Ik had gister de hele middag buikpijn. Behoorlijke buikpijn. Ik heb op 1700uur het ziekenhuis gebeld en mocht komen. Mijn buik voelde wat gespannen maar niet keihard ofzo. In het ziekenhuis ctg gehad .. hierop zag ik zelf af en toe een klein heuveltje. Na 10 minuten een vlakke lijn en dat bleef zo. Mijn buikpijn was toen ook minder. De baby schopte in het begin wel telkens tegen het schijfje aan. Na de ctg baarmoedermond meting. Vorige keer was deze 3.7 en nu 3.6. Ze zei dat het per keer weleens kan afwijken maar dat dit normaal is. Het is mamelijk de 2e keer meten 4.0 geweest. Conclusie: niks aan de hand. Pijn wellicht groeipijn. Ik ga het bij de controle nog eens vragen maar wat waren nou die bergjes op de ctg? Was dat dan niks? Ze had het over activiteitjes en wat prikkeling van de BM.
Op een CTG heb je verschillende lijntjes lopen. De hartslag van de baby, de hartslag van jou en ook de activiteiten van de baby / harde buiken van jou. Mij hebben ze dat toen netjes allemaal uitgelegd toen ik de eerste keer een CTG kreeg dus het was voor mij erg duidelijk. Toen wist ik ook welk lijntje waar voor was en hoe het eruit moest zien. Dat de baby steeds aan het schoppen was komt vaker voor, dat deed F. ook steeds tegen het schijfje van de CTG in het begin en dan krijg je ook een heuveltje want door het schoppen creëert de baby een harde buik bij jou. Als er iets niet goed was geweest met de CTG dan hadden ze je dat echt wel verteld, maar je had dat toch ook kunnen vragen na afloop van de CTG? Dan hadden ze je dat kunnen uitleggen en had je je nu niet druk zitten maken.
Ik heb ook maandag een ctg gehad en de beeb was heerlijk druk had dus ook mini heuveltjes (echt hele kleine) op de weeën lijn, maar volgens de gyn waren dat nog niet eens harde buiken te noemen. Anders hadden ze daar echt wel wat over gezegd.
Ja ik had het gister kunnen vragen maar mijn hoofd zat vol. Ik was gewoon voor dat moment opgelucht en meer ruimte was er niet. Daarbij was de gyn meteen weer weg. Later borrelen dan vragen op dat heb ik altijd. Heb wel extra controle deze week dus noteer mijn vragen even. Nedankt dames
Je bm trekt ook als je niet zwanger bent regelmatig samen. Dus ook tijdens de zwangerschap, dit zijn die "heuveltjes" op de ctg. Je bm hoort samen te trekken, het is een voorbereiding op het grote werk. Als de gyn hey niet zorgwekkend vind (en ik vind het ook niet zorgwekkend klinken) zal het waarschijnlijk allemaal goed zitten! Bmm van 3,6 tm 4 is super netjes trouwens!
Hey hoi Elliepellie dank je voor je reactie, als ik jou hier niet had Maar ben gerust gesteld vandaag hoor. Alles is gewoon in orde zei de gyn En mag gerust straks met 28 weken een cursus gaan volgen. Tot die tijd niks. En als het tot die tijd rustig blijft, gaat ze er ook vanuit dat het bij mijn zwangerschap hoort.