Na 2 zeer vervelende ervaringen met een en dezelfde gynecoloog in het refaja ziekenhuis te stadskanaal ben ik op zoek naar lotgenoten. In febr 2009 maakte ik voor het eerst kennis met Dr vd Z. (niet bepaald het zonnetje in huis). ik had een dreigende MK en vloeide. er werd door vd Z. een echo gemaakt en er was integenstelling tot de dag er voor geen hartaktiviteit meer waar te nemen. Aangezien ik hevig vloeide en pijn had werd er afgsproken dat ik nuchter moest blijven. Ik moest hem savonds weer bellen over hoe het was. Ik belde hem die avond en vertelde dat ik hevig vloeide en steeds me zelf moest verschonen op het toilet,(er volgde een discussie wat volgen hem kon ik mezelf ook wel liggend opbed verschonen) Ondertussen verging ik van de pijn en ik gaf hem aan dat ik dacht het vruchtje wel al verloren te hebben. Volgens gyn kon dat niet omdat smiddags de baarmoedermond nog gesloten was. Vervolgens werd gezegd dat ik maar gewoon mijn bed in moest gaan en dat was het (geen ingreep dus). De volgende dag durfde ik geen poli meer te bellen, met als gevolg dat ik door de ha uit eindelijk smiddags met spoed als nog ben in gestuurd en ik door andere gyn ben gezien en binnen 45 minuten op de ok lag... Van der zon had het verkeerd ingeschat... Intussen vaak voor follikel metingen geweest bij andere gyns. Ook werd ontdekt dat schildklier verstoord was. Internist kon geen reden vinden en bij latere controle was het wel weer oke, maar al met al was ik binnen 12 maanden 20 kilo aan gekomen. Ik was echt niet meer gaan eten... Er werd nooit moeilijk gedaan over mijn gewicht immers ik deed mijn best en kon er niks aan doen, mijn schildklier was duidelijk in de war geweest. vandaag voor Fm bij vd Z. en tot mijn verbasing vraagt hij naar mijn lengte en gewicht en zegt tja je bent veel te zwaar.. ja hallo dat weet ik... kijk in de status....... maar nee hij vroeg wat ik at. dus ik zo ja smorgens een cracker mager beleg... met kopje thee tussen door 1 stuk fruit. lunch 2 boterhammen(mager beleg) ja zegt hij waarom eet je dan ook 2 boterhammen... wat je niet verbrand moet je ook niet eten. Nu moeten jullie je voorstellen dat ik lange dagen maak en de hele dag sta en loop. smiddags neem ik niks en savonds eet ik groente stukje vlees en 1,5 kleine aardappelen... zonder jus... Zegt hij ja van aardappelen wordt je dik... Nou ja ik was perplex... Hij wilde niet luisteren.. Ik weet dat vd Z. niet tactvol is... en ik ga nu echt een klacht indienen. Immers mijn dossier geeft aan waarom ik ben aangekomen... Hij heeft daar niet eens naar gekeken.... Tevens heeft hij me in febr veel te lang laten doorlopen.... Ik ben op zoek naar meiden met verlijkbare ervaringen... samen staan we sterk... Ik weet dat vd Z. ook ik het westen van het land heeft gewerkt dus meiden die het verhaal herkennen, meld je aub... sorry voor mijn lange verhaal
Ricmar.. Toevallig ben ik in Augustus bij hem geweest. En werd voor mij min of meer besloten door hem, dat ik een spriaal moest, en meteen die week daarop. Werd aan mij niet uitgelegd van hoe en wat. Maar gooide het op een verstoorde cyclus. Het leek hem beter dat er een spiraal kwam, aangezien in kort bij mijn vriend was. Ondanks dat ik hem vertelde dat we wel een kinderwens hadden, binnen een jaar, wimpelde hij het af. Omdat ik 9 verschillende pilsoorten heb gehad, moest ik meteen aan de spiraal. Een andere optie werd me niet gegeven. En dat terwijl mijn huisarts duidelijk in de verwijsbrief had neergezet dat ik twijfelde aan een spriraal, en dat de gyn. samen met mij naar een goede oplossing te zoeken. Zelf vind ik v/d Z. echt een gyn. waar ik niet meer naar toe wil. Heel erg bot, neemt je niet serieus. En toen ik af wou bellen voor de spiraal, zei hij: Je mag alleen afbellen als je zwanger bent, anders vidt ik het geen reden! Dus 14 Augustus jl. maar gebeld met de mededeling zwanger te zijn (wat dus niet zo was, maar wou echt onder het spriaaltje uit!). Maar bleek wel een maand later zwanger te zijn. Die kans had ik dus niet gehad als ik aan de spiraal was gegaan.. Hoop dat je meer mensen vindt! Je hebt groot gelijk dat je een klacht gaat indienen. Zelf heb ik het helemaal gehad met het Refaja ziekenhuis in Stadskanaal (mede omdat er niet werd geluisterd in 2006 bij mijn oma, en ze gewoon hun eigen kop volgen, en niet wat er ondertekend/afgesproken beleid is!)
zou je me een plezier willen doen en dit ook willen melden bij de klachten commisie?? Zelf vind ik dat hij daar weg moet (en ik geloof dat de assistentes ook niet zo blij met hem zijn) Samen staan we sterk en zo komen er meer dames die door hem zo bot behandeld worden
Tuurlijk wil ik een klacht neerleggen bij de klachten commissie. Is dan wel ruim 2 maanden geleden, maar voel me er nog steeds raar onder als ik zijn naam hoor..
heel veel succes ! zit echt met mn mond open naar je verhaal te kijken .. wat n @!$@$... hoop dat er wat met de klachten gedaan word.
ik zit hier ook met open mond te lezen ik ben v/d z is namelijk ook mijn gyn en ik heb er totaal geen problemen mee wij willen ook graag een baby wat niet wil lukken en mijn ha heeft me naar 9 maand door verwezen v/d z vond het wel wat vroeg maar nu we er toch waren zitten we toch in de mmm jeetje ik schrik er echt van
moppie ik hoop dat je positief zal blijven een vriendin van me had een ks gehad en moest op controle hij bekeek vanachter zijn buro de wond en merkte op zo van ach dat was de 2 keer toch?? hij dacht dus een 2 de litteken te zien, bleek de afdruk van haar onderbroekje (door de wond was alles nog wat opgezet) Succes in de MMM
Ikzelf loop daar niet. Maar mijn nicht heeft er wel bij gelopen. Die heeft hem met een beker water gegooid, nadat hij gezegd had dat ze een vreselijk mens was, en totaal niet in staat zou zijn om een goede moeder te zijn.
Hallo O wat zou ik graag met je nicht in contact komen dit soort zaken kan toch niet... De verhalen die hier gemeld worden zou ik graag bij een collega van Dr van der Z en bij de klachten commisie bekend maken, samen we staan we sterk, immers hoeveel vrouwen gaat hij nog zo behandelen?? Die arts moet een psychiater zoeken
pfff wat een arts! Hopelijk zijn er nog meer die mee een klacht in willen dienen, want deze hoort geen gyn te zijn. wat een botte zeg. Goed van je dat je stappen onderneemt.