baby 6 maanden van borst naar fles.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mamavanpoppetje, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Hallo

Ik wil de bv gaan afbouwen omdat ze niet meer aan de borst wilt overdag.
    Maar ik heb een paar vragen.

Hoeveel moet ik haar geven op een dag per fles? Zij weegt nu meer dan 8 kilo.
    Verder hoe kan ik het beste aanpakken want de lastste tijd drinkt zij heel weinig overdag en snachts haalt ze in.

Stel dat ze fles niet wilt wat voor alternatief is er dan? We zijn aan het oefenen met beker maar alles belandt er naast ipv in haar mondje nog.

En het cb zei dat ze hypoallergene voeding moest hebben omdat er astma en bronchites in de famillie is.

Sorry voor zoveel vragen.

Alvast bedankt

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Vanaf 6 maanden geef je je kindje opvolgmelk. Op advies van het CB is dat dan Hypoallergene opvolgmelk (2 voeding). Als ze volledig flesvoeding krijgt mag ze maximaal 800 ml per dag hebben. Je kunt haar een fles geven van 200 ml (bereiden door 180 ml water met 6 schepjes voeding te mengen). Als ze minder drinkt kun je haar ook vaker op een dag de melk aanbieden.
    Als ze de fles niet wil kun je van de opvolgmelk een papje maken en haar met de lepel voeden. Eventueel kun je een drinktuit op de fles zetten.

Succes,
    Groeten, Astrid

Deel Deze Pagina