eczeem sinds vast voedsel

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Belindada, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Beste,

Sinds dat onze baby vast voedsel krijgt, zit hij onder de vlekjes....twee grote vlekken net onder zijn schouder en nu ook plekjes op zijn benen (achterkant) en bovenin bij de armpjes. Hij krijgt brood met beleg, zo min mogelijk zoet alleen weleens appelstroop, verder voornamelijk worst en smeerkaas. Hij krijgt fruit en groetehapje en verder nog drie maal de fles en tussendoor water en soms diksap.

De huisarts vermoedde eerst droge huid, maar het werd erger, vervolgens terug voor een hormoonzalf welke er wel voor zorgt dat de plek dicht is maar echt weg gaat het niet.

Wat zou dit kunnen zijn? Het begint erg op eczeem te lijken. Hij had toen hij de fles alleen nog dronk hier geen last van.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Eczeem kan verschillende oorzaken hebben. Het hoeft niet perse door de voeding te komen. Is jullie kindje gewend om borstvoeding/flesvoeding te krijgen? Welke soort flesvoeding?

Hoe oud is jullie kindje? Het is namelijk goed om niet te vaak (smeer)leverworst (ivm vitamine A) en smeerkaas (ivm zoutgehalte). Hooguit 1-2 keer per week. Voor meer informatie kun je ook even kijken op de site van het voedingscentrum.

Groetjes Angelique

3. Belindada

Hij krijgt flesvoeding al vanaf zijn geboorte en ik geef hem heel afwisselend van alles op te boterham ook om hem kennis te laten maken met verschillende smaken.
    Maar op het kinderdagverblijf waar hij twee keer per week is krijgt hij smeerkaas.

Het wordt naar mijn idee, elke week iets erger, elke keer een plekje erbij. Ik houd het vet en smeer op de erge plekken hormoonzalf zodat het niet open gaat.

4. Belindada

en hij krijgt vanaf het begin al de standaard flesvoeding van de kruidvat, eerst 1 en nu sinds een tijdje nummer 2, hierna is het wel erger geworden maar sinds die tijd krijgt hij ook vast voedsel.

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer het een koemelkallergie zou zijn dan had je de eerste 6 maanden al wat moeten merken. Maar dat is niet het geval geweest?
    Ik denk dat je het beste toch nog even contact op kunt nemen met de huisarts om te kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Moeilijk om dat zo te zeggen.
    Groetjes Angelique

6. Belindada

Het enigste waar hij last van had, was dat hij het zuur kreeg, tenminste dat dachten we. Hiervoor heeft hij toen soort zantac gekregen en hierna ermee gestopt. Verder gaf hij soms een klein mondje terug, doet hij nog steeds maar het is nooit veel.

7. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    hallo,

Ik zou dit met het consultatiebureau of huisarts even overleggen.

Succes
    groeten, Astrid

Deel Deze Pagina