De mijne snapt het helemaal Vroeg ook steeds zelf: "Hoe zit het dan met..." En zelfs: "Wanneer is je NOD" Wij zitten in de mmm, dus ook wel logisch dat hij er veel van weet..
Mijn man weet er wel wat van. Maar niet alle ins en outs als hoelang een eicel leeft, hoe vaak je het beste kan vrijen rond je eisprong, of hoe lang zaadcellen leven ect. Ik zorg wel dat hij weet dat de eisprong er aan komt. Met het resultaat dat mijn man afgelopen week zei; volgens mij is dit wel een goede ronde geweest, en hebben de afgelopen niet zoveel zin gehad. Uhmm...nee hoor schat...daarin hebben we steeds goed gezeten. Laat ik nu maar hopen dat ze voorspelling ergens anders op doelde, en dat ik over 11 dagen met een positieve test in mijn handen sta
Mijn vriend snapt het ook niet echt precies hoe het allemaal in elkaar steekt zolang ik het maar weet zegt ie Hij zegt wel tegen al ze vrienden (aangezien ik al 2x in een keer zwanger van hem ben geraakt) ja ik weet nu al als we even niet opletten dat het zo voor elkaar is Dat weet ie dan wel Wij zijn trouwens wel allebei van we zien het wel wanneer het raak is. Heb ook nog nooit een ovu test in handen gehad
Die van mij snapt er ook helemaal niks van. Van de week legde ik hem uit dat me eitje op springen stond, zegt meneer doodleuk je bent toch geen kip met je eitje?. Uitleggen heeft geen zin hij wilt het niet horen en denkt inderdaad dat het veelste moeilijk is
Mijn man is er gelukkig wel van op de hoogte, maar een smiley face was voldoende om voor hem te weten dat hij aan de bak mocht <3
Tijdens biologie krijg je wel wat over zwanger worden maar niet alle in's en out's ervan. En lijkt me ook dat je op de middelbare school als puberende jongen wil weteen hoelang een cyclus duurt en bijbehorende menstruatie enzo
Over het algemeen wel. Hij kijkt ook altijd mee naar ovulatietesten en toen ik temperatuurde keek hij elke morgen op FF naar mijn kaartje. Voor de grap zegt hij wel eens 'ooo dat is een streepje we moeten vrijen'.. Maar dan als lokkertje hihi. Toen ik vorige keer op 10dpo negatief testte zei die dat ik nog vroeg was en er nog genoeg kon veranderen. Dus ja, ik denk wel dat hij een hoop snapt.
Mijn vriend weet mijn cycles soms beter dan mij (Het grote voordeel is vooral dat hij altijd zorgt dat er chocolade en ijs in huis is zodra PMS een monstertje van mij maakt). En hij snapt het hele ei ovulatie verhaaltje gelukkig ook.
Mijne snapt het volkomen. We proberen samen een gezin te stichten en zijn er goed mee bezig. Ik zoü het erg vinden als hij er absoluut niets vanaf zou weten. Hij zegt af en toe komende week komt de eisprong eraan toch
Mijn mannetje weet het nog beter als ik zelf! toen ik net gestopt was met de pil kwam ik er ff niet uit hoe ik moest tellen nou hij heeft me alles haarfijn uitgelegd..
Die van mij snapt t ook. Wel na uitleg. Ik heb meestal rond cd 9 of 10 m'n eisprong, dus zodra ik stop met bloeden beginnen we gelijk al met zaadjes te planten. Wat dat betreft, hij vraagt t ook of ik bv nog bloed of dat t al gestopt is wanneer ik vruchtbaar ben en hij weet dat, heeft ie (gelukkig) alleen maar meer zin.
De mijne doet het op gevoel. Net als ik zelf (ooit), trouwens. Sinds ik er zo mee bezig ben, blijf ik ook rekenen - tegen eigen zin in - maar hij kijkt gewoon naar mij en lijkt te weten wanneer mijn eitje springt of wanneer ik ongesteld moet worden. En dat lukt hem iedere maand opnieuw zowat op de dag af. Of dat nou aan mijn stemming ligt of aan zijn intuïtie... ach, who cares!
Ik heb het ooit heeeeeel globaal uitgelegd als een klok. Om twaalf uur ben ik ongesteld en om half zes heb ik mijn eisprong. Dat betekent dat ik ongeveer vanaf drie uur vruchtbaar ben. En toen snapte hij het.
Hier weet mijn vriend t redelijk. Hij heeft nooit examen in biologie gedaan (en alles verdrongen haha), dus hij weet alleen wat hij van mij en de arts hoort. We zitten ook in de MMM en hij is gelukkig wel geïnteresseerd in t hoe en wat. Hij weet wat PCO is, wat welk medicijn doet en wanneer ik mn echo's heb. Hij weet dat ik niet ongesteld moet worden op de NOD en dat t dan goed is maar hij weet niet dat je ook iets eerder kan testen. Dus daar heb ik al eens stiekem gebruik van gemaakt in voorgaande rondes. Hij houd precies in de gaten hoe laat de meds uit de koelkast moeten. Hij weet dat er een follikel moet groeien en springen. En vraagt daar ook vaak naar. Hij noemt wel consequent de follikel een "ei". Verder vind hij vooral dat ik veeeeel te lang ongesteld ben. Daar zeurt hij na 2 dagen al over haha. En dat we vooral moeten "oefenen" voor als t ei springt. Een echte vent dus. Ik ben blij dat hij zo geïnteresseerd is. Hij leert elke cyclus meer bij en vraagt regelmatig naar of ik al *naam toekomstig kindje* aan t maken ben. 1 ding ga ik hm niet wijs maken. En dat is vanaf wanneer ik precies kan testen. Ik probeer hoe dan ook te wachten tot de NOD en samen te testen. Maar wil mn opties open houden zeg maar hihi.
dan is de mijne een van de weinige die niet weet op welke dag ik van me cyclus enzo zit hahaha laatst las ie een stukje wat ik hier had getikt en wist niet eens wat een follikel was
Hier heeft hij een redelijk idee. Hij snapt dat normaal gesproken de eisprong 2 weken na het begin van de menstruatie begint, en dat een normale cyclus 4 weken duurt. Maar bij mij gaat dat niet op die manier, en ik kan er zelf dus niks van snappen, laat staan dat hij het begrijpt. Wat hij wel nog niet helemaal snapt is dat je pas op je NOD kan testen, en niet 1 week eerder al. Hoe vaak ik dat ook zeg, dat lijkt niet door te dringen.
Ik: schat op m'n forum staat de vraag of jij weet hoe m'n cyclus werkt. Hij: schat jij knipt met je vinger als ik er op moet , that s all I need to know. Hahahaha ik gok dus een nee