Een 3 maanden geleden hebben ik en mijn vriend besloten om voor een kindje te gaan. Aangezien ik van nature een héél onregelmatige cyclus heb (gemiddeld 50 dagen) zijn we een 4-tal weken geleden naar de gyneacoloog gegaan. Hij raadde ons aan om de temperatuur bij te houden. Normaal zou deze stijgen van zodra er een eisprong plaatsgevonden heeft. Nu sindsdien hou ik ook dagelijks mijn temperatuur bij en schommelde deze tussen de 36,4 en 36,6 graden. Op een dag steeg deze naar 36,81 en dag erna daalde die terug tot 36,28. Daarna weer rond de 36,4 - 36,6. Nu vorige vrijdag had ik enorme hoofdpijn, en buikpijn met gevoel te moeten braken. En dag erna stijging tot 36,8. Dag later daalde die terug tot 36,4. Ik weet nu niet of er een eisprong heeft plaatsgevonden of niet, afwachten wat de temperatuur morgen zegt. Tijdens het bezoek aan de gyneacoloog heeft hij ook een inwendige echo genomen. Daarop was duidelijk te zien dat er een rijpe eicel klaarzat. Is dat normaal dat deze dan nog zo lang blijft zitten en dat er dan pas 4 weken later een eisprong plaatsvindt (tenminste als mijn temperatuur morgen terug stijgt en dan aanhoudt). Heeft er nog iemand hetzelfde meegemaakt ?
Een tip: meld je aan op Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting en voer daar je temperatuur in. Dan geeft het programmaatje aan op basis van je temp of je eisprong is geweest. Op basis van wat je schreef, steeds 36.4-36.6, met 2 afzonderlijke uitschieters naar 36.8, is je eisprong nog niet geweest. Hier voor mijn ei oom temp tussen 36.5-36.8, na mijn ei 37.0-37.2. Je temp moet minimaal 3 opeenvolgende dagen minimaal 0.3 graden hoger zijn.
ik denk dat je ei wel probeert te springen maar dat dit nog niet gelukt is. normaal na de eisprong stijgt hij met minstens 0.3 en blijft hij hoog tot je weer ongesteld wordt. als je zwanger bent blijft hij hoog. Ik denk dus dat je ei het wel probeert maar dat het niet lukt.
heb nu wel al 3 dagen af en toe steken in mijn buik en gevoel dat ik moet overgeven, maja mijn temperatuurmetingen geven niet eens aan dat er een eisprong is geweest dus kan ik ook niet zwanger zijn. Of ik doe mijn metingen verkeerd.
ik meet telkens voor ik uit mijn bed stap in de mond onder de tong in de week is da meestal rond hetzelfde uur, maar int weekend is da later ondertussen terug 36,4 pfff en we zitten al op dag 31 van de cyclus, en blijkbaar nog steeds geen eisprong gebeurd.
precies wat ik wilde zeggen... en proberen in het weekend toch dezelfde tijd temp op te nemen. even een wekker zetten
het is mijn gyneacoloog die zei dat ik onder de tong moest meten deze morgen amper temperatuur gemeten van 36,06. Enorme dip zou ik zeggen.
Hmm.. Aan je kaartje te zien heb je echt nog geen eisprong gehad . Het niet iedere dag op dezelfde tijd meten maakt hier niet zoveel verschil, maar er zit hier dan ook hooguit anderhalf uur tussen. Maar hey, misschien heb je gister/vandaag je ei wel gehad! Je ziet het pas een aantal dagen later immers.
Mijn arts zou dat eergisteren ook (dat het mocht). Het gaat er meer om da je het altijd op dezelfde plek doet. Het gaat meer om de schommelingen, niet om de exacte temperatuur.
idd een enorme dip de 25ste en sindsdien alleen nog maar gestegen, zit nu op 36,67 hopelijk blijft hij nu stijgen, of toch in die buurt moet niet meer zakken van mij
hey shirley ik zie op jouw grafiek dat er onderaan zo staat W, C en E en zo nog van die dingen ? waarvoor staat dat eigenlijk ? Is dat iets wat jij zelf opgeeft of niet ? trouwens een proficiat met je zwangerschap
dank je... als je bij FF je gegevens van de dag invuld kun je ook invullen hoe je cervixslijm eruit ziet E=eggwhite (rekbaar slijm) W=wattery, C=creamy
heb een probleempje met de temperatuur van deze morgen uit gewoonte kijk ik enkel naar de laatste 2 cijfertjes van de temperatuur, dus ik las 06 dus redeneerde 36,06 en voor ik het wist had ik dat afgezet. Bij het terug aanzetten was die temperatuur weg, dus begon ik te twijfelen was het nu 36,06 of 37,06 (wat heel fijn zou zijn). Heb dan beetje later opnieuw gemeten (maar niet zo echt veel slaap eigenlijk tussen) en toen was de meting 36,32. Dus dit deed mij nog meer twijfelen! Normaal daalt die temperatuur wel eens je wakker bent dus zou ik geneigd zijn dat het 37,06 moet zijn. Maar ben het nu wel nie zeker. Welke temperatuur moet ik nu nemen.