Sinds december woon ik in een huis midden in het bos. Helaas klikt het niet zo met verhuurder. ( komt afspraken niet na) Nu zag ik eergister een leuke woning bij mij in de buurt van alle gemakken voorzien. Voor mij was het echt een droom huis. Nu had ik contact gehad met verhuurder en die heeft huis zo goed als toegezegd. Nu had de makelaar vorige week een bezichtiging gehad maar nog geen reactie. Nu belde ik de makelaar en zegt ja is verhuurd. Ik zeg en dat is besproken met verhuurder? Zegt hij ik heb ze het goede nieuws nog niet. Verteld. Ik zeg bel ze dan maar want ze willen het huis liever aan mij kwijt. Dus hij bellen na verhuurder en na 15 minuten gaat de tel. Ik blijf bij mijn stand punt klaar. Belt de verhuurder mij op en zegt nou hij dreef z'n zin erg door we voelden ons er niet prettig bij en hij begon op ons gevoel te spelen. Dus nu is mijn droom huis aan mijn neus voorbij gegaan! Zegt de makelaar ook nog zo leuk als we iets anders hebben laten we je het weten. Dus ik heb brutaal gezegd stop die woning dan maar in je reet!!!
TS wil een huis huren, verhuurder had het praktisch al aan haar toegezegd. Nu heeft de makelaar een andere huurder voorgesteld aan de verhuurder en zich een beetje lopen opdringen en de verhuurder is nu akkoord gegaan met die partij. En TS loopt haar droomhuis mis... Correct me if i'm wrong
Als de verhuurder het mondeling heeft toegezegd aan jou is het al bindend Dus je kunt eventueel nog aanspraak maken op de woning. Mijn schoonouders hadden het ook en ze hebben de woning uiteindelijk wel gekregen
Overigens is het wel heel zuur voor je TS, maar de verhuurder had het je nooit mogen 'toezeggen'. Het zit bij een makelaar in de verhuur, dus hij had je moeten doorverwijzen naar de makelaar. En dat die nu net toevallig een andere verhuurder wil gaan voorstellen is jammer, maar helaas voor jou. Naar mijn idee heb je een verhuurder getroffen die te makkelijk met ja beantwoord. Jammer!
Wij hebben eens iets willen huren en daar was het zo dat de verhuurder uiteindelijk beslisten wie het werd en niet de makelaar die ze hadden in geschakeld.
Maar het zal ongetwijfeld de verhuurder zijn geweest die het eindoordeel had, en de makelaar heeft de lastige taak dat aan jou door te geven. Wat een verhuurder face to face zegt zegt uiteraard helemaal niets. Veel mensen durven geen 'nee' te zeggen. En daar betaalt men dus een makelaar voor...
Zou het er niet bij laten zitten en gewoon nog een keer contact opnemen met de verhuurder! Ook op zijn gevoel spelen en zeggen dat dit echt, echt, echt je droomhuis is en het roch nog een keee wil proberen Succes!
Lastige is verhuurder is vanavond weg gegaan en komt volgende of week er op pas weer en hij belde anoniem