Ik had mezelf nog zo voorgenomen om een beetje afstand te doen van het forum en nu zit ik hier toch weer een bericht te typen... Dit is de eerste maand dat ik me niet op de nod lijst heb laten zetten. Ik heb het zelfs vol kunnen houden om niet mee te lezen. Tot afgelopen week. Toch maar weer zo af en toe even spieken hoe het met mijn mede nod'ers ging. Vandaag is mijn vermoedelijke Nod, dus dag 29 van mijn cyclus, maar er heeft zich geen menstruatie aangediend. Ik weet ook niet waar ik rekening mee moet houden gezien mijn wisselende cyclus. Normaal merk ik dat mijn menstruatie komt doordat ik pukkels krijg. Die heb ik deze week ook wel gehad, maar kleiner als anders. Uit voorzorg begin deze week al chocolade in huis gehaald, want ach, ik zou toch snel ongesteld worden. Ik loop ook al sinds afgelopen maandag met een maandverband in mijn kontzak omdat ik s'ochtends wakker werd met buikpijn. Maar tot nog toe niks.... Wel heb ik afgelopen week wat kwaaltjes gehad waarbij ik twijfels kreeg. Zo had ik heel snel megavet haar, was ik af en toe wat misselijk en gaat mijn humeur soms naar overdreven boos of overdreven vrolijk. Ik voel niet de overdreven plopjes die ik normaal wel voor een menstruatie voel. Ook heb ik geen vaginaal slijm gehad wat ik standaard dagen voor mijn menstruatie wel heb. Heel geel bijv. Maar nu helemaal niets. Het is hardstikke kurk droog. Ik voel me niet opgeblazen en ook mijn borsten voelen niet steker of wat dan ook. Helemaal.... niets.... Nou had ik dinsdagochtend willen gaan testen. Mijn man is dan jarig dus dan een positieve test zou mooi zijn. Toch durf ik niet. Ben heel erg bang voor de teleurstelling. Hoe vaak heb ik dit jaar wel niet getest en hoe vaak was het negatief. Nou ja... Hij was nooit positief dus dat kan ook niet anders. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik droomde zelfs afgelopen nacht dat ik allemaal positieve testen had en heel veel mensen aan het vertellen was dat ik nu eindelijk weer zwanger was en zat ik me te bedenken hoe ik mijn familie op een leuke manier op de hoogte kon brengen van dit nieuws. Dat zal ik vast gedroomd hebben omdat ik het toch ergens hoop dat het weer een keer raak zal zijn.... Wat zouden jullie doen? Ook gekeken naar mijn cyclus, van hoeveel dagen zou ik ongeveer uit kunnen gaan? Jullie tips zouden erg welkom zijn!
Poe lastig zeg! Ik snap dat het erg lastig is om te bepalen wanneer je nou moet testen aangezien je cyclus. Je wilt eigenlijk wel, maar de teleurstelling voor een negatieve test is erger. Ik zou denk ik in jou geval proberen te wachten tot 33 dagen. Mocht je een late ei hebben gehad zou je dan toch meer duidelijkheid moeten hebben. Ofzo...lastig! Hopelijk hebben nog mensen een tip
Dank je wel voor je reactie padmee. Je hebt gelijk. Ik kan misschien beter wat langer wachten. Ik hoop ook dat er nog meer reacties komen
Ik zou zo lang wachten als je kunt. Lastig joh, je wilt het zo graag weten he haha. En als je gaat testen zou ik een gevoelige test gebruiken. Ik duim dat je snel een positieve test in handen mag hebben!
Het ligt er aan hoe je droom precies was voor je gevoel, maar ik droomde van een tweede streepje, voordat ik getest had voor de huidige zwangerschap. Toen de tweede streep er stond, was ik dus ook amper verbaasd. Afhankelijk van je droom zou ik dus wel testen dinsdag. Als ik het goed begrijp ben je dan op cd 31 en was je langste cyclus tot nu toe 33? Dan is het mogelijk denk ik om positief te testen. Maar ik snap ook zeker dat je geen teleurstelling kunt gebruiken tijdens de verjaardag. Wat zegt je partner?
Mijn ervaring met dromen is dat je vaak droomt wat je graag wilt, wat dus niks met de werkelijkheid te maken hoeft te hebben. Jammer genoeg . Ik zie dat je een uitschieter hebt van 38 dagen. Daarna 33 dagen of vroeger. Vandaar mijn eerste reactie met wachten tot 33 dagen. Maar het is inderdaad een kwestie van hoelang je het kan volhouden . Ik hoop dat je snel een positieve test hebt!
Ik zou toch voor dinsdag gaan. Mocht je nog niet ongesteld zijn natuurlijk. Maar gezien je rijtje kan het dan vast al wel duidelijkheid geven. Heel veel succes!
Dromen zegt mij meestal ook meer dat ik er dan teveel mee bezig ben. Dus daar doe ik ook niet zoveel mee. Ik wilde er alleen mee zeggen dat het toch waarschijnlijk aangeeft dat ik er veel mee bezig ben. Wat mijn man er van vind weet ik niet. Ik wilde het morgen met hem bespreken maar hij is heel makkelijk. Hij vind het wachten veel minder erg als ik en zou ook rustig zeggen dat we nog maar een paar weken moeten wachten. Tja... Ik kan dinsdag een gokje wagen. Wel nadat ik in overleg ben geweest met mijn man want die houd er niet zo van dat ik in mijn eentje ga testen. We zullen het wel zien. Misschien wacht ik ook nog wel wat langer. Ik weet niet zo goed. Het gaat er mij puur om dat ik niet mezelf de kop gek loop te maken. Ik heb overigens wel mijn eisprong netjes op tijd gehad. Gewoon na een dag of 14. Tenminste daar ga ik van uit omdat ik een paar dagen daarvoor altijd het vruchtbare slijm krijg
Wat ik deed was de langste cyclus aanhouden om te gaan testen. Bij mij was dat 32 dagen. Bij jou 38 zie ik. Ik zou daaraan vast houden en mocht je dan nog niet ongesteld zijn misschien bloed testen? En ja de teleurstelling is heel groot als je negatief hebt getest maar dat had ik ook als mijn menstruatie doorkwam. Misschien toch testen?
Ik zou gewoon testen, je wilt jezelf beschermen tegen teleurstelling maar dat doe je door vast te houden. Aan de hoop. Ik herken het zo goed, je wilt zo graag en elk signaal ( of ontbreken van) wordt in de weegschaal gelegd. Ik zou gewoon testen, is deze negatief da. Kan je nog een beetje hopen dat de test te vroeg is maar kan je ook al toelaten dat het misschien niet gelukt is. Mocht het toch niet zo zijn is de teleurstelling anders alleen maar groter. Succes, hoop dat je snel een posi test hebt!
mag ik mijn ei hier ook even kwijt? a.s. zaterdag ben ik een week over tijd. op maandag een test gedaan (3e nod dag) maar die was negatief. Wil zaterdag ochtend opnieuw een test doen. mijn langste cyclus van het afgelopen half jaar was 36 dagen, wat maakt dat ik morgen ongesteld kan worden. daarom ik zaterdag wil testen. mijn cyclussen zijn 30 dagen lang. Daar zit ik al een paar dagen mee. zaterdag opnieuw testen? wel of niet als nog ongesteld worden? wel of niet maandag verloskundige bellen? als ik toch ongesteld word hoeft dat laatste natuurlijk niet. zowel negatieve als positive test en niet ongesteld verloskundige bellen? evy3000 ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten en positief zult testen, suc6 bij de volgende test, ik duim voor je.
Lastig femku die onzekerheid. Ik zou dan inderdaad proberen niet meer te testen tot zaterdag. Het kan alle kanten nog op. De vraag over de verloskundige kan misschien beter iemand anders je vertellen. Zou het niet weten. Gaat het niet altijd eerst via de huisarts?
Dank je femku. Jij ook succes. Ik ben nog steeds niet ongesteld en morgenochtend ga ik nog een keer testen als er nog niks is.
Padmee - ik las ergens dat je tegenwoordig niet meer eerst naar de huisarts hoeft te gaan. en ik denk dat de huisarts zelf niks kan doen? behalve dan je informeren bij welke praktijken je terecht kan. ik heb er zelf 1 op het oog, ook gekeken naar welke er samenwerkt met de zorgverzekering. en is op loop afstand te doen. Kan natuurlijk wel de h.a. bellen. dat het in het systeem komt. maar eerst zaterdag ochtend die test (of ongi worden) doen.
Goede morgen. evy3000 - Hoe is het bij jouw afgelopen met testen? Hier vanochtend zwangerschapstest gedaan en binnen 30 sec resultaat. Positief, het ei gevonden. Veel veel succes, hoop echt voor je dat je snel goed resultaat krijgt.