zwangerschap/moederschap en studie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nikster, 27 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Hallo dames,
    Ik ben nieuw op dit forum dus vergeef me als dit onderwerp al ergens anders bestaan:D
    Ik vroeg me af of hier ook (jonge) moeders zijn die hun zwangerschap/moederschap combineren met hun studie.
    Ik ben zelf 20 jaar en wil ontzettend graag moeder worden, en mijn vriend (26) wil ook ontzettend graag vader worden.
    Het enige wat mij op dit moment nog tegenhoud is dat ik niet zou weten hoe ik dat moet gaan combineren met school enz. Zijn er nog meer (jonge) meiden die deze onzekerheid hebben.
    Dikke kus

2. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    nou ik studeer ook nog steeds deeltijd in Tilburg.
    ben ook echt van plan dit af te gaan maken als ik zwanger raak en als de kleine er is.

er zitten momenteel 3 zwangeren in mijn klas dus is niet vreemd op een universiteit of hbo.
    vooral niet bij deeltijd want daar zijn de meeste vrouwen al wat ouder.

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ook ik ben sinds twee jaar weer bezig met een universitaire studie (voltijd). Mijn man en ik hebben er juist heel erg bewust voor gekozen om voor kinderen te gaan tijdens mijn studie. Op deze manier kan ik als de kinderen naar school gaan echt aan mijn carriere gaan werken. Wel ga ik ervan uit dat ik door het kinderen krijgen vertraging ga oplopen, maar dat laat mij niet tegenhouden! Studie en kinderen moet volgens mij goed te combineren. Het enige waar ik tzt tegenop zie, is een collegezaal binnenstappen met een dikke buik :( Maar dat neem ik dan maar voor lief!

4. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Bij mij op school zitten ook heel wat zwangere dames.
    En als ik erover na denk moet het wel te combineren zijn.
    Dit jaar heb ik per jaar maar +/- 8 lesuren. de rest is thuis studie. En volgend jaar hoef ik alleen maar stage te lopen dan kan ik op zich mijn stage er op aanpassen.

Deel Deze Pagina