slecht eten door veel drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lilo77, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ons zoontje van 1.5 eet sinds een paar weken heel erg slecht (zowel brood als avondeten). nu krijgt hij wel veel diksap. eigenlijk de hele dag door... ik denk dat hij misschien wel 5 flessen per dag drinkt. eerst waren we natuurlijk heel blij dat hij goed drinkt, maar nu vraag ik me af of het slechte eten niet door het vele drinken kan komen,dat hij gewoon vol zit zeg maar. water of thee weigert hij dus dan zou ik moeten proberen 2x per dag fles sap te geven (ochtend en middag). iemand ervaring???

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je kunt best meer als 2x wat aanbieden hoor maar dan gewoon niet een half uur of eerder voor het eten. Dan zit hij idd nog 'vol' van het drinken.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Vijf flessen diksap?? En hoeveel ml is dat dan?
    En dan ook nog melk?
    Logisch dat ie vol zit.
    Dan zou ik ook geen eten meer hoeven.

Ik zou idd stoppen met zoveel diksap.
    Als volwassen mens heb je 1,5 liter vocht nodig, voor een dreumes ligt dat denk ik wel anders

ow wat me nog wel te binnen schoot: drinkt ie zoveel omdat ie enorme dorst heeft? Dus vraagt ie ook echt om een nieuwe fles drinken? Of drinkt ie het omdat je het hem aanbied?

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

Die van mij dronk ook heel veel en at ongeveer niet. (en toch groeien. wonderbaarlijk;)) Hij vroeg er zelf om, maar zat makkelijk op 1 1/2 liter in de ochtend. Ik heb geprobeerd om het drinken te minderen in de hoop er wat vast voer in te krijgen maar geen succes. in overleg met het consultatiebureau opgegeven. Hij wilde gewoon niet eten en groeide wel, dus hebben het laten rusten. zijn dingen toe gaan voegen als groente/fruit sapjes (niet altijd succes) en pap (en dat was een succes, en nog)
    Inmiddels is hij 4. drinkt nog steeds erg veel en graag, en eet inmiddels (steeds een beetje beter ) 2 boterhammen, en soms zelfs iets warms (als het maar niet groen is of geel of rood of oranje (behalve worteltjes, dus die eten we razend veel)
    Hij eet ook lasanga (wel die goedkope gekochte, want zelf gemaakt zit dan weer groente in;))
    En ik heb maar gewoon multivitamine voor kinderen in huis. ooit gaat het wel lukken denk ik.
    En ik heb echt alles geprobeerd, maar je kan het er moeilijk met een trechter in werken, en hij gooit het net zo hard weer naar buiten. Je kan dingen proberen, als het gewoon aan veel drinken ligt kan je er wat aan doen. hier kwam er meer bij kijken, en de beste oplossing was accepteren dat het zo was.
    succes

5. adi

adi Niet meer actief

Diksap bevat veel (fruit)suikers, en dat geeft een behoorlijk vol gevoel. Het kan inderdaad zijn dat je kindje daardoor minder eet. Maar hij zit ook in de leeftijd dat ie 'gewoon' niet wil eten, 1.5 is daar een beruchte leeftijd voor.

Ik zou idd kijken hoeveel ml hij per dag drinkt in totaal, en hoeveel daarvan diksap. En deze evt steeds minder aanleggen en verder afbouwen.

Deel Deze Pagina