Ik wil zometeen lasagna gaan maken voor vanavond. Ik ben vrij tot 13.00 en moet daarna werken. Ik wilde de lasagna maken zodat als iedereen thuis is vanavond ze deze alleen nog maar even op moeten warmen. Maar....ik kom er zojuist achter dat ik helemaal geen plaats in de koelkast heb Ik kan ‘m dus wel maken.....maar hoe bewaar is dit vervolgens tot vanavond? Er zit gehakt in, dus gewoon afgedekt in de oven kan niet, toch?
Zou ik persoonlijk wel aandurven voor een paar uurtjes hoor. Wordt daarna ook weer goed verwarmd en als het nog warm is kun je het sowieso beter niet gelijk in de koelkast plaatsen.
Ik zou die dus gerust in de oven zetten.. Alles is gaar, behalve de pasta. En dan vanavond minder lang in de oven
Ik zou ‘m helemaal voorbereiden en in de oven zetten met folie ofzo erover, dan alleen nog even ‘afbakken’ ‘s avonds. Dat kan echt wel
Ik zou hem gewoon afbakken en dan vanavond alleen even opwarmen in de oven. Voor het krokante laagje zeg maar. Kan wat mij betreft afgedekt gewoon op de aanrecht.
Ik zet het altijd gewoon in de oven als ik het smorgens bereid. Koelt zo langzaam af dus eer het de koelkast in kan is het alweer bijna etenstijd...
In de koelkast lukt ws niet meer ivm afkoelen. Maar mijn oudste dochter heeft ws laatste twee uur vrij. Dan is ze rond 3 uur thuis. Dan kan ie nog een uur of twee bij de buren die dan thuis zijn in de koelkast. Misschien doe ik toch die optie
Gewoon in de oven/op het aanrecht laten staa. Het is gaar, dat hoeft je echt niet direct te koelen. Ik doe dat met quiche ook altijd. En je maakt toch ook wel.eens een dag vantevoren soep die dan een nachtje op het aanrecht bivakkeert?
Nee dat zou ik dus nooit doen. En ik heb een vriendin die dat ooit gedaan heeft maar de volgende ochtend was het toch bedorven.
Ik maak zo vaak 's morgens het avondeten en zo"n ovenschotel zet ik dan gewoon in de oven. Nooit aan gedacht dit bij de buren in de koelkast te zetten en heb dit verzoek ook nooit van hun gekregen.
Ik maak ook geregeld 's morgens eten klaar, ovenschotel of een pan nasi/macaroni ofzo en dat laat ik ook gewoon afgedekt op het aanrecht of in de oven staan, nog nooit iets geks mee gebeurd hoor.
Ik laat het ook gewoon inde oven. Maar als je het perse in de koelkast wilt hebben kun je ook gewoon de groentelade eruit halen en daar de schaal in doen. Groente en fruit kan rustig buiten de koelkast blijven.