onze kleine man is bijna 4 maanden en spuugt sinds vorige week aardig veel..hij heeft dat eigenlijk nooit gehad. hij huilt er ook ontzettend veel bij en heeft sneller honger, logisch want hij spuugt veel weer uit. wel bij de HA geweest maar die kan niets vinden..iemand hier ervaring mee?
Ja die ervaring heb ik. Mijn kleine had geen Reflux maar zat er wel tegenaan en had daar schijnbaar toch last van omdat hij regelmatig spuugde. Ik zou even daarop laten testen, vooral omdat hij ook zoveel huilt en er dus echt last van heeft, dat had de mijne dan gelukkig weer niet. Succes iig!
Blijkbaar kan het wel in 1 keer opkomen... Geef je borst of flesvoeding? Als je borstvoeding geeft, kan het zijn dat hij opeens veel meer melk uit je borst haalt en dat dat dus te veel voor hem is (waardoor hij er last van krijgt). Maar inderdaad, aangezien ie huilt, heeft ie misschien ook last van opkomend maagzuur. Daar zou je maagzuurremmers voor kunnen halen, misschien dat dat helpt.
Sandhya: Ja dat kan zomaar ineens voorkomen omdat je kleine nog zo klein is. Mijne had het ook en dat bleek net geen Reflux te zijn maar het was wel zover dat hij medicijnen ervoor kreeg, en nu heeft hij nergens last meer van. MerleQ: Dat opkomend maagzuur waar jij het over hebt dat heet Reflux, en dat is niet goed/fijn voor je kleine. Dan geeft een baby teveel terug, en voelt hij een hele vieze bittere smaak in zijn mond, net als je zelf zou spugen, en de medicijnen tegen Reflux die voorkomen dat teruggeven van de melk.