Ik weet het niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door wazigsnuitje, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Het spijt me heel erg als ik zeurend overkom of iemand beledig maar ik zou graag wat raad willen of misschien moet ik gewoon eens goed wakker geschud worden. Maar wil jullie al bedanken voor het openen van mijn topic.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik voel me zo nutteloos, ik was in september ontslagen bij mijn toenmalig werk. Ik was hier echt kapot van, dacht dat ik het goed deed en dit zeiden ze eerst ook maar toen ik een nieuw contract moest krijgen kreeg ik die dus niet. Dit vreet nu nog aan me want ik dacht ik heb eindelijk een baan die ik "goed" in ben en waar ik mij goed voelde. Nu heb ik sinds vorige week donderdag via uitzendbureau een job gevonden in de productie. Ik heb hiervoor nog nooit eerder productie gestaan dus is even wennen voor me in verband met snelheid. Ik weet dat ik niet de snelste ben maar paar collega's hadden gezegd dat dit nog wel zou komen. Nu word ik net gebeld door het uitzendbureau dat men geklaagd had en dat ik sneller moet worden en dat ze me nog een kans zullen geven. Nu ze zullen vast gelijk hebben hoor maar ik voel me nu zo nutteloos, ik doe mijn best maar het is gewoon niet goed genoeg. Ik heb het gevoel dat ik meer een sta in de weg persoon ben in welke situatie dan ook. Tja wat ik met dit wil bereiken heb ik ook geen idee van. Gewoon mijn hart luchten denk ik en eventueel wat tips om mijzelf te kunnen beteren ofzo? Het spijt me ook heel erg als ik jullie tijd verspil met dit.

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat vervelend voor je! Hopelijk helpt het voor jou al een beetje door gewoon van je af te schrijven.
    Het gevoel wat je hebt van je ontslag begrijp ik heel goed. Ik heb nu bijna hetzelfde alleen een andere situatie. Het bedrijf waar ik werk gaat namelijk stoppen. Maar ook ik voel mij heel goed met het werk wat ik doe en voel mij ook echt heel nuttig, ik wil nog niet weten hoe ik mij ga voelen mocht ik inderdaad thuis komen te zitten.
    Vervelend dat je dan nu ook nog commentaar krijgt op je huidige werkplek. Ik vind het een beetje vreemd dat ze na een week al kunnen klagen over dat je niet snel genoeg zal zijn. Het lijkt mij dat dit met de tijd wel komt omdat je er dan handigheid in krijgt.
    Is het mogelijk om thuis te oefenen? Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet maar als je bijvoorbeeld pakketjes in moet pakken dan kan je bijvoorbeeld thuis pakketten in pakken en uitzoeken hoe dit het snelste gaat.

Veel sterkte en succes!

3. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Je bent echt niet zeurderig ofzo hoor ik snap helemaal wat je bedoelt! Je komt wel echt zelfvertrouwen tekort merk ik aan je berichtje en daaraan helpen ze je bij het bedrijf in ieder geval niet mee!
    In de productie werken lijkt een makkelijk baantje maar kan echt veel lastiger zijn dan mensen denken. Ik heb op mijn 18e ook 'wel' 3 weken bij een productiebedrijf gewerkt maar ik ben er weg gegaan omdat ik het totaal niet volhield. Het was zwaar, lichamelijk en mentaal. De hele dag lawaai aan mijn hoofd en machines bij moeten houden vond ik bijna onmenselijk.
    Het is echt superlullig dat er achter jouw rug om over je snelheid geklaagd wordt! Mensen kunnen toch niet verwachten dat je meteen snel bent, vaak gaat een productieband ook zo snel dat het echt 'mindnumbing' is om bij te houden. Heb je een chef of baas waarmee je hierover kunt praten? Echt tips heb ik niet, het heeft óf tijd nodig voor jou om wat handiger in je werk te worden, of het is gewoon niks voor je.

4. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor je berichtje en ik vond het heel erg voor je dat je huidige werkplek gaat stoppen. Het is toch een vertrouwde omgeving die je verliest en inderdaad het gevoel van nuttig zijn. Waar ik nu werk moet ik aan de lopende band kipblokjes in pakjes leggen dan wegen en terug op de band leggen. Ik snap hun ook wel, er zijn zoveel anderen wat het wel op een goede snelheid kunnen maar bij mij is het gewoon even hard aangekomen . Het is een Belgische uitzendbureau en ze werken met dagcontracten dus ik kan elk moment eruit vliegen zeg maar en dat maakt me bang.

5. susy26

susy26 Niet meer actief

Ze moeten je wel een kans geven vind ik. En je bent echt niet zeurderig hoor.

Is toch bij de meesten dat je moet wennen, en vooral als het heel ander werk is als wat je gewend bent zeg maar.
    Misschien idd een gesprek met de leidinggevende aangaan, en even goed zeggen wat je ervan vind.

6. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dank je voor bericht lizzthrasher22 ik moet bekennen dat ik inderdaad dacht dat het makkelijker zou zijn. Heb wel aangegeven dat ik geen ervaring had maar dat was geen probleem toen. Er is een kans ook dat het idd gewoon niks voor mij is maar ik wil het gewoon proberen maar dacht zoals ik zei dacht dat het makkelijker zou zijn. Maar ik ga eens praten met de ploegbaas zoals je als zei, nogmaals bedankt

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ja klopt! Je voelt je gewoon vertrouwd en alles gaat zijn gangetje, op één moment word het je allemaal afgenomen.
    Jeetje die stress dat het elk moment af gelopen kan zijn zal ook niet meewerken! Ben je in de tussentijd wel nog aan het rond kijken voor ander werk? Hopelijk komt er dan snel iets op je pad waar ze je wel weer kunnen waarderen en waar je meer zekerheid krijgt. Maar misschien gaat dit over een week ook opeens wel onwijs goed! We zijn allemaal mensen en niemand kan verwachten dat we na één week werken perfect zijn.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Bekijk ht positief het feit dat ze eerst "klagen" en je nog een kans geven toont wel aan dat ze wel iets in je zien, het zij potentie het zij positiviteit want anders hadden ze wel direct gezegd dat je er uit moest, daar zijn bedrijven en uitzendbureau's erg makkelijk in hebben wij al meerdere malen gezien.
    Dus ik zou zeggen vraag tips aan collega's die er al langer lopen en doe je best en lukt het niet dan is deze baan helaas niet voor je weg gelegd maar zal er zeker weer iets anders op je pad komen.

Wat betreft je eerdere baan snap ik je gevoel helaas gaan veel werkgevers zo met mensen om, zo was mijn man toegezegd dat hij een vast contract zou krijgen dus wij al voorzichtig blij, week later krijgt hij ene brief dat zijn contract niet verlengd werd en hij er uit moest met een of andere rotsmoes erbij, werkgevers zijn helaas tegenwoordig eikels en meestal zegt dat weinig over jouw functioneren maar meer over de mentaliteit binnen het bedrijf, maar het geeft je zelfvertrouwen zeker een klap.

Voor nu zet hem op!!!

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Het kan zijn dat jij gewoon erg nauwkeurig werkt waardoor die handelingen te lang duren. Een pietje precies zeg maar.
    Misschien kun jij hen een slag voor zijn door te vragen of zij tips hebben om jouw jouw snelheid te verhogen. Dan geef jij tegelijk aan dat jij bereid bent om hier aan te werken en open staat voor advies. Ik vind het ook wel erg snel dat jij nu al kunnen oordelen. Je hebt tijd nodig om ingewerkt te worden, helemaal omdat jij dit soort werk nog niet eerder hebt gedaan.

