Hoeveel kleding voor de baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lady26, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Dag dames,

Ik vroeg me af hoeveel kleding jullie voor de baby hebben aangeschaft en dan bedoel ik voornamelijk maat 50/56 en 62/68.

Liefs

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb ongeveer 10 setjes 50/56, ik had er minder maar heb na de geboorte bijgekocht omdat ik gek werd van al dat wassen :). En Irem past nog steeds in 56 dus het is wel een goede aankoop geweest. 62 heb ik ook iets van 10 setjes maar dat is haar nog steeds te groot.

Ik zou een stuk of 6 setjes halen in 50/56 en dan even afwachten hoe groot je kindje is bij de geboorte.

3. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hou er rekening mee dat je een hoop van je kraamvisite krijgt vaak.wij kregen echt een hele hoop kleertjes,en vooral mt 62 en groter.Dus zou ik alleen wat kleertjes kopen in 50/56 en misschien 1 setje 62.en dan eerst kijken wat je krijgt,en dan kun je altijd nog meer kopen.ze groeien zo snel dat ze dan de helft niet aanhebben,dat is ook zonde.
    bij de 2e is t nu makkelijker vindt ik want ik heb alles nog van onze eerste dochter,en we krijgen nu weer een meid.
    alleen wisten we bij de eerste niet dat we een meid kregen,dus waren de kleinste maatjes grotendeels neutraal,dus heb ik nu voor in mt 50/56 wel iets bijgehaald voor een meid.
    en t is ook erg moeilijk jezelf te bedwingen niet te veel leuks te kopen.
    kijk...rompertjes kun je natuurlijk wel meer halen,die verschoon je soms veel vaker.dus kun je niet genoeg hebben vindt ik persoonlijk.

EN........hou er rekening mee dat je niet al teveel in maat 50 koopt,voor t geval je kindje wat groter is.dan kunnen ze t 1 keer aan maar.je kunt beter een broekje in 56 hebben en dan 1x omslaan die eerste 2 weken.als dat ze al meteen te kort zijn.shirtjes met lange mouwen idem dito,die sla je gewoon een keertje om.
    onze eerste meid was bijna 4 kg en 52 cm en maat 50 was snel te klein.
    succes!!

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik heb 5 setjes mt 50, 5 mt 56 en 1 mt 62 (allemaal haast gekregen) nog wel wat losse shirtjes en iets meer rompertjes. Wij weten niet wat het wordt dus heb al aan directe familie gevraagd of ze straks ook pakje in roze/blauw willen meenemen. verwacht genoeg te krijgen en anders stuur ik wel iemand op pad bij nood!

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik overdrijf graag...
    Dit was maat 50 & 56

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha collo! en heeft ze dat allemaal aangehad?

ik had denk ik 6 outfits maat 56. sommigen blijken nog veul te groot. meeste kraamvisite komt met grote maten aan (74 of nog groter), dus heb een paar mensen specifiek om klein gevraagd. meneer wil nog wel eens spugen, en dan blijf je aan het wassen...

7. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    :$ OMG!
    had je dat allemaal zelf gekocht al voor bevalling?of is dit ook met wat je van visite kreeg?

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Zo he.. das een berg. Hoop dat ze het allemala aan gehad heeft anders is het ook weer zonde!

Ik had hier 1setje 50 en 2 setjes 56 want het zou een groot kindje worden... nou mooi niet dus. Meneer ging in een maatje 50 toen ie werd geboren en zit nu sinds een 1,5 week in maatje 56.

Dus mn schoonmoeder is halsoverkop nog ff snel maat 50 wezen shoppen. Heb er toen 5setjes bijgekregen. En van maat 56 heb ik nu ook 5 setjes liggen. Dat vind ik meer dan genoeg want Tycho spuugt niet en vies wordt het niet, dus hij heeft zo'n setje 2 dagen aan. Wel elke dag een schone romper.

Van de kraamviste kreeg ik indd ook alleen maar grote maatjes, vanaf maat 62 tot aan 80. Dus daar zou ik wel rekening mee houden en dat niet teveel zelf kopen.

Succes met shoppen!

9. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had 3 setjes maat 50 en behoorlijk wat 56.
    Maat 50 heeft ze misschien een weekje of 2 aangehad (trok ook meteen de 56 aan, vond het juist wel lekker als het ruim zat!) en maat 56 tot zo'n 6 weken.

Van de kraamvisite heb ik vooral maat 62 en 68 gekregen. Koop daar nog maar niet teveel van. Na ongeveer 1,5 maand kunnen ze daar misschien in en dan is het seizoen toch al weer anders.
    (Ik weet wel dat hele kleintjes in de zomer en winter de zelfde zachte materialen aankrijgen, maar in de winter zijn de kleuren vaak toch heel anders dan in de zomer)
    Maat 62 heeft ze aangehad van 1,5 tot 4 maanden, kan je dus wel wat van gebruiken;) hoewel het allemaal lijkt alsof ze het maar 4 keer heeft aangehad als ze zo veel hebben, vind ik ook niet leuk ben dan nog helemaal niet uitgekeken op die kleertjes....

10. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    zo dat is inderdaad een berg!!! Heb ik misschien in totaal;)

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik geloof dat we zo rond de 6 setjes hadden maatje 50/56 en 62 en 62/68. Maar helaas ukkie werd met 43 weken gehaald en dus had maatje 44. Hij heeft pas kleertjes aangekregen toen hij maatje 50 ongeveer had dus heeft er een weekje in gezwommen en daarna paste het!!

12. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    :( Bedoel je misschien 33 weken?

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Had in het begin 3 setjes 50 gekocht en 5 setjes 56. Aangezien het een flinkerd zou worden. Hij woog ook ruim 8 pond bij geboorte maar was best lang n heeft toch best wel een aantal weekjes maatje 50 aan gehad (5 a 6 weken zoiets) Dus op een gegeven moment toch maar wat pakjes bij gehaald (niet zoveel als colloo;)) was ook blij toen die naar 56 ging want was op een gegeven moment steeds die zelfde pakjes helemaal spuugzat.

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Het meeste heeft ze wel aangehad maar zoals bij alles waren natuurlijk een paar pakjes favoriet. Dit is wat ik allemaal zelf gekocht had.
    Je wilt overigens nu de kast helemaal niet meer zien, hij puilt echt uit. Maar ik weet dat ik niet helemaal normaal ben, maar ik zie het kleertjes kopen gewoon als een hobby. Koop ook veel op Marktplaats tegenwoordig, dat scheelt in geld.

Hoop stiekem weer op een meisje, dan kan ik het nog eens hergebruiken, aan de andere kant kan ik bij een jongen weer los gaan...:D:D:D

15. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb wel veel rompers in 50/56 met korte mouw (14)...maar een paar met lange mouw(5)...wel weer meer in mt 62/68 stuk of 8 a 10 ( wanneer past je baby dat eigenlijk ongeveer?)
    Pakjes mt 50/56 stuk of 5, Setjes 50/56 stuk of 6...en broekjes mt 50/56 ook stuk of 5
    Durf niet teveel mt 62/68 te kopen, aangezien je meestal veel krijgt in die maat...

hoe zit het met vestjes? ( ben in sept uitgerekend)...waar hebben jullei vestjes gekocht, kan niet echt wat vinden

16. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik heb in elke maat wel 1-2 vestjes....heb laatst bij de kinderoutlet in Eindhoven super vestjes van imps&elfs gekocht, afgeprijsd van 55 voor 10 euro....en echt super gaaf....

heb in maat 50-56 9 rompertjes, een pakje of 6, wat losse broekjes en truitjes, en in maat 62-68 heb ik gisteren 4 rompertjes gehaald, heb daar wat broekjes en truitjes in....

ik verwacht geen super grote beeb, dus denk er wel even meer vooruit te kunnen, en mijn familie kennende overladen die ons straks met kleertjes etc...

17. dolfijntjes

21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf dat ik het geslacht wist heb ik af en toe wat gekocht. In totaal denk ik dat ik wel zo'n 10 setjes had, meeste in 56, paar dingen in 50. Heb weinig 50 bijgekocht toen mijn dochter een kleintje bleek te zijn, gewoon kwestie van mouwen oprollen. Rompers heb ik wel bijgekocht, soms versleet ze er 3 op een dagn haha.

Deel Deze Pagina