advies nodig over onze kat

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Onze kat komt al een aantal maanden weinig thuis.
    nadat ze een week weg geweest was en we opzoek geweest zijn, kwamen we er achter dat ze bij mensen eind van de straat zit.

Een aantal weken kwam ze gewoon weer thuis, al was het maar heel even, maar nu is ze al 2 weken niet thuis geweest.
    We hebben al eens contact gehad via facebook over de kat en ik ben ook al een eer aan de der geweest, maar er was toen steeds niemand thuis.

vandaag stond ze ramen te lappen en ben ik over de kat begonnen.

Nu blijkt dus dat ze sinds hun hond dood is onze kat in huis heeft en hem ook eten geeft.
    Daarbij is onze kat nog niet geholpen dit zouden we laten doen, maar ze was toen steeds weg, ze krijgt wel de pil en als ze thuis kwam, dat was toch altijd wel een paar keer per week 10 minuten dan gaf ik haar de pil.
    Nu geeft zij haar dus ook de pil en heeft ze deze dus dubbel gehad afgelopen weken.
    ook ontwormde en ontvlooide we haar gewoon volgens schema en dit deed de "buurvrouw" dus ook.

ik heb nu aangegeven zo geen kat te willen, omdat we haar eigenlijk niet meer hebben in huis, ook al was ze hier niet gelukkig, het is en bijft onze kat.
    ik ben er niet blij om hoe het gegaan is want die mensen hebben gedaan als of het hun kat was, wilde haar laten helpen ook (verder geen discussie hierover, want we wilde het laten doen, maar omdat ze steeds weg was kon ik geen afspraak maken en we hebben 1 keer een nestje gewild van onze maine coons en die hebben we verleden jaar gehad, de kater hebben we toen laten helpen, maar de poes nog niet)

Nu is het dus maar de vraag hoe we het verder gaan doen, wij hebben haar 4 jaar terug aan de andere kant van nederland gehaald omdat ik haar zo mooi vond en ik graag een maine coon wilde, maar nu hebben we eigenlijk niets meer.

Het is belangrijk nu in het belang van het beestje te denken en in dat opzicht zouden we haar wel aan die mensen willen geven, maar dan is ze ook echt van hun en zijn alle kosten ook voor hun rekening.

Ik ga niet betalen voor een kat die ik niet meer in huis heb en die helemaal door andere mensen verzorgd wordt.

Overigens wisten die mensen dat het onze kat was en hadden ze minstens even langs kunnen komen vind ik.

Wat zouden jullie doen in deze situatie

2. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Het is niet zo gek dat jullie kat bijna niet meer bij jullie komt, het arme beestje begrijpt er helemaal niets meer van. Ik zou persoonlijk echt helemaal flippen als een ander zomaar zonder mijn toestemming allerlei dingen met mijn kat gaat doen en zelfs over het helpen van de kat beslissingen wilt maken. Waar halen ze het lef vandaan? Je kunt niet zomaar een willekeurige kat van straat plukken en doen alsof 'ie van jezelf is. Ik snap dat je nu niet zo goed weet wat je moet doen, maar het is jullie kat en jullie verantwoordelijkheid. Ik zou echt duidelijk aan die mensen aangeven dat je dit niet accepteert en als ze er niet mee ophouden stappen gaat ondernemen. Echt belachelijk!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou haar onmiddellijk ophalen. En de deuren gaan sluiten zodat ze niet meer buiten kan. En flink met die mensen praten. Dat kan gewoon echt niet.. Vooral dat ze keuzes gaan maken voor het dier wat niet van hen is.

Onze kat woont ook buiten en eet overal. Soms komt hij thuis. Alleen niemand gaat iets met hem doen omdat ze weten dat hij van ons is en wij prima voor hem zorgen...
    1 maal heeft de buurman hem een bandje omgedaan. En daar ben ik redelijk van geflipt.

Ik zou ze het advies geven om naar het asiel te gaan en daar een kat aan te schaffen. Zijn ze nou helemaal zot...

