Ja natuurlijk geldt dat ook voor Jan. Het zal me een worst wezen of Jan het moeilijk heeft met zich zelf vanaf het moment dat Jan met zijn tengels aan mijn spullen zit. Ik heb het ook niet over onderscheid tussen die twee, mijn punt was dat ten opzichte van vlinder die aangaf dat wij onze hand in eigen boezem moeten steken als Ahmed ons besteelt. Dat vind ik zo'n onzin. Ik steek mijn hand niet in eigen boezem als iemand mij besteelt.
Ik zeg niet dat je moet. Maar het zou je sieren als je je meer in zou lezen. Iets onzin vinden is zo'n nonargument. Je sluit meteen de communicatie af.
En wie zegt dat men zich niet inleest of begrijpt hoe bepaalde dingen in het leven kunnen lopen. Ik vind het erg interssant om mezelf in mensen te verplaatsen en te begrijpen wat iemand beweegt om bepaalde keuzes te maken. Misschien kan ik er zelfs nog enigszins begrip voor opbrengen. De film John Q is een prachtige film en een heel mooi voorbeeld. Dat vind ik trouwens wel haaks staan tenopzichte van een Ahmed die steelt, want daar heb ik mijn eigen gedachtens bij. Maar goed, ik ga niet mijn hand in eigen boezem steken, en dat is wel waar je het over had. Niet over inlezen of inleven maar over een hand in eigen boezem steken. Ik werk hard voor mijn spullen, en dan ga ik niet bij mezelf te raden dat ik misschien schuld heb aan het feit dat Ahmed mij besteeld. Dat is een hele bewuste keuze van Ahmed geweest. En laten we heel eerlijk wezen, hier in Nederland hoeft men geen enkele reden te hebben om andermans spullen te stelen. Als je niet kunt of wilt werken dan krijg je bijstand, dat is absoluut geen vetpot maar je kunt er gewoon mee in je basisbehoeftes voldoen. De enige goede reden om te stelen is, naar mijn inziens, als je niet aan je eigen, of van je naasten, basisbehoeftes kunt voldoen. Iets onzin vinden is geen argument maar een mening, een argument is wat er daarna of daar voor komt.
Laat me het dan anders formuleren. Op papier Nederlandse criminelen. Sorry hoor , maar blijkbaar is dit ook een land waar je niet je mening mag geven want je bent gelijk racistisch. Het zijn toch gewoon feiten dat het merendeel van de criminelen getint zijn of niet ? Is het dan racistisch om dat te zeggen ? Of is het gewoon de waarheid ?
En daarom wil hij lijsten aanleggen van moslims die legaal in het land wonen, noemt hij Mexicanen verkrachters en zegt hij dat een gevierd civil rights activist 'geen woorden maar daden' moet stellen? Kom op.
Jouw waarheid en absoluut racistisch. Wist je dat de meeste criminelen mannen zijn? Zullen we die ook allemaal gaan wantrouwen? Oh nee dat mag niet want dat is seksisme. Je kunt iemand niet aankijken op uiterlijk, komaf of wat er tussen de benen zit. Dus open je ogen: je bent een racist.
Het zijn toch feiten ? Nederlandse criminelen moeten ook gestraft worden net zo goed dus dat is bij mij gelijk. Het gaat erom dat het merendeel van de criminaliteit gepleegd wordt door niet Nederlanders of mensen met de NL identiteit maar een andere afkomst.
Ik zeg alleen wat hij zelf heeft gezegd, ik zeg niet wat ik denk. Dus ik ben benieuwd wat er van gaat komen.
ik snap vooral niet dat in heel amerika er geen twee betere presidentskandidaten te vinden waren dan deze 2 dat is vooral erg triest clinton was niet beter geweest dan trump
Ja is het mijn waarheid ? Of is het dé waarheid ? Heb zelf ook een buitenlandse partner , lijkt me dan niet dat ik racistisch ben. Het gaat er gewoon om dat Wilders wel iets aan het probleem wil doen en het probleem ook ziet zoals het is. Durf jij s avonds langs een groepje 'buitenlandse jongeren' lopen dan ? Ik ken zelf een Marokkaanse vrouw die dat zelfs niet durft. En zelfs zij zegt het. En ik durf het ook niet. Tuurlijk is niet iedereen crimineel , maar tegenwoordig 9 van de 10 die je ziet wel. Als je vindt dat ik racistisch ben dan so be it.
Ik was ook wel wat in shock toen Trump het werd. Maar Clinton was ook geen goede keus geweest denk ik. Al denk ik dat Trump meer schade kan aanrichten. Ik verwacht alleen niet dat hij 4 jaar gaat uitzitten. Of er staat iets te gebeuren waardoor hij af moet treden of hij krijgt een kogel Ik kan hem overigens niet uitstaan. Zijn manier van praten, z'n handgebaren en lichaamstaal. Ik vind het walgelijk en geen fijn beeld om naar te kijken.
Clinton was zeker geen Obama. Maar álles zou beter zijn dan een narcistische, seksistische en racistische post-truth brulboei als Trump.
Nee, dat klopt niet. Het is wel zo dat criminelen met een andere achtergrond vaker in de gevangenis zitten. Waar een blanke er vanaf komt met een voorwaardelijke straf of een enkelband. Het is perceptie en die is enorm gekleurd. Jammer dat mensen als jij daar met open ogen intrappen en dan nog zitten te zeuren 'dat je niks meer mag zeggen'. Je mag alles zeggen, ga dan niet huilen als anderen je tegenspreken. Daar kan de Grote Blonde Leider ook niet tegen. Lichtgeraakte types allemaal.
9 van de 10? Jonge jonge, ga eens statistieken inkijken ofzo... En wat denk je dat Wilders hieraan gaat kunnen doen? Niks.