Hoi iedereen, Als eerste zal ik mij eens voorstellen. Ik ben 25 jaar en sinds oktober bezig om zwanger te worden. Vroeger bij de eerste menstruaties zeer veel pijn gehad. Voordat het dan doorbrak moest ik echt gaan liggen en overgeven hoorde er standaard bij. Dan bleef ik weer een paar dagen thuis met veel pijn. Uiteindelijk aan de pil gegaan en toen ging het beter. 2 jaar terug wel bij de gynaecoloog geweest omdat er wellicht een kans was dat ik endometriose zou hebben. Gelukkig op de echo's geen gekke dingen gezien, maar voor mij en mijn vriend wel een eye opener. Na lucrin,spiraal en de pil erbij hebben we uiteindelijk dus besloten hiermee te stoppen en ,aangezien we allebei graag ouders willen worden, om ervoor te gaan! Ondertussen ben ik al iedere maand weer ongesteld geweest en vreemd genoeg niet zo pijnlijk als daarvoor (natuurlijk ook blij daarmee!). Dat is eigenlijk al mijn eerste twijfel, zal het dan toch goed zitten in mijn buik? Maar waarom was ik er vroeger dan zo ziek van? En waarom ben ik toen dan doorgestuurd door mijn huisarts? Ik heb een onregelmatige cyclus, van 28 dagen tot maximaal 35 dagen. Deze maand was weer zeer spannend. Mijn laatste menstruatie was vorige maand 20 maart. Toen besloten om voor het eerst met ovulatietesten te werken. Op 6 april een duidelijke tweede streep! Mooi dacht ik toen, wat fijn een stukje meer zekerheid! Ik voelde die dag daarop ook mijn eisprong. Vorige week donderdag verloor ik ineens wat oud bloed, wat bruinverlies alleen op wc papier. Dit heb ik normaal nooit en vond het toen echt spannend! Ik zat toen als het goed is op 11DPO. Wel laat dacht ik wel, maar goed spannend. Dit was ook eenmalig, de dagen daarop geen bruinverlies meer gehad. Afgelopen zondag nog niet ongesteld.. En vanochtend brak het los, toch weer ongesteld. Nu mijn vraag, kan dat bruinverlies wel een innestelingsbloeding zijn geweest? Zekerheid kan niemand mij geven, dat snap ik. Maar het zou mij weer wat meer vertrouwen geven dat het iig wel ook kan in mijn buik en het deze ronde niet zo heeft mogen zijn. Ik heb al veel gelezen op deze website, en ik weet dat er veel meer vrouwen zijn die al langer dan 6 maanden bezig zijn en ik ben ook absoluut geen doemdenker, maar toch is het iedere keer weer op het moment dat je ongesteld wordt een klap in je gezicht. Ik vind het in ieder geval al fijn om mijn verhaal hier even kwijt te kunnen. Aangezien ik in mijn eigen omgeving er alleen met mijn vriend over kan praten (ik heb dus niemand verteld dat we bezig zijn!) is het prettig om het ook met andere vrouwen te kunnen delen die ook niet gelijk zwanger worden door er alleen maar naar te kijken Ik wil iedereen ook veel succes wensen die er ook mee bezig zijn en voor iedereen hopelijk positieve verhalen Liefs Raatje
innestellings bloed is vaak helder rood of rose bloedverlies een paar dagen tot een week voor je nod. dit komt maar bij weinig vrouwen voor, vaker niet dan wel. donkerbruin bloedverlies is vaak oud bloed wat is blijven zitten na je laatste ongesteldheid. en dat komt er nu uit. dit komt erg vaak en bij veel vrouwen voor. ikzelf heb dit bijna elke maand. ieder lichaam is anders en het zou natuurlijk kunnen dat het bij jou een innestelling is geweest. maar vaak is dit niet zo bij twijfel kan je altijd 2 dagen voor je nod een zwangerschapstest doen. geef de moed niet op
bedankt voor je reactie Omdat ik dat bruinverlies normaal niet heb, ga je toch twijfelen. En je leest zoveel hier over ervaringen, bij iedereen is het weer anders inderdaad! We gaan gewoon weer voor een nieuwe ronde!
Bruin is ook normaal bij een innesteling hoor, dus het kan best. Je schijnt allerlei soorten bloedverlies te kunnen hebben bij de innesteling. Spannend!