Mijn dochter heeft allemaal rode bultjes op der hoofdhuid en het jeukt heel erg. Net naar de dokter geweest en heb deze zalf gekregen en moet het 2 keer per dag 2 dun aanbrengen. Over 3 weken weer terug komen om te kijken of het weg is. Nu ging het recept halen bij de apotheek en ze zei dat ik goed me handen moest wassen nadat ik had opgesmeerd. Maar hoe moet dat dan met me dochter... ze krabt er best vaak aan en daarna zit ze soms met der handen in der mond.. ja het zijn kinderen.. ik kan er wel op letten maar ja niet als ze op bed ligt. ze duimt ook dus kans is vrij groot dat het gebeurt.. Durf het gelijk niet goed meer aan te brengen.. iemand deze zalf ook gebruikt voor hun zoon/dochter?
Ik heb deze zalf gehad voor mijzelf en heb hem na een week weggegooid... Wat een rommel is dat. Ik heb in de wintermaanden erg droge huid rondom mijn ogen en krijg daar dus eczeem... Ik heb dermalex repair gekocht, dit is zonder hormonen en heb alle middeltjes met parfum geweerd voor mijn gezicht. Eczeem en droge huid weg Die zalf moet je goed afwassen omdat het de huid verdunt. Ik moest ook tweemaal daags smeren, maar kreeg van een collega te horen die met haar zoontje bij de dermatoloog was geweest dat tweemaal daags om mee te starten erg veel is en dat huisartsen over het algemeen die zalf voorschrijven omdat dit het meest bekend is......
Ik heb destijds voor eczeem ook hydrocortison gehad. Maar daarbij ook een tube met een soort vaseline gehad. Volgens de dokter was dit om het vochtig te houden. Uiteindelijk heb ik het daarmee ingesmeerd en toen ging t ook weg. Ik snap je wel, vond t ook zooi eigenlijk en daarom eigenlijk niet veel mee gesmeerd.
De handen wassen na de tijd moet omdat er hydrocortison bij in zit, bij langdurig gebruik kan de huid dun worden.. In principe trekt de crème wel snel in, even in de gaten houden dat ze er dan niet aan zit. En idd vet houden is ook altijd goed als het droog / eczeem is. Met een vaseline/lanette crème of iets dergelijks, is vrij verkrijgbaar in de apotheek
Bij mijn zoontje smeer ik op zijn kaaklijnen , dus nog dichterbij zijn mond . Het trekt zo snel in . Zou me er niet te druk om maken dat deed ik aan het begin ook maar het valt best mee .
Ach er wordt altijd zo overdreven gereageerd op deze zalf. Ik heb deze zalf juist voor mijn handen dus ga ze daarna niet wassen. Voor mijn zoontje had ik deze voor zijn gezichtje en voor zijn lichaam een stapje zwaarder, triamcinolon. De hydro werkte niet meer op zn gezicht dus gebruik de triam nu ook op zn gezichtje. Hij heeft af en toe plekjes, dan smeer ik het 2x per dag op het plekje en de derdedag ik het al weg. Komt helaas telkens terug. Onze hele familie kampt met eczeem en uitslag, onze dermatologen zeggen dat (voor hen) hydrocort een soort dagcreme is. Zo licht bedoelen ze daarmee. Ik zou zeggen gewoon smeren. Maar ja dat is uit eigen ervaring. Je gevoel is altijd het beste. Succes, ik hoop dat het aanslaat en nooit meer terugkomt
Dank jullie wel voor de reacties! Ik begrijp dus dat het niet zo'n zware medicatie is! gelukkig maar! en nu hopen dat het helpt, vanavond voor het eerst opgesmeerd en kijken wat het doet! Ik heb hiervoor trouwens al een vaseline kool zalf gebruikt maar die hielp niet genoeg.. en der haar werd er echt ontzettend vettig van
De miconazol in de zalf is tegen een schimmeltje rn de hydrocortison tegen de eczeem dus ws zit er een schimmeltje bij. Ik zou gewoon smeren de huisarts weet toch dat je kindje zo jong is....
Hier heeft ze laatst de tube kapot gebeten en een beetje in haar mond gekregen. Niks aan over gehouden gelukkig . Qua of het helpt, nouja je hebt mn topic gelezen hier dus niet maar is bij ieder huidje anders. Succes en beterschap voor je meisje
Wij hebben het voor ons zoontje ook, en het werkt als een tierelier hier! Hij heeft idd een schimmeltje te pakken, en daarnaast heeft hij ook een soort van exceem. Maar ik vind dit middel echt super werken. En het trekt idd snel in. Maar ik weet niet precies hoe het zit als je kindje het in haar mondje krijgt. De huisarts weet vast wel dat je kindje zo jong is, en dat die van alles in hun mondjes stoppen.
Ik gebruik het ook voor eczeem bij mijn nu 9 jarige zoon en het werkt prima. Gelukkig wordt de eczeem naarmate hij ouder wordt minder. Ik gebruik het voor allerhande dingetjes en werkt perfect bij muggenbulten. Handen wassen doe ik even snel maar ik heb daar nooit bij stil gestaan. Momenteel heb ik eczeem in mijn handpalm en daar gebruik ik het ook voor en trekt binnen een minuut helemaal in. Je kunt het gewoon bij je dochter gebruiken.
2x per dag smeren en dat voor drie weken is wel veel. M heeft behoorlijke eczeemplekken. Dermatoloog adviseerde gefaseerd te smeren dus 5 dagen 1x per dag en dan 2 dagen niet. Dat was met heftiger spul dan hydrocortison. Huid kan idd wat dunner worden door hormoonzalf maar wat denk je dat krabben doet met je huid....
Ik heb ook die creme gekregen voor mijn dochter toen ze 3 maanden was. Ik deed wel sokjes om haar handjes als ik die ingesmeerd had. De creme trekt heel snel in, dus als ik klaar was met de rest van de verzorging konden de sokjes er weer af. Hier hielp de creme goed. En ik was inderdaad mijn handen goed na het smeren.