4. McDsee

McDsee Niet meer actief

Nou ik vind het echt niet kunnen wat je buren verderop doen. Het is jullie kat! Dat zij hun hond verloren hebben betekend nog niet dat je recht hebt op andermans dieren. Ze wisten dat ze bij jullie hoort dan ga je al die dingen toch niet voor dat beestje doen?!

5. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik vind het heel raar dat zij jullie kat gewoon 'stelen' eigenlijk, maar ik vind het misschien nog wel gekker dat jij het toestaat en haar dan maar aan hun wil geven. Het is toch jullie kat? Ik zou m inderdaad ook ophalen en binnenhouden. Het komt bijna over alsof jullie haar ook eigenlijk niet meer hoeven: ''ik heb nu aangegeven zo geen kat te willen''. En hoezo was ze bij jullie niet gelukkig, en waarom denk je dat ze daar wel gelukkig is?

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

De reden dat ik het toe zou laten is omdat ze hier niet gelukkig meer is, dat komt omdat ze kinderen niet erg vind als ze haar met rust laten, maar onze dochter van 2 laat haar echt niet met rust waardoor ze heel chagarijnig was en ze ook gemeen naar haar deed.
    Dit is ook de reden waarom we niet weten wat we ermee aan moeten.

ik snap het alleen niet dat ze doen als of het hun kat is en ze haar dus ook de pil geven en ontvlooien en ontwormen, dit hoorde ik vandaag en was eigenlijk verbouwereerd en we stonden op straat met de kinderen erbij waardoor ik met meerdere dingen tegelij bezig was.

Achteraf denk ik, je gaat toch niet een andermans kat ontwormen en ontvlooien enz.

Ze hebben meerdere katten dus het is niet omdat ze graag een kat willen dat ze haar in huis genomen hebben.
    ze vond het zielig dat hij alleen maar buiten was, maar dat was dus niet zo en ja vanaf het moment dat hun zijn gaan voeren kwam ze daar steeds meer.
    in het begin wisten wij niet waar ze was en wat ze deed, maar nadat ze een week weg was en ik een oproep via facebook deed kwamen we erachter dat ze daar huist.

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

ik wil haar heel graag, heb haar niet voor niets aan de andere kant van nederland gehaald en er veel geld voor betaald...

Maar als ik in het belang van het diertje denk is ze daar beter af dan bij ons, want daar zijn geen kleine kinderen en loopt ze niet te chagarijjnen wat ze bij ons wel doet.
    En ja mijn dochter eigenlijk zou mijn dochter moeten leren de kat met rust te laten, maar dat is in dit geval wat lastiger omdat het een meisje is met een gebruiksaanwijzing en heel moeilijk te corrigeren is.

8. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Zoals ik net al zei blijf ik het erg raar en ongepast van de buren vinden, maar als jullie twijfelen over de kat en niet weten wat jullie er mee aan moeten dan is het misschien wel te overwegen om de kat bij die mensen te laten. Mits zij dan naast voor de kat zorgen, ook financieel garant staan voor de kat. Maar aangezien ze dat nu al doen, ben ik daar niet erg bang voor. Nogmaals zou ik dit zelf niet pikken, maar het komt erg op mij over alsof het jullie toch wel goed uit komt, dus dan verdient de kat ook een plekje waar ze echt thuis hoort. Nogmaals vind ik het absoluut geen manier van doen om zomaar een kat in huis te nemen en ervoor te zorgen, maar gezien de situatie is het een beetje dubbel. Succes in ieder geval!

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als ze bij jullie niet gelukkig is ga dan zelf op zoek naar een nieuw huisje voor de kat.
    het is jouw huisdier en niet die van de buurvrouw.
    je gaat niet zomaar een dier van een ander van de straat plukken..
    ik zou zelf onderzoeken of je aangifte kan doen.
    als dat mogelijk is snappen die mensen misschien ook dat je niet zomaar een ander zijn huisdier binnen kan halen.
    misschien zijn ze ook zo aan de rest van hun diertjes gekomen?

10. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik vind het ook altijd zo raar dat mensen denken dat het zielig is als een kat buiten is. ;) Maar goed, dat terzijde. Met een kindje die de kat niet met rust laat is het inderdaad misschien een stressvolle omgeving en logisch dat je dan niet zo goed meer weet wat je moet. Maar als ze gelukkiger is als ze veel buiten is dan is het alsnog niet fair van die buren dat ze haar gewoon behandelen als hun eigen dier. Ze hadden minstens met jullie kunnen overleggen of vragen wat jullie bedoeling met haar is. Heel raar indd dat ze haar gewoon hebben ontvlooid en ontwormd (ook al is het goed bedoeld).

Als je haar wel aan hun doet, dan zou ik er dus wel geld voor vragen hè! Het zou lekker makkelijk zijn, een gratis raskat van iemand overnemen. :p

11. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    kan je geen plekje voor der maken waar je kinderen niet bij kunnen zodat ze gewoon rustig in huis kan slapen en kinderen proberen te leren dat ze daar niet mogen komen? als je der laat helpen moet ze toch even binnen blijven en dan proberen weer een band op te bouwen.. en dit duidelijk zeggen tegen je buurvrouw en haar verzoeken de kat geen eten meer te geven zodat ze weet waar ze kan eten namelijk gewoon thuis... dus lekker buiten spelen een eigen plekje en een vast huis om te eten;)

12. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Sorry, maar ik vind het erg apart dat je een kat in huis neemt terwijl je weet van wie die is, die kat de pil geeft en wilt laten helpen...

Als je weet van wie de kat is ga je toch even met de eigenaar praten dat die kat bij jou zit,of ben ik nu heel vreemd?

Ze gaan maar naar het asiel! Ze weten dat die kat van jullie is! Te zot voor woorden en ik zou hier echt heel boos over worden... Maar ja dat ben ik ;)

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

flowersoflove we hebben nog 4 katten dus het is niet dat ik haar kwijt wil helemaal niet... en ik ben daar echt wel een paar keer aan de deur geweest we hebben de kat regelmatig daar weggehaald want als we haar roepen reageerd ze en komt ze ook wel naar ons toe.
    Maar wij wisten niet beter dat ze daar buiten sliep onder een kapschuur en niet dat ze bij die mensen binnen kwam en ze haar dus helemaal verzorgde.
    Ze kwam ook nog wel naar huis, maar niet dagelijks.
    misschien dom dat we dat niet bedacht hebben, maar we hebben nog een maine coon die heel graag buiten is en alleen 's avonds binnen komt omdat zij dat graag wil en zo hebben we dat bij kitty ook gedacht. en ook gedacht als zij zo wel gelukkig is dan mag ze een buiten kat zijn, maar nogmaals niet wetend dat die mensen haar binnen haalde en helemaal verzorgde, want dat deden wij ook gewoon.
    Ze heeft gewoon haal vlooiendruppels en dergelijke van ns gehad.

14. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Dit bedacht ik me ook allemaal!

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Dat de kat af en toe mee zou eten uit kommetjes van andere katten van bij hen ... dat zou ik begrijpen.
    Wij hebben er 3 en we hebben hier af en toe ook 2 mee-eters. Als ik ze zie, dan vliegen ze buiten.

Maar echt specifiek eten voor haar kopen, haar de pil geven en anti-vlooienmiddel ... No way! Dat doe je toch gewoon niet?
    Ik zou toch echt wel kwaad zijn op de buren. Want ze weten dat de kat een baasje heeft.

Ik zou hen dus toch wel héél duidelijk maken dat JULLIE haar baasje zijn en dat jullie haar verzorgen (eten, pil, anti-vlooi). Dat ze af en toe in hun tuin komt, ga je bij een kat op wandel niet kunnen tegenhouden.
    Maar er is een verschil tussen in de tuin wandelen en haar écht aanhalen en als echt een kat van henzelf zien zoals zij doen.

