hoi allemaal, Op Amerikaanse fora zijn tal van topics te vinden over verhoogde rusthartslag als vroeg zwangerschapssymptoom. Ik ben benieuwd naar ervaringen van jullie hiermee. En dan niet alleen als zwangerschapssymptoom, maar ook hoe jullie rusthartslag zich laat zien gedurende je cyclus. Gaat je rusthartslag omhoog na ovulatie? En wanneer voor menstruatie zakt ie weer? Ik zal aftrappen. Heb 23 sept mijn eisprong gehad (dat plateau voordat hij elke dag 1 stijgt) en mijn rusthartslag blijft maar (ongewoon!!) stijgen. Het is nog even afwachten of dit te maken heeft met zwangerschap.
Ik kwam dit thema toevallig een keer tegen op het forum. Als het goed is vind je het onder deze link... https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/zwanger-worden-najaar-2019.689532/page-106#post-22558582
Heel interessant dit he. Ik vind het zo jammer dat mijn fitbit stuk is gegaan en ik nog wacht op een vervangend model, ik kan nu niet 'meedoen'. haha
Ik kan nu nog niet meespreken aangezien ik mijn fitbit nog maar 3 weken heb. Ik heb alleen gezien dat mijn hartslag naar aanleiding van mijn eisprong omhoog ging (van 64 naar 70 in 4 dagen). En nu blijft die behoorlijk stabiel. Ik ben benieuwd of die ook weer zal dalen wanneer ik ongesteld wordt. Normaal zou dat morgen moeten zijn maar voorlopig is ie zelfs weer een beetje gestegen. Het blijft dus nog wat afwachten.
Ik ben even benieuwd wat je rusthartslag heeft gedaan. Zie dat je op cd2 zit nu.. balen dat t niet gelukt is!
Lieve allemaal, hierbij het bewijs!! Ik ben zwanger en de dip die telkens kwam als ik ongesteld werd die bleef uit! Zie foto’s
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier aan mijn stijgende hartslag te zien dat de ovulatie eraan komt
Echt meeschrijven kan ik niet, maar een van de redenen om voor mij een test te doen een paar maanden geleden, was omdat ik hartkloppingen had. Begin vd zwangerschap had ik in rust soms een hartslag van 120 slagen per minuut. Tweede trimester werd dat wat beter en nu tegen het derde trimester aan wordt hij weer hoger. Interessant topic!!
Wat interessant! Ik heb mijn verloop eens bekeken, ik weet van de afgelopen maanden heel zeker wanneer mijn eisprong was, maar mijn rusthartslag is gewoon vrij constant, laagste is 52 hoogste 55, en daarin ook geen oploop ofzo, dus er valt bij mij niks uit af te lezen. Geen idee wat mijn hartslag zou doen als ik zwanger zou zijn natuurlijk, maar bij vk-controles bij de oudste en jongste was het ook altijd ergens onder de 60, en dat is dan na een stuk fietsen - ik verwacht dus ook tijdens een zwangerschap geen duidelijk verschil.
Bij mij is er voorlopig niet echt een patroon op te merken in mijn hartslag. Waar hij de vorige keer omhoog ging toen mijn eisprong eraan kwam, ging die nu naar beneden. En waar hij naar beneden ging na mijn ei gaat hij nu naar boven. Ben benieuwd of ik er de volgende cyclus wat meer een patroon in ga zien.
Ik heb mijn nieuwe fitbit nu ook alweer een paar weken om en grappig genoeg zie ik idd de dip tijdens menstruatie. Bijzonder. Ik ga het zeker in de gaten houden.
De afgelopen jaren was ik bijna alleen maar zwanger en was mijn hartslag in rust altijd 72. Nu ik al een poosje niet zwanger ben, is hij gezakt naar 68 in rust. Viel me laatst op, interessant topic In juli was ik voor het laatst even zwanger, in januari was ik bevallen, maar dat was aan het begin van het jaar en niet echt een registratie.