3 dagen over tijd zwangerschapstest negeatief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door bloempje1989, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

29 jul 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    hallo allemaal

ik ben vandaag 3 dagen over tijd, mits ik een cycles heb van 28dagen.

nu heb ik al 3dagen het gevoel dat ik ongesteld ga worden, heb 3 dagen al menstruatie achtige pijn/gevoel in mijn buik.

mijn andere symptomen ongeveer al 4 dagen zijn:

- om de 2 uur honger hebben, dan echt in een boterham of iets nuttigs
    - heel veel slapen. Slaap snachts rond de 10uurtjes. En als ik smorgens opsta rond 10uur komt het ook regelmatig voor dat ik smiddags een uurtje slaap op de bank.
    - ik krijg ook steken in mijn linkerzij wat door trekt naar links onder in de rug.

heb een zwangerschapstest gedaan maar was negatief.

zou het toch nog te vroeg zijn voor te testen of wat denken jullie??

2. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zie dat je net gestopt bent met de pil. Je cyclus kan daardoor nog langer zijn dan normaal..

Nog even afwachten dus!

3. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

29 jul 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    klopt maar de huisarts zei tegen mij dat ik deze week ongesteld zou moeten worden.
    normaal voel ik het altijd van te voren nu voelde ik ook zoiets alleen lijkt het erop dat het niet door Wilt zetten.

en wat hebbe die andere symptomen dan te betekenen ?

4. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ik zou het rustig even afwachten.
    Je bent pas kort geleden gestopt met de pil.

Waar baseert de huisarts op dat je ongesteld zou moeten worden?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is onzin van een huisarts om te zeggen dat je deze week ongesteld moet worden. Dat kan hij alleen zeggen als er door middel van een bloedtest is gebleken dat je op een bepaalde dag je eisprong hebt gehad. Voor de rest kun je dat nergens op baseren.

Je bent net gestopt met de pil. Het kan wel een halfjaar duren voordat je cyclus weer wat op regel is. De kans is dus groot dat je geen of nog niet een eisprong hebt gehad, of veel later dan je zelf denkt. Daardoor schuift je menstruatiedatum ook op en zou je nog niet overtijd zijn.

Je symptomen kunnen helaas ook gewoon door het ontpillen komen.

Succes!

6. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

29 jul 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    oke en de symptomen is van het ontpillen?

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Indd, hoe weet je huisarts dat je deze week ongi moet worden?
    En die andere symptomen kunnen komen door het ontpillen, maar ook omdat je misschien heeeeeel graag zwanger wilt zijn! (begrijp me asjublieft niet verkeerd nu) en dan kun je die kwaaltjes ook krijgen! Je cyclus hoeft niet direct weer 28 dagen te zijn! Dat zou mooi zijn, maar komt niet vaak voor! Je zou eventueel de volgende ronde ovulatie testen kunnen gebruiken.. (mocht je deze ronde uiteraard niet zwanger zijn) dan kun je zelf een beetje de vruchtbare dagen opsporen, en weet je ook (ongeveer) wanneer je ongi eraan komt, OFNIET !! Ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent!

8. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

29 jul 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    ja de huisarts zei dat ik van het weekend moest testen.
    klopt het kan idd met het ontpillen te maken hebben daar ga ik zelf ook vanuit.
    de menstruatie kan ook natuurlijk wat later komen omdat ik met de pil ben gestopt.

ik probeer het ook een beetje van Me af te zetten maar is best lastig omdat je er bewust mee bezig bent.

maar kan je lichaam je zo voor de gek houden?

9. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

29 jul 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    maar als ik ovulatie testen zou gebruiken dan ben je toch ook veel te veel ermee bezig?
    wij doen het normaal om de 3 dagen ongeveer.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, helaas kan je lichaam je zo voor de gek houden. Hormonale klachten komen overeen: misselijkheid, warm/koud hebben, duizelig, geen zin in eten, meer ruiken, krampen/steken in je buik, enz. Je kunt hier last van hebben door het ontpillen, als je menstruatie op komst is of als je zwanger bent. Er is geen peil op te trekken, helaas.