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier lopen onze 3 bengels overigens ook vrij in en uit en dus door andere tuinen (en soms zelfs binnen bij anderen).
    Maar ik zie ze wel elke dag, ze komen hier eten, ze slapen hier, ...
    Merk ik hen een dag niet op, dan ga ik toch echt wel buiten roepen.

Ik heb ook alle buren hier opdracht gegeven om als ze per ongeluk binnen verzeilen bij hen, ze terug buiten te jagen.

17. Noussie

Noussie Lid

16 sep 2014
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    Als ik jou zou zijn, dan zou ik naar die 'buren' gaan en hen de situatie uitleggen. Vertel deze buren dat jouw kat niet naar huis komt omdat zij eten bij hen krijgt en verzoek hen hiermee te stoppen, evenals het toedienen van ontworming- en Ontvlooingsmiddelen.
    Misschien kan je voor deze kat wat rustige, veilige plaatsjes creëeren bij jullie thuis? Ik heb een paar schuwe katten en voor deze katten zijn er mandjes op kasten bijvoorbeeld. Ook in de tuin hebben wij een aantal kidsproof plekjes voor de katten.

18. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou zorgen voor een plekje waar je kind niet bij kan! Eventueel een hele hoge krabpaal! En voorlopig binnen houden en even extra aandacht om de band weer te versterken. De buurvrouw vertellen dat ze van je kat moet afblijven, hoewel ik weet hoe lastig dat kan zijn, want wij hadden vroeger ook iemand in de straat waar alle buurkatten zaten.

En als je dit niet wilt, mag ze de kat van je overnemen voor veel geld, want gratis een Maine Coon overnemen is wel heel makkelijk! Kun je anders geen aangifte doen van diefstal.ofzo???

19. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Precies dit. Maar NOOIT zou ik de buurvrouw nu gratis jouw dure kat geven. Is ze nu helemaal??!!!

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind het raar dat jullie de kat gewoon een paar weken hebben laten gaan. Zodra ik langer dan een paar uur/halve dag hooguit 1 van mijn 3 poezen niet meer binnen zie, gaat er bij mij een belletje rinkelen. Er lopen hier 200 katten in de woonwijk - het is hier echt een voorliefde voor de beestjes - maar ik ben gewoon zuinig op de mijne.

Ik ben al een paar keer bij mijn buurman aan de deur geweest om mijn kat terug te halen. Ik weet dat mijn poezewoezel naar binnen loopt zodra je de achterdeur open laat staan, maar dat geeft niemand het recht om hem daar ook daadwerkelijk te houden. 1 keer had de buurman hem in de slaapkamer gezet met de deur dicht en hoorde ik hem vanaf ons huis miauwen. Nou, als je dan niet gauw aanmaakt dat die kat terug komt :p! MIJN kat. Hij hoort niet in jouw slaapkamer. Doe net als de andere buren en jaag hem gewoon je huis uit. Mijn buurman doet dat nu ook (na een goed gesprek).

Verder vind ik die buren echt gewoon retards. 's Avonds kan ik het kattenluik op de stand 'alleen naar binnen' zetten en dan heb ik zo 30 katten gevangen. Maar dat doe je toch niet? Het is niet jouw huisdier; iemand anders zorgt voor hem, hij is geliefd, hij heeft een huis en een familie en hij wordt gemist. Alleen omdat je het kindje van de overburen laat blijven voor het eten, wil het toch niet zeggen dat hij van jou is? Nou ja, zo denk ik er dus over.

Die kat komt terug. Vandaag nog. En dan zou ik hem een week of 2 echt stevig binnen houden - ook al weet ik zelf ook dat het bijna niet te doen is met buitenkatten; maar in ieder geval een week of 2 zodat de buren uit het systeem zijn. En een goed gesprek met de buren aangaan dat ze met hun handen van jouw kat afblijven.

Deel Deze Pagina