Echte- of kunstkerstboom?

Discussion in 'De lounge' started by Sjanienu1, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Echte- of kunstkerstboom?

1. Echte natuurlijk

2. Lekker makkelijk, dus lekker nep!

3. Zit nog in twijfel...

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    De meningen zijn nogal verdeeld wat betreft de keuze van een kerstboom. Wij houden het bij lekker makkelijk dus lekker nep!
    Ben benieuwd hoeveel mensen er nog een echte kerstboom kopen...

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij hebben ook een nepboom,alhoewel ik liever een echte heb...
    Maar wij hebben zo'n smalle traphal dat die boom volledig naaldloos zou zijn als we boven zouden aankomen. :)

Maar ik vind de echte zooooo lekker ruiken...

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja ik vind een echte boom ook heerlijk ruiken...maja die naalden he... :(
    En ik vind het moeilijk om een échte mooie kerstboom te vinden die mooi vol is zonder inhammen.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hebben altijd een echte met kluit zelfs :)
    Ruikt altijd zo lekker naar kerstboom.
    We nemen altijd een Nordman (schrijf je dat zo?) die verliest zo goed als geen naalden en prikt niet.
    Ook lekker makkelijk :D

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Gisteren bij Intratuin in Kerkrade geweest en daar hadden ze mooie volle bomen. In mijn ogen de perfecte kerstboom! Helaas zonder wortel, anders ging ik er daar eentje halen.

Hier dus ook een echte boom ('t is nl. de eerste keer in ons nieuw huis). Misschien blijft ons hondje er dan vanaf omdat die naaldjes steken... :D Heb haar gisteren al eens aan de kerststal laten snuffelen, maar ze vond het mos op het dak precies wel lekker... :(

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja dat wordt bij ons ook wat met de boom dit jaar met onze hond. Dit is de 1e keer dat 'ie een kerstboom ziet haha. Zal hem bij het opzetten van de boom ff ergens anders moeten laten anders gaat 'ie met de takken lopen en heb ik alsnog een boom met inhammen :D

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hi hi! :) Voor die van ons is het ook de eerste Kerst. Kindje Jezus is bij mij al helemaal opgepoetst... :) Had eerst een pluche kerststal willen nemen, maar als ik zo een had, had ik er geen mannetjes meer instaan denk ik... :) Ze vindt nl. pluche speelgoed toppie!

En ik ben zo slim geweest om echte glazen kerstballen te kopen... :( Gelukkig waren ze niet duur! :D

Heb dit weekend net een programma gezien waar ze tips gaven om een kerstboom te versieren. Je kan je kerstbal i.p.v. met een haakje, met een stukje groene ijzerdraad vastdraaien. Gewoon draadje door het lusje van de bal en dan gewoon aandraaien op de takken. Komt ie niet los. Vermits de haakjes vorig jaar uitverkocht waren toen ik inkopen ging doen (heb die na Kerst gedaan, lekker veel koopjes kunnen doen! :D ), ga ik dit eens proberen. Want alles dat eruit ziet als een bal, is zo fijn om mee te spelen! :D

8. sinada

sinada Niet meer actief

Een echte echte kerstboom. Vind ik mooi en scheelt me ruimte in de kast

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dat is wel een goede tip Nijntje van dat draadje!
    Ik heb dit jaar eens wat anders in de boom nl vlinders! Haha geen idee of het eruit ziet hoor, zien we dan wel weer. Vorig jaar had ik zwarte en witte ballen.

10. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb een neppe want kom helemaal onder de uitslag te zitten als ik een echte opzet.. En met de hond zijn staart is het ook wel makkelijk.. Niet overal van die naalden liggen..

11. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Wij hebben nep.

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben ALTIJD nep...maarrrrr
    Die past dit jaar niet meer in huis.
    Hij is gewoon weg te groot.

Er komt dus een kleiner en echt geval

13. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

een echte, die vind ik persoonlijk mooier omdat ze niet zo perfect zijn ;) en ruiken altijd zo lekker :)

14. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

Nov 16, 2007
    401
    0
    0
    Wij hebben een nepperd, maar moet zeggen ik ben thuis opgegroeid met een echte en dat is zoveel leuker. Het hele huis geurt dan naar dennenaalden, heel mooi. Maar ja, ben getrouwd met een man wiens ouders nadat ze geen sint meer vierden eind november de boom neerzetten en dat gaat moeilijk met een echte. Ik moet zeggen, mijn mams haalde altijd 1 week voor kerst pas de boom in huis, maar dan voelde het ook echt kerstmis achtig voor mij, en nu staat de boom al bijna 2 weken, en ik begin nu pas een beetje kerstgevoel te krijgen. Dus als het aan mij ligt, een echte!
    Groetjes,

15. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik ben de hele week niet thuis dus vind ik het zonde om een echte te kopen. en een neppert valt niet uit!

16. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    nu een neppert, omdat ik voorkeur gaf aan echt. Bij intratuin dit jaar een neppert gevonden die net zo grillig van vorm is als een echte.. gezien allergie van partner was keuze dan nu vrij snel gemaakt.

17. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Wij hebben een nepboom, ik ben allergisch voor de echte :(

18. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    echte!
    en met de reden omdat we thuis altijd een neppe hebben gehad en ik veel liever een echte had en nu uit huis ben koop ik sinds een aantal jaar lekker een echte haha!

19. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wij hebben een nepboom ;)

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Het liefst zou ik een echte boom in huis willen, maar we hebben 2 katten...
    En een van die katten gaat zeker in de boom springen en tegen ballen aan meppen, dat hoef ik niet eens te proberen.

Dus we hebben twee nepboompjes die ik op hun kop aan t plafond hang! Kunnen ze mooi niet bij :D

Kijken kijken niet aankomen!

Share This Page