RTVNOORD heeft een mooie reportage gemaakt over de nieuwste trend op gebied van een keizersnede. Vanavond is deze reportage te zien op rtvnoord, voor de liefhebber een linkje: Reportage 'natuurlijke keizersnede' op TV Noord - iPad - RTVNoord.nl
Dit gebeurt al even in het SJG Weert! Zij waren als eerste ziekenhuis die dit toepaste en ook het eerste ziekenhuis die jaren geleden de epidurale beschikbaar stelde tijdens de bevalling. Ik vind het een heel goed iets! Alle ziekenhuizen zouden hierin moeten volgen mits moeder en baby het goed maken!
Ik heb er voor gestreden in mijn zh, maar helaas verloren! Ik hoop dat het de standaard gaat worden. Bij een volgende ben ik in staat om naar Groningen te rijden voor mn bevalling
Mijn vriendin is vorig jaar bevallen in Katherina in Eindhoven, en kreeg haar zoon direct na de ks op haar borst. De baby is de hele tijd bij haar gebleven, tijdens het dichtmaken van de wond, en in verkoeverkamer enz. Maar geboren zien worden... gebeurt dat dan bij een natuurlijke bevalling altijd? Ik heb zelf een ks gehad, maar heb van vriendinnen nog niet gehoord dat zij hun baby 'uit' zagen komen.. Staat dan ook iemand met een spiegel of zo? Want ik weet niet of ik het bij een ks zou willen.. mijn gapende buik zien.. ik kan daar personlijk niet zo goed tegen..
@Adi,heb je het filmpje gezien? Daar kijkt die vrouw ook mee,je kijkt van boven af he dus geen open gapende wond. Ik ben nog nooit "gewoon" bevallen maar dan kun je toch ook mee kijken hoe de baby eruit komt zodra het hoofdje komt en volgens mij hebben er vrouwen idd een spiegel.
Ik heb zelf niet mee kunnen kijken tijdens de gewone bevalling is me ook niet gevraagd. Maar al hadden ze het gevraagd had ik op dat moment denk ik ook geen ja gezegd.
ok, dan ken ik persoonlijk niemand die dat zelf ook zo gedaan heeft (kijken met een Spiegel) bij mijn ks heeft een verpleegkundige alles gefilmd overigens, maar wel van een gepaste afstand. Vond het prachtig om te zien. ik heb zelf wel enorm veel last gehad dat ik mijn kinderen pas 2,5 uur na de ks voor het eerst gezien heb...
Mijn vk had een spiegel voorgehouden zodat ik hetzelf kon zien (natuurlijke bevalling) maar ik vond het er raar/eng uit zien dus legde ze de spiegel weer weg haha
Ik ben 9 maanden geleden met een geplande ks in het Martini bevallen, toen kon je nog niet zelf meekijken (maar hoefde van mij ook niet). Echter kreeg ik wel direct mijn baby in een luiertje bij me, dat was echt een hele verbetering met de keer daarvoor toen ik mijn dochtertje pas na 2 uur zag. Echt heel goed dat ze dit doen in het Martini.
Ik krijg binnenkort ook zo'n keizersnede in het st. Antonius ziekenhuis in Nieuwegein, ik heb me hiervoor zelfs speciaal laten doorverwijzen naar dit ziekenhuis, omdat ze dit bij het ziekenhuis waar ik eerst liep nog niet doen..
Leuk, ik ken de vrouw uit het filmpje!!! Ik ben zelf ook 2x in het Martini bevallen, geen ks, maar ik ga nu zeker weer daar bevallen! Erg goede ervaringen in het Martini!
@Adi: de vk heeft het mij gevraagd of ik met een spiegel wilde meekijken naar de geboorte van mijn kinderen. Maar ik had daar totaal geen behoefte aan, ik heb het gewoon vanaf boven gezien en niet vanaf onder. Bij een ks zou ik het al helemaal niet hoeven zien, denk ik.
Ik had destijds dolgraag mee willen kijken. Ik was zoooo pissig dat ik een groen gordijn voor mijn neus kreeg! Belachelijk vond ik dat toen!