Het gebruik van ovulatietesten is inderdaad intensief, dan ben je er wel meer mee bezig. Deze testen zijn niet persé nodig. Je moet voor jezelf bepalen of je dat wel of niet wilt. Je kunt het ook gewoon afwachten en het standaard om de dag doen. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen in je lichaam. Als je het om de drie dagen doet, heb je kans dat je de eisprong mist. Het beste is om de dag, dan zit je altijd goed qua timing.

11. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

29 jul 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    oke bedankt voor de reacties en uitleg.

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik zelf werd juist rustiger door het gebruiken van ovulatie testen.. Dit omdat ik dan voor mijn gevoel toch iets kon doen.. En het was ook spannend om te zien wanneer de test positief was. We hebben het die dagen gezellig gemaakt, en hebben daar toen ook veel lol om gehad, omdat het eigenlijk 'moest'. Maar zoals eerder gezegd, dat is maar net wat je zelf wilt. Ik vond het heel fijn! En ik wist dan ook na een positieve test dat mijn menstruatie er 14 dagen later aan zat te komen... Dan zat ik niet in onzekerheid dat het misschien een cyclus was die langer is.. En ik ben de 1e x dat ik begonnen ben met ovutesten ook direct in die ronde zwanger geraakt ;) Dusja, het is maar net wat je wilt en wat je prettig vindt!
    Ik zelf zou ook niet elke dag of om de dag seks willen hebben.. Dus de ovutesten waren voor ons ook een uitkomst ;) Succes in ieder geval!!!

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ben na het stoppen met de pil 8 jaar geleden bijna 9 maanden niet ongesteld geweest (wel extreem hoor!) maar het kan zeker wel even duren voordat je cyclus op orde is!

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik denk dat dit ook "klachten" zijn van het ontpillen. Ik heb toen de 1e maand ook 4 testen versleten, omdat ik echt overtuigd was dat ik zwanger was.

Ik zou het gewoon afwachten en om de zoveel tijd eens een testje doen. Het kan soms indd een aantal maandjes duren.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt. Bij de meeste vrouwen duurt de eerste cyclus helaas vaak langer dan 28 en hoe lang, dat is niet te zeggen.

Hoop in elk geval dat je niet zo lang hoeft te wachten dan ik destijds. Dacht ook dat ik zwanger was direct na pilstop. Werd maar niet ongesteld. Tig testjes versleten. Bij 110 dagen niet ongesteld te zijn geweest, naar de huisarts gegaan. Die zei dat ik vast wel binnenkort ongesteld zou worden. Bij sommige vrouwen kan het wel tot een jaar duren voor hun cyclus weer normaal is.
    Ik werd toen na 126 dagen ein-de-lijk ongesteld. Nog nooit zo blij geweest met mijn ongesteldheid! :p

Ik zou gewoon af en toe eens een zwangerschapstestje doen.
    Negatief = negatief.

En verder het gewoon gezellig blijven hebben in bed en elders. Er hoeft maar een eisprong plaats te vinden en dan liggen er in elk geval al zaadjes klaar!

Succes!

16. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

29 jul 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    ja dat is waar.
    ik had ook helemaal niet verwacht ik de eerste maand zwanger zou zijn na het stoppen van de pil

heb wel direct na het stoppen de onttrekkings bloeding gehad.

maar ook dat is nornaal werd mij verteld.

ik laat het op zijn beloop en ik hoop samen met Me partner dat het snel taak is.
    daar verheugen we ons op, maar dat doet natuurlijk iedereen die doet proberen.

en 1 jaar geen menstruatie na stoppen van de pil dat is ook uitzonderlijk denk ik.

paar weken geleden had ik ook de huisarts gebeld en die vertelde mij dat 1 a 2 maanden uit blijven kan en dat langer uitzonderlijk is.

Deel Deze Pagina