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wat rot voor je dat je je zo voelt. Klinkt of je nog weinig zelfvertrouwen hebt door alles wat er met je gebeurd. En op mij kom je heel lief over, misschien voor sommige mensen in deze harde maatschappijwel te lief. Te zachtaardig. Dan kunnen ze over je heen walsen. En in dit geval kletsen ze dus over je. Waarschijnlijk zegt dit meer over hen. Misschien schat ik je helemaal verkeerd in hoor. Ik snap je gevoel echt. Maar volgens mij doe je heel hard je best en meer dan dat kun je niet! Ik vind het heel dapper dat je er nog steeds naartoe gaat, dat siert je.

11. oxbow

oxbow Niet meer actief

Je bent geen zeur, dit is je gevoel...

Je bent niet nutteloos meid, al zie je dat misschien nu anders.
    Je hebt heel ander werk aangepakt dan je gewend bent en dat is logisch dat je je draai nog moet vinden.

Probeer te praten met je leidinggevende, misschien is er begrip voor

Sterkte ermee.

12. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dames heel erg bedankt voor jullie tips, ik ga eens met de ploegbaas praten.

13. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd heb ik sinds dat ik daar ben begonnen niet meer verder gezocht maar ik ga toch voor alle zekerheid weer even verder kijken, kijken kan nooit kwaad

14. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Zo heb ik het nog niet bekeken, ze konden ook gewoon zeggen dat ik niet meer terug hoefde komen. Dank je voor mij hierop te wijzen

15. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    nutteloos voelen dat ken ik al erg lang, al tijden geen werk en werd ook maar niet aan genomen.
    Dat vreet aan je, ook hier eindelijk weer iets ( post lekker eigen tijd)
    En schoonmaak, dat laatste is ook alleen maar gezeur, iedereen voor me haalde het prima in die tijd, ik dus niet.
    (50 min 3 vergaderzalen 2 keukens en stuk of 20 kantoortjes.)
    Ik werk telkens over, wat niet eens betaald wordt kwam ik vandaag achter :( dus morgen komt er iemand kijken , en ja ik ik voelde me gelijk weer nutteloos.

Maar goed laat je niet gek maken hoor! , meer dan je best doen kun je gewoon niet, je bent geen robot!
    werkgevers geven werknemers ook de tijd niet meer om zich te ontwikkelen, Want voor jou 10 andere ;) zo denken ze teminste helaas.
    Sterkte , en koppie omhoog hoor, komt vast goed, en een gesprek zal je vast goed doen :)

16. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Meid heel erg bedankt en ook herkenbaar, maar we komen er wel dat zie ik nu wat meer in dan even ervoor dankzij jullie meiden

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Sinds vorige week donderdag. Dus je werkt er net 3 dagen zeg maar? En dan al lopen zeuren dat je niet snel genoeg bent? Ze moeten je wel een kans geven zeg, komop hey. Jij doet toch je best, meer kan je niet doen hoor.

18. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Dit dacht ik ook meteen. Alsof je er dan meteen al in zit? Qua snelheid dus. Dat duurt wel even hoor. Maar ja tegenwoordig kunnen ze zulke dingen natuurlijk eisen, omdat ze het voor het uitkiezen hebben qua werknemers.

Lijkt me erg naar als je je nutteloos voelt. Verder vind ik de tip van Blaine erg goed. Vraag aan de ploegbaas daar hoe je jezelf kunt verbeteren qua snelheid. Succes ermee!

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Precies en misschien is het gewoon je ding niet, je probeert het in elk geval en doet je best, meer kun je niet doen!

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Precies, ze kunnen wel klagen, maar ze moeten het ook met jou opnemen. Zo langzaam is een vaag begrip. Inderdaad vragen wat ze dan verwachten en of ze tips/handigheden hebben om sneller te werken.
    En aan de andere kant zelf natuurlijk weer proberen een tandje bij te zetten. :)

Deel Deze Pagina