Natuurlijke keizersnede in Martini Ziekenhuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lolsmurf, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
  2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Wauw. Waarom kan dit niet overal??

3. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    wat mooi. hoop dat dit snel overal kan.

4. MLkids

MLkids Niet meer actief

Dit gebeurt al even in het SJG Weert! Zij waren als eerste ziekenhuis die dit toepaste en ook het eerste ziekenhuis die jaren geleden de epidurale beschikbaar stelde tijdens de bevalling.

Ik vind het een heel goed iets! Alle ziekenhuizen zouden hierin moeten volgen mits moeder en baby het goed maken!

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Oh wauw....dat is geweldig!

6. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb er voor gestreden in mijn zh, maar helaas verloren! Ik hoop dat het de standaard gaat worden. Bij een volgende ben ik in staat om naar Groningen te rijden voor mn bevalling ;)

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ow wouw wat had ik dat graag gewillen bij mijn ks.
    Wilde em zoooo graag gelijk bij me!

8. adi

adi Niet meer actief

Mijn vriendin is vorig jaar bevallen in Katherina in Eindhoven, en kreeg haar zoon direct na de ks op haar borst. De baby is de hele tijd bij haar gebleven, tijdens het dichtmaken van de wond, en in verkoeverkamer enz.

Maar geboren zien worden... gebeurt dat dan bij een natuurlijke bevalling altijd? Ik heb zelf een ks gehad, maar heb van vriendinnen nog niet gehoord dat zij hun baby 'uit' zagen komen.. Staat dan ook iemand met een spiegel of zo?

Want ik weet niet of ik het bij een ks zou willen.. mijn gapende buik zien.. ik kan daar personlijk niet zo goed tegen..

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mooi!

En ja, ik heb beide kinderen geboren zien worden.

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    @Adi,heb je het filmpje gezien? Daar kijkt die vrouw ook mee,je kijkt van boven af he dus geen open gapende wond.

Ik ben nog nooit "gewoon" bevallen maar dan kun je toch ook mee kijken hoe de baby eruit komt zodra het hoofdje komt en volgens mij hebben er vrouwen idd een spiegel.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb zelf niet mee kunnen kijken tijdens de gewone bevalling is me ook niet gevraagd.

Maar al hadden ze het gevraagd had ik op dat moment denk ik ook geen ja gezegd.

12. adi

adi Niet meer actief

ok, dan ken ik persoonlijk niemand die dat zelf ook zo gedaan heeft (kijken met een Spiegel)

bij mijn ks heeft een verpleegkundige alles gefilmd overigens, maar wel van een gepaste afstand. Vond het prachtig om te zien.
    ik heb zelf wel enorm veel last gehad dat ik mijn kinderen pas 2,5 uur na de ks voor het eerst gezien heb...

13. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Wauw super mooi!!
    Zo zou ik het ook willen!

14. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Mijn vk had een spiegel voorgehouden zodat ik hetzelf kon zien (natuurlijke bevalling) :) maar ik vond het er raar/eng uit zien dus legde ze de spiegel weer weg haha

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ik ben 9 maanden geleden met een geplande ks in het Martini bevallen, toen kon je nog niet zelf meekijken (maar hoefde van mij ook niet). Echter kreeg ik wel direct mijn baby in een luiertje bij me, dat was echt een hele verbetering met de keer daarvoor toen ik mijn dochtertje pas na 2 uur zag.
    Echt heel goed dat ze dit doen in het Martini.

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Prachtig!! Ik hoop dat ze dit overal gaan invoeren!

17. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Ik krijg binnenkort ook zo'n keizersnede in het st. Antonius ziekenhuis in Nieuwegein, ik heb me hiervoor zelfs speciaal laten doorverwijzen naar dit ziekenhuis, omdat ze dit bij het ziekenhuis waar ik eerst liep nog niet doen..

18. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Leuk, ik ken de vrouw uit het filmpje!!! Ik ben zelf ook 2x in het Martini bevallen, geen ks, maar ik ga nu zeker weer daar bevallen! Erg goede ervaringen in het Martini!

19. Bri

Bri Niet meer actief

@Adi: de vk heeft het mij gevraagd of ik met een spiegel wilde meekijken naar de geboorte van mijn kinderen. Maar ik had daar totaal geen behoefte aan, ik heb het gewoon vanaf boven gezien en niet vanaf onder.
    Bij een ks zou ik het al helemaal niet hoeven zien, denk ik.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik had destijds dolgraag mee willen kijken. Ik was zoooo pissig dat ik een groen gordijn voor mijn neus kreeg! Belachelijk vond ik dat toen!

Deel Deze Pagina