Dames, Na echt bijna 30 dagen overtijd en 6 testen veder heb ik vanochtend getest! En raad eens! POSITIEF ik weet niet wat er door me heen ging ik trilde helemaal. Ik kan het nog steeds niet geloven, en ben ook benieuwd hoe ver ik ben. Mijn laatste menstruatie is 14 april ben ik dan 8 weken zwanger? x Nadja
Dat het wachten wel waard! Gefeliciteerd! Poeh... het kan zijn dat je een ongi hebt overgeslagen. Het kan zijn dat je ei heel erg laat is geweest. Of je bent een van de weinigen die pas heel laat positief test. Ik denk persoonlijk 1 van de eerste 2? A.s. maandag even een vk bellen en je verhaal voorleggen. Dan krijg je vast binnenkort al een echo omdat je termijn onduidelijk is. Succes!
Gefeliciteerd! Ik zou maandag de vk maar bellen! Die kan bepalen hoe ver je bent. Misschien maak je laat hcg aan en ben je acht weken, maar je kunt ook een late eisprong gehad hebben. Geniet ervan. En test evt met zo'n clearblue met indicator
Gefeliciteerd!! Wat heerlijk zeg, dat is zeker het wachten waard..! Is het niet zo dat die aantal weken test dat ook aangeeft aan de hand van de hoeveelheid HCG? Als je dat dus laat aan maakt dan klopt die test niet met de werkelijkheid.. Of klopt het totaal niet wat ik zeg? Heb er geen verstand van hoor, maar dat leek mij logisch..
Gefeliciteerd! Die aantal weken van het cb kloppen niet hoor. Ik was 5 weken zwanger en toen zei hij 3+. Ligt ook aan de hoeveelheid hcg die je aanmaakt. Even de vk bellen.
gefeliciteerd!!! Tja ik testte bij beide meiden pas heel laat positief hoor, dus het kan! Ik maak niet veel HCG gaan dus jij waarschijnlijk ook niet Maandag een verloskundige bellen voor een echo, dan weet je het zeker! Geniet ervan!
Eh dan klopt hij toch wel? 3+ betekent 3 weken of meer Die test kan alleen 1, 2 of 3+ aangeven, verder gaat hij niet
Die tests kloppen wel, want hij geeft aan 3+ en dat betekend 3 (of meer) weken na de bevruchtig. De twee weken voor je bevruchting moet je erbij optellen (die krijg je er altijd standaard bij) en dan kom je op 5. Als er staat 1 - 2 weken ben je dus 3 - 4 weken zwanger Als er staat 2 - 3 weken ben je dus 4 - 5 weken zwanger En dan bij 3+ ben je 5 of meer weken zwanger. Wel is het zo dat iedereen verschillend HCG aanmaakt in een verschillend tempo, dus daar zitten wel verschillen in, maar over het algemeen komt het toch wel aardig overeen met elkaar!
Hoi Dilara, Afgelopen maandag bij de Huisarts voor het laatst negatief ik zat toen op dag 51 van mijn cyclus.
hoezo klopt dat dan niet? 3+ wil zeggen 5 weken of langer, klopt dan toch? @ laat HCG aanmaken; ik vind dat pure onzin. HCG is nodig om de zwangerschap in stand te houden. HCG kun je dus niet pas met 8 weken aanmaken, dan zou de zwangerschap allang ten gronde zijn gegaan, omdat de vrucht sterft als er geen HCG aanwezig is. aangezien je HCG rond de 8 weken over de 100.000 zit volgens de tabellen en de meeste testen bij 25 HCG al positief aanslaan kan het niet dat je met 8 weken pas positief test en bijv met 7 weken niet. ik denk dus dat je een late eisprong hebt gehad en nu gewoon 4 weken zwanger bent ipv 8
Nou, bij de zwangerschap van mijn oudste wist ik precies wanneer mijn eisprong was (tempen en ovu testjes)... en toch had ik pas een hele lichte posi test op dag 40 (dpo) en een duidelijke op 44 dpo...of wel 6,5 week zwanger!!! Klopte overigens precies met de echo's... TO, gefeliciteerd meid! Fijn dat je nu eindelijk duidelijk hebt én 2 strepen op de test.
als je 44 DPO ( days PAST ovulation, dus 44 dagen NA de eisprong bent) ben je 14 DPO 4,0 weken en 44 DPO ( 30 dagen later dan 14 dop waarop je 4,0 weken bent) dus 8 weken en 2 dagen. ik ben nu 9 weken en heb ook een zeer vage positieve test die je nauwelijks ziet terwijl hij met 4,0 weken knalpaars was. als je HCG boven de 100.000 komt is je HCG te hoog voor een zwangerschapstest om te meten en krijg je dus een zeer vaag lijntje op de clear blue site staat ook dat als je verder dan 7/8 weken bent een zwangerschapstest onbetrouwbaar is en dus ook verkeerd uit kan slaan omdat je hormoonlevel te hoog om te meten is. als je bijv 8 weken bent is het onmogelijk een HCG van bijv 15 te hebben ( test meet vanaf 25) want dan kan het vruchtje niet groeien. zonder HCG = geen groei van het vruchtje en eindigd het dus in een miskraam. vandaar dat het HCG ook elke 48 uur verdubbeld en rond de 8 weken op de 100.000/150.000 zit. Na de 12 weken daalt het HCG aanzienlijk omdat dan de placenta het kleintje voorziet van voeding en de dooierzak afsterft waarvoor HCG nodig is, want zonder HCG geen dooierzak die het kleintje voorziet van voeding de eerste 12 weken hCG waarde in weken vanaf bevruchting* : 3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml 4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml 5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml 6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml 7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml 9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml 13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml 17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml 25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml Niet-zwangere vrouwen: <5.0 mIU/ml Vrouwen in de overgang: <9.5 mIU/ml
Nee, het was dag 40 en 44 van cyclus... 2 weken en 2,5 week overtijd... dus 6,5 week bij een knaltest Ik telde verkeerd op mijn FF kaartje
Ga er maar vanuit dat je op het moment van de eerste positieve test ergens tussen de 3 en 4 weken zwanger bent Eerste dag van laatste menstruatie is niet een heel betrouwbare graadmeter voor de duur van je zwangerschap, zeker niet als je overtijd hebt gelopen. Dikke kans dat je een eisprong hebt overgeslagen en dat je daardoor nu pas positief test