sneeuw in de parc Eifel Duitsland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Piepie, 9 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb een weekje Center Parcs in de Eifel Duitsland geboek voor begin Februari. Nu vraag ik me af of er dan sneeuw ligt, lijkt me leuk voor mijn zoontje en zelf hou ik er ook van. En is het een leuk park en hoe is de omgeving, veel natuur? Ik vond deze meer kinder activiteiten hebben dan park Hochsauerland, en het scheelde ook best veel geld.
    Ik weet dat als je Hochsauerland boekt dichtbij Winterbergen bent waar waarschijnlijk wel een dik pak sneeuw ligt, maar mijn peuter ski't niet en ik kan niet skieën en mag niet eens met die dikke buik. Wij gaan voor de sneeuwpop, sneeuwballen en sleetje rijden )
    En als er iemand is met leuke tips voor daar, laat maar horen!

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    #2 Yummy, 10 nov 2015
    Laatst bewerkt: 10 nov 2015
    Wij gaan regelmatig naar Duitsland in de winter (medio december en februari) en het valt helaas niet te zeggen of er dan sneeuw ligt.
    Het wisselt echt per jaar. Het ene jaar hebben we geluk en kunnen we heerlijk snowboarden en het andere jaar helaas niet.
    Wij vonden overigens park Hochsauerland wel veel leuker dan Eifel. Onze kinderen waren echt verliefd op het zwembad daar en er werd ontzettend veel georganiseerd. Onze zoon is dol op voetbal en er zijn zelfs indoor (kunstgras) veldjes.

Park Eifel vonden we ook leuk, maar wel iets minder. Omgeving is prachtig. We zouden er alleen niet snel nog een keer heen gaan.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De Eifel ligt scheef onder Limburg en daar ligt helaas niet elke winter sneeuw. Dus ik denk dat je geluk moet hebben.

In Winterberg spuiten ze sneeuw op de pistes met sneeuwkanonnen. Het is dus niet altijd echte sneeuw. Maar dan kun je natuurlijk wel skiën en sleetje rijden. De parken in die omgeving zijn daarom stukken duurder, vooral in de winterperiode. Het toerisme is daar meer op de winter gericht dan op de zomer.

Wij zijn in een Landalpark in de Eifel en het Sauerland geweest. Persoonlijk vond ik beide omgevingen mooi, maar het Sauerland heeft mijn voorkeur.

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Prachtig omgeving in de Eifel!! Wij zijn er al vaak geweest, eerst een paar keer in center parcs en ook al een paar keer in een ander huisje. Center parcs in de Eifel is prima, leuk zwembad en winkeltjes en je kunt er lekker eten, maar verder niet echt super de luxe. Je moet er echt voor de omgeving heen gaan. Ski gebieden zoals winterberg heb je er niet in de omgeving, wel wat hogere plekken zoals de 'Hohe Acht' als er sneeuw ligt, ligt er hoger natuurlijk altijd iets meer en dan kun je heerlijk sleeën. De keren dat we er in de winter geweest zijn was het 50/50 met sneeuw. Ene keer een leuk laagje (geen dik pak, dan moet je echt naar zuid Duitsland of Oostenrijk hoor!) En andere keer geen vlok gezien. Afwachten dus.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Het is een leuk park, alleen vind ik qua park Hochsauerland leuker. Eifel is wat kleiner, maar wel gezellig en mooie huisjes. Omgeving is supermooi. En je bent snel in Cochem, een erg leuk plaatsje!

6. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dan wordt het volgend jaar Hochsauerland. Dan is mijn zoontje 3 en is hij iets zelfstandiger.
    Nu maar hopen dat er sneeuw ligt :)

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Hochsauerland vinden wij ook mooier qua voorzieningen wij waren er in zomer en winter ( jan) toen lag daar een laag sneeuw maar toen we thuis kwamen lag daar toen meer ;) dit is 6 jaar geleden hihi.
    Eifel is een klein park tegen berg aan. Zwembad vonden wij niet echt geweldig zijn er dus 1 keer geweest. Zit wel groot soort balorig in hebben wij ons tien vetmaakt omdat er een serveerster was die duidelijk onder invloed was :) wij lagen dus dubbel daar. De omgeving is wel erg mooi cochem idd en je zit zo in Luxemburg ook leuk.

Hoop voor jullie dat er sneeuw voor een sneeuwpop is.

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hetzelfde wat andere zeggen eigenlijk. Eifel is wel leuk (je hebt daar een complete binnen speeltuin, soort Ballorig) maar zwembad is niet zo en de huisjes waren oud. Hochsauerland prachtige nieuwe huisjes en onwijs gave zwembad. Wij hebben ons er zo vermaakt afgelopen januari. Helaas wel een stuk verder reizen. De animatie vonden wij bij de Eifel wel weer leuker dan bij Hochsauerland. Beide in januari geweest.

9. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Het park is erg leuk! Het zwembad is niet zo spectaculair als sommige andere zwembaden bij center parcs, maar voor een kind van 2 hartstikke leuk. Mijn driejarige heeft zich er prima vermaakt! De indoor speeltuin en het plaza zijn ook heel leuk.
    Alleen de huisjes zijn oud en afgeleefd. Zelfs de vip-huisjes.

10. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    De doorslag gaf ook die indoor speeltuin, ben blij dat jullie positief zijn over het park. Ik heb een vip-huisje geboekt, ik dacht dat dat luxer was, haha. Ik ben benieuwd, maar als onze zoon het naar zijn zin heeft daar in het zwembad en de speeltuin dan ben ik al blij ( zou nog blijer zijn met wat sneeuw natuurlijk, hihihi )

11. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Wij hadden ook een vip huisje en het is beter dan een comfort huisje, dat wel. Die hebben we ook een keer gehad. Maar ze hebben gewoon hier en daar wat toegevoegd. Dus nog steeds die oude keuken, maar dan een vaatwasser erin. Wel een regendouche, maar dan wel in de oude douchebak met gordijn.
    Het is dus niet gerenoveerd ofzo. Het viel mij even tegen toen We binnen kwamen, ik had namelijk wel verwacht dat het gemoderniseerd was. Maar het is lekker ruim en de bedden waren heerlijk! En het waren wel andere banken dan in de comfort huisjes.
    Wij hebben ons er prima vermaakt hoor! En we hebben heerlijk gezeten in het huisje. Je moet alleen geen vip huisje verwachten zoals in het Heiderbos ofzo.

Deel Deze Pagina