vraagje over softijs en milkshakes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mir1976, 11 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een vraagje over het wel of niet mogen eten van softijs en milkshakes. Ik hoorde van de week dat softijs en milkshakes veel bacteriën bevatten, die ook schadelijk kunnen zijn voor je baby. (onhygiënisch gebruik van softijs/milkshakes apparaten)

Mijn vraag is, raden jullie het ook af om milkshakes (van mcdonalds bijv.) of softijs te eten? Als je die bacteriën binnen krijgt, is dat dan ook schadelijk voor het kindje?

Misschien gekke vraag, maar het weerhoudt me om een softijsje te gaan kopen... ach waterijs is ook best, maar toch..? Wat vinden jullie?

groetjes mirjam

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mirjam,

in softijs en bolletjes ijs zitten meer bacteriën dan in waterijs. Zeker met warm weer heb je dan meer kans op bacteriegroei in de ijsmachines. Als het goed is maakt elke winkel zijn ijsmachine dagelijks schoon, dus de knas op besmetting is minimaal klein. Je kunt gerust ijs eten hoor. Je wordt er hoogstens zelf een beetje ziek van als er echt veel bacteriën in zitten, maar het kan geen gevaar voor je kindje. De bacterieën die er eventueel zitten zijn niet schadelijk.

Mirjam

Deel Deze Pagina