadkwaliteit te verbeteren? Heb ML maar aan de vitamines gezet en alcohol drinken deed hij al veel minder. Ondanks de keus voor iui/ivf neigen we naar nog een paar maanden zelf proberen.
hier ook vitaminen gegeven. ik geloof vitamine C en zink. Maar of dat het verschil heeft gemaakt, geen idee
Heel veel succes alleszins en veel goeie moed ook want ik ken het gevoel van de vele teleurstellingen. Bij ons ook totaal niet verwacht dat t zo lang ging duren nadat de eerste zo vlot ging...
Dank je wel! Tja het is frustrerend maar we weten nu wel weer iets meer en gek genoeg stelt me dat ook wel iets gerust. Nog meer mensen die hier hun ervaringen willen delen?!
Hier ook een man met slecht zaad 98% misvormt. Toch vonden ze het bij ons verstanding om nog een half jaar zelf te proberen. Waren toen al 2 jaar bezig. Helaas na een half jaar nog niet zwanger dus over gestapt op 4 keer iui ook dit had geen resultaat. Toen begonnen met ivf wat is omgezet na icsi omdat het zaad veel te slecht was voor ivf. Gelukkig maar want van de eerste poging ben ik zwanger geworden. Mijn vriend dronk ook niet veel maar de weekend voor ivf had hij heel veel gedronken. Ben er van overtuigt dat het daarom ook zo slecht was. Wij merkte dat als. Hij stress had de zaadkwaliteit ook na beneden ging. S6 hoop dat je snel een positieve test krijgt!!