Aaah nee, morgen heb ik mijn rijexamen en het heeft dan gesneeuwd!:x Ik heb nog nooit met sneeuw moeten lessen, iemand tips?? Dadelijk nog een rijles, dus hopelijk kan hij me een beetje voorbereiden..
eigenlijk is het niet zo heel veel anders. Er zal waarschijnlijk wel gestrooid zijn. Als de wegen echt wit zijn kun je je rijden wat aanpassen, dus eerder beginnen met remmen, bij gladheid "pompend" remmen, wat zachter rijden en de bochten wat langzamer nemen. Kijk gewoon naar je medeweggebruikers: als zij niet langzamer rijden doe jij het ook niet. ik zou even aan je instructeur vragen wat voor banden er onder de auto liggen, maar waarschijnlijk zijn die wel geschikt voor de winter en dan zal het wel meevallen.
Dankjewel! Zal idd wel goed gestrooid worden. We zullen zien morgen. Hopelijk is het in ieder geval wel wat rustiger op straat, dat zou wel weer een voordeeltje zijn.
Hier ben ik ook weer een beetje bang voor, wil het gewoon gehad hebben. Maar hoef pas tegen de middag, zou het dan nog glad kunnen zijn? Het vriest natuurlijk ook overdag..
Ik zat net even te kijken via google en kwam toen hier terecht. Misschien heb je er wat aan. CBR - onze diensten - Service - Uitgestelde examens -
Als ik buienradar moet geloven sneeuwt het hier morgen de hele ochtend. ook tijdens mijn examen. Maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Moet me er niet druk om maken, kan ik zelf toch niks aan veranderen..
Wou net zeggen ze zullen wel gestrooid hebben En te glad gaat het vast niet door. Succes, je zal vanmiddag nog wel wat tips krijgen!
bij mij geen sneeuw. maar het was wel voorspeld. mijn rijleraar vertelde dat de meeste mensen slagen als het sneeuwt omdat je dan rustig aan mag doen en voornamelijk op grote wegen mag rijden. of het echt waar is weet ik niet. in ieder gevaal suc6 morgen
Niet remmen maar afremmen op je motor (terugschakelen dus). En verder het liefste niet in zijn 1 optrekken op gladde gedeeltes maar in zijn 2. En verder: Pas je snelheid en afstand aan. Succes!
Pas je snelheid aan, hou meer dan voldoende afstand, maar kom ook niet te twijfelend over. Ik hoop voor je dat het doorgaat. Ze zeggen wel dat je moet kunnen rijden in elke weersomstandigheid, maar als je dat nog nooit bij de hand hebt gehad ... dan wordt het een ander verhaal Bij extreme sneeuwval zal het waarschijnlijk worden afgelast. Gaat het wel door, dan heel veel succes!
Het is juist een hele goede training voor jezelf om met zulk weer te rijden veel mensen zijn bang om te rijden met dit soort weersomstandigheden. Ik zou. Hiier profijt uit trekken en idd je instructeur om advies vragen wat de beste optie is te doen En je rijstijl aan passen natuurlijk goed blijven kijken en opletten op je mede weg gebruikers vooral niet te zenuwachtig zijn als dat je lukt en er t beste van maken Toi toi toi veel s6 met je rij examen
Meestal gaan de examens met sneeuw niet door... (Wij hebben een eigen rijschool) Edit, als de wegen goed begaanbaar zijn gaat het wel door.
Er is een grote kans dat het niet doorgaat.. Spieso zijn alle straten glad en het is een chaos op de wegen..
Hoihoi, even snel reageren. Word zo opgehaald. Iedereen in ieder geval bedankt. Ben bang dat het niet doorgaat, zijn er in Eindhoven al 10 examens afgezegd. We zullen zo zien!
2 jaar geleden ging mijn rijexamen niet door vanwege de sneeuw. was wel erg vervelend want ik was 35 weken zwanger toen. gelukkig met 36 weken alsnog geslaagd. ik hoop dat je examen doorgaat dan heb je het maar achter